Lista artykułów

027: Karykatury IT, komiks i serial animowany – Mikołaj Jakubowski

Rozmowa z Mikołajem Jakubowskim o jego projekcie “IT Caricatures” oraz planowanym komiksie i serialu animowanym. Jak projekt ma być promowany? Jakie narzędzia są wykorzystywane? Jak można potencjalnie zmonetyzować taki projekt artystyczny? Zapraszam do odsłuchania podcastu! -> Dobrowolne wsparcie podcastu.

2

#07 Legacy Code. Jak sobie z nim radzić na co dzień?

Kontynuując wątek Legacy Code chcemy przedstawić wam sposoby na jego ujarzmienie. Praca z Legacy Code może stawiać nie lada wyzwania ale także być przyjemna. Nie zawsze także rozchodzi się o całościowe przepisywanie projektu – szanujemy swój czas oraz pieniądze naszego klienta. Czasem wystarczają proste zmiany w obrębie wybranych komponentów aby usprawnić sobie co dzienną pracę z systemem. W siódmym odcinku definiujemy sobie sposoby wdrażania usprawnień – większy oraz mniejszych w Legacy Code, wdrażając je „przy okazji” lub „planując z góry”. Wspominamy także o bardzo ważnym aspekcie, który często jest pomijany, a przynosi niesamowite efekty podczas badania odziedziczonego kodu tzw. spike. Jak wy pracujecie z odziedziczonym kodem? Jakie stosujecie praktyki? Jak radzicie sobie z planowaniem zmian? Jeśli masz coś dodania, to serdecznie Cię zapraszamy do zostawienia komentarza pod odcinkiem 😉 Jingle Music by: www.bensound.com

3

DevTalk #78 – O freelancingu z Piotrem Buckim

Dzisiaj, w 78. odcinku, temat-rzeka. Stan, do którego wielu programistów dąży. Sytuacja postrzegana jako marzenie. Ja też, ja też, chcę, chcę! Do rozmowy zaprosiłem osobę wyjątkową, która bardzo, bardzo wie o czym mówi. Przed Wami Piotr Bucki. Programista, który przeszedł drogę od programisty do właściciela kilkusetosobowej firmy j-labs. I o tę drogę go pytam, skupiając […]

#10 Wydarzenia 20.05.2018

Odnośniki do wspomnianych newsów znajdziecie na   https://devsession.pl/podcast-10/ 3majcie sie i do usłyszenia!

026: IMLFG.org – platforma dla graczy (szukanie partnerów do wspólnego grania)

IMLFG.org to platforma dla graczy, która ma im pomoc w znalezieniu partnera/ów do wspólnego grania. W odcinku rozmawiam z Konradem i Bartkiem o technologiach wykorzystanych projekcie, modelu biznesowym, reklamowaniu projektu oraz ambitnych planach na przyszłość. -> Dobrowolne wsparcie podcastu.

POIT 009: Programowanie frontendu aplikacji webowych

Witam w dziewiątym odcinku podcastu "Porozmawiajmy o IT". Tematem rozmowy z moim gościem będzie  programowanie frontendu aplikacji webowych . Dziś moimi gościem jest Tomek Nieżurawski , doświadczony web developer specjalizujący się w technologiach frontendowych. Pracował w kilku polskich i zagranicznych firmach mierząc się z takimi technologiami jak różne frameworki JS, CSS a także z NodeJS i innymi technologiami backendowymi. Na co dzień pracuje zdalnie nad kilkoma aplikacjami frontendowymi dla berlińskiego startupu/ Prywatnie dumny tata. W tym odcinku: [list] co to jest frontend aplikacji webowej? jakie technologie wykorzystuje frontend deweloper? czy HTML i CSS to pełnoprawne języki programowania? opowiemy o JavaScript ES6 i o tym dlaczego JavaScript jest ostatnio bardzo popularnym językiem programowania co to są narzędzi typu module bundler? czy frontend deweloper musi być wyczulony na kolor

025: Digart.pl – Historia powstania i zamknięcia legendy polskiego internetu

Dzisiejszym gościem jest Piotr Kaczor. Rozmawiamy o powstaniu i zamknięciu Digart.pl – legendy polskiego internetu. Jakie technologie wykorzystywał Digart? Jakie miał problemy? Czy portal dobrze zarabiał? Wszystkiego dowiecie się z odcinka podcastu! -> Dobrowolne wsparcie podcastu.

8

DevTalk #77 – O projektowaniu gier z Jackiem Wesołowskim

Odcinek 77. to spojrzenie w kierunku zawsze przyspieszającym bicie programistycznych serc. Moim i Waszym Gościem jest Jacek Wesołowski. Jacek od dawna pracuje w branży, przez którą wielu programistów zostało programistami. Czyli? Klepie CRMy!!! Nie no… Jacek robi w gamedev oczywiście! Jednak nie zajmuje się kodowaniem gier. Jego zadaniem jest sprawienie, żeby gra była… grywalna. […]

#9 Wydarzenia 06.05.2018

Wszystkie linki jak zawsze znajdziecie na   https://devsession.pl/podcast-9/

024: Ponad 60 000 zł z crowdfundingu gry karcianej “IT Startup” – Case Study

Case Study akcji crowdfundingowej mojego ostatniego projektu “IT Startup – Gra Karciana”. Co przyczyniło się do sukcesu? Jak można zrobić samemu coś podobnego? Co dzisiaj zrobiłbym inaczej? Zapraszam do słuchania. Zainteresowanych tematem zapraszam również na case study w formie wpisu na blogu: http://www.javadevmatt.pl/ponad-60-000-zl-z-crowdfundingu-gry-karcianej-it-startup-case-study/ -> Dobrowolne wsparcie podcastu.

POIT 008: Uczenie dzieci programowania

Witam w ósmym odcinku podcastu "Porozmawiajmy o IT". Tematem rozmowy z moim gościem będzie  uczenie dzieci programowania . Dziś moimi gościem jest Marcin Zajkowski , który jest w branży IT od ponad 10 lat. Programista-przedsiębiorca, certyfikowany coach Umbraco. Trener IT związany z technologiami Microsoft. Od prawie 3 lat mocno powiązany ze szkołą programowania dla dzieci i młodzieży WOW School, obecnie również współwłaściciel szkoły. Głównie przygotowuje programy nauczania, rekrutuje nauczycieli i sam sporadycznie uczy. Po godzinach prowadzi bloga udfnd.pl, traktującego o programowaniu i problemach pracy, życia. Prywatnie dumny tata. W tym odcinku: [list] czy warto uczyć dzieci programowania? jak uczyć dzieci i młodzież programowania? na czym polega ucznie dzieci programowania? kiedy rozpocząć edukację informatyczną najmłodszych? jakie programy, narzędzi i książki się wykorzystuje? ja

#8 Wydarzenia 29.04.2018

CKEditor 5 v.10.0.0 VCpkg dla C++ GitLab Web IDE Voyage Open Autonomous Safety Oracle Java SE roadmap Azure RedHat Enterprise Wyniki ankiety Ruby on Rails DeepCode.ai AskBayou Zapraszam na devsession.pl

023: Porzucanie i kończenie własnych projektów – Krzysztof Owsiany

Rozmowa z Krzysztofem Owsianym o jego autorskich projektach. Jakie z tych projektów zostały porzucone? Które udało się w jakimś stopniu skończyć? W odcinku o tym popularnym problemie: kiedy porzucić projekt, a kiedy brnąć z nim dalej? Oprócz tego standardowo o technologiach, planowaniu i promowaniu autorskich pomysłów. -> Dobrowolne wsparcie podcastu.

14

#06 Legacy Code. Co wkurza programistę w zastanym kodzie?

Gdy słyszysz Legacy Code dostajesz gęsiej skórki? Nic dziwnego. Jest wiele negatywnych elementów, które w odziedziczonym kodzie utrudniają dalszy rozwój oprogramowania. To chociażby spagetti code, duplicated code, czy nie deterministyczne testy jednostkowe. W szóstym odcinku podcastu rozmawiamy o tym czym jest tytułowy Legacy Code oraz co nas w nim denerwuje – jakie elementy sprawiają, że po dniu pracy mamy dość, a Bartek najchętniej siałby kukurydze na swoim polu ;) Chcemy kontynuować w kolejnych epizodach Dev:Cast tematykę utrzymywania oraz rozwoju odziedziczonego kodu, tak aby praca z nim stawała się łatwiejsza, a zarazem dostarczała nam frajdy i satysfakcji. Jakie elementy o których nie wspomnieliśmy wkurzając Cię najbardziej w utrzymywaniu Legacy Code? Podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami w komentarzu :) Jingle Music by: www.bensound.com

15

DevTalk #76 – O rekrutacji z Agatą Dzierlińską

Dzisiaj, w 76. odcinku, poruszamy gorący temat. W końcu za oknem robi się coraz goręcej, c’nie? Do rozmowy zaprosiłem Agatę Dzierlińską, kierującą procesami rekrutacji w obszarze IT, w Grupie Pracuj. Agata ma wieloletnie doświadczenie i właśnie dzisiaj podzieli się nim z nami! Jak można się domyślić, tematem odcinka jest rekrutacja w IT. Temat można ugryźć […]