Hermetyzacja w C# jako wstęp do Programowania Obiektowego. Do czego służy i czym jest Hermetyzacja w programowaniu. Hermetyzacja jest jedną z zasad programowania obiektowego, która uniemożliwia dostęp do szczegółów implementacji naszego kodu. Hermetyzacja w rozumieniu programowania ma za zadanie ukrywanie w obiektach tego do czego użytkownik nie powinien mieć dostępu. Innymi słowy polega na ukrywaniu […]
Equals i hashCode to dwie metody, które zna (a przynajmniej powinien znać) każdy programista Javy. Na rozmowach kwalifikacyjnych mogą pojawić się pytania takie jak: Do czego służą metody equals i hashCode? Dlaczego są one tak ważne w kontekście kolekcji? O czym mówi kontrakt equals/hashCode? Czas aby nieco uporządkować wiedzę na ten temat, a może też nauczyć się czegoś zupełnie nowego. Na czym polega problem z equals i hashCode? Można by wręcz rzec: o co tyle krzyku? Otóż sprawa jest bardzo prosta. ... Czytaj dalej... Equals i hashCode w Javie
Czołem! Miałem dzisiaj krótką batalię z jedną tabelką w bazie. Tak wygląda jej struktura: Posiada ona klucz unikalny na dwa pola, page_id oraz name. Akurat pisaliśmy migrację która robiła TRIM() na polu name. Jednak migracja się wykładała ponieważ były wpisy duplikaty z białymi znakami. Problem który musiałem rozwiązać to sposób w jaki wyszukać te duplikaty i …
W dzisiejszym poście nauczymy się podstaw systemu kontroli wersji jakim jest Git, oraz dowiemy się po co tak naprawdę jest nam potrzebny. Dowiesz się również jak go używać na konkretnych przykładach.
Na swoim profilu na Patronite obiecałem publikować co miesiąc “raport finansowy”. Dodatkowo zamieszczam podsumowanie tego, co działo się w imperium devstyle w ostatnim miesiącu. Pokazuję… wszystko. Bez tajemnic. Enjoy! Maj niespodziewanie przyatakował mnie kwestiami organizacyjnymi. Wiedziałem, że (z powodu wieeelu wyjazdów) nie da się zrobić za dużo na miejscu. Ale nie spodziewałem się, że w [...]
Po roku prowadzenia bloga postanowiłem wprowadzić w nim kilka pomysłów, które zebrałem przez ostatni czas. Z racji, że wypadło mi jeszcze kilka innych rzeczy, z planowanych kilku tygodni prac zrobiło się „trochę” dłużej, przez co jedyny wpis jaki powstał to ten odnośnie książki „Zaufanie czyli waluta”. Generalnie planowałem dużo więcej rzeczy, ale trzeba było wyłączyć […]
Po roku prowadzenia bloga postanowiłem wprowadzić w nim kilka pomysłów, które zebrałem przez ostatni czas. Z racji, że wypadło mi jeszcze kilka innych rzeczy, z planowanych kilku tygodni prac zrobiło się „trochę” dłużej, przez co jedyny wpis jaki powstał to ten odnośnie książki „Zaufanie czyli waluta”. Generalnie planowałem dużo więcej rzeczy, ale trzeba było wyłączyć […]
Zanim przystąpimy do właściwej zabawy z Elasticsearchem dowiedzmy się jakich zabawek będziemy używać. Zapraszam do zapoznania się z kilkoma przydatnymi narzędziami.
Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Czy w React da się ładować komponenty leniwie? A więc masz już sporą aplikację. Chcesz ją jakoś zoptymalizować. Do głowy przychodzi Ci, oczywiście, podział jej na kilka części, które będą ładowane na żądanie, dopiero gdy będą potrzebne — tzw. lazy load. Z pomocą przychodzi operator import(…) — po prostu! Operator import(…) Składni import something from 'something' używasz na pewno codziennie. W skrócie, powoduje ona, że dana zależność …
Nie trzeba raczej nikogo przekonywać, ze programowanie jest procesem dość złożonym. Dobry program składa się z tak wielu elementów: kodu, który jest łatwy w utrzymaniu, testów, architektury, dokumentacji, wzorców projektowych.... Można tak wyliczać i wyliczać. Mam jednak do Was, drodzy czytelnicy, pytanie. Zastanawialiście się kiedyś co tak naprawdę jest najtrudniejszym elementem programowania? Co Wam
W pierwszej części przedstawiłem podstawowe metody komunikacji między serwisem a aktywnością. Ten wpis będzie kontynuacją poprzedniego wpisu i dziś poznasz bardziej zaawansowane metody, które możesz wdrożyć w swoim projekcie. 1. IPC (Inter Process Communication). Jeżeli domyślnie uruchamiasz serwis w androidzie to tworzy się jedna instancja serwisu i pracuje w głównym wątku co aplikacja. Jeżeli zablokujemy taki wątek na kilka sekund, powoduje to rzucenie błędu do systemu […]
Nawet nie do końca wiem, jak się przywitać, po tak długiej nieobecności. Miałem pisać podsumowania co 2 miesiące, niestety się nie udało, więc pojawia się podsumowanie trzech ostatnich miesięcy przygód […]
Testy jednostkowe w szeroko pojętej inżynierii oprogramowania już dość dawno, w zdecydowanej większości technologii, były czymś dość oczywistym. Często stosowane, głośno promowane, przeżywającego swego rodzaju hype. Mam jednak wrażenie, że w świecie Androida testowanie jednostkowe jakby opóźniło się względem innych i bywa czasami traktowane po macoszemu. Testy pisane bez większego zastanowienia lub całkowicie pomijane – zarówno ze [...]
Wprowadzenie testów to najlepszy sposób na podniesienie jakości i niezawodności tworzonego przez Ciebie oprogramowania. Jak pokazała przeprowadzona przeze mnie ankieta, czytelnicy bloga świetnie zdają sobie sprawę. Mimo najlepszych chęci, pierwsze kroki w świecie testowania mogą być przytłaczające. Terminologia, konfiguracja środowiska, o samym pisaniu testów nie mówiąc. Tym razem udowadniam, że to żadne rocket science.