Java, JavaScript, Angular, AngularJS, CSS, HTML
W jednym z ostatnich wpisów (Zarządzanie projektami) opowiadałem o tym jak zarządzam swoimi projektami, które w dużej części wypełniają mój czas. Dziś przedstawię sposób zarządzania czasem, jaki wykształciłem pod wpływem doświadczeń związanych z uczelnią oraz realizacją prywatnych projektów. Każdemu chyba zdarza się obudzić rano i nie mieć ochoty wstawać z łóżka. Jednak obowiązki wzywają i
W tym wpisie zajmiemy się stworzeniem interfejsu podczas naszej rozgrywki. Będzie to taki swoisty szkic oparty na wyświetlaniu tekstu w odpowiednim miejscu na ekranie. Do utworzenia tego posłuży nam klasa Viewport, która pozwala na tworzenie widoków w kilku trybach wyświetlania. Początkowymi naszymi założeniami będzie, aby na ekranie w górnym lewym rogu wyświetlały się obecne współrzędne
Dziś środa, zatem czas na wpis, mniej związany z konkursem, a bardziej z projektami, zarówno tymi wykonanymi, wykonywanymi, jak i w przyszłości do wykonania. Zbiorę tu swoje przemyślenia na temat zarządzania projektem od początkowych faz aż do rozpisywania zadań i wykonywania czynności. Dlaczego ważne jest rozpisywanie wszystkiego i notowanie wszelakich pomysłów? Zdarzyło Ci się że
Witam wszystkich czytelników, dziś przy tak pięknych wiosennych promieniach słońca i blasku księżyca, zajmiemy się stworzeniem obszaru reprezentującego w przyszłości teren naszej bazy. Głównie będzie chodziło o zwiększanie punktów życia za przebywanie w strefie wyznaczonej jako baza. Życie będzie zwiększane o jeden punkt co jedna sekundę spędzoną w tym obszarze. Ten teren będzie oznaczony zielonym prostokątem.
Drogi czytelniku, w dzisiejszym wpisie znajdziesz moje przemyślenia związane z powiadomieniami, jakimi my użytkownicy jesteśmy zasypywani najczęściej z różnych zainstalowanych aplikacji. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jak często sięgasz po telefon, bo właśnie dostałeś nowe powiadomienie i chcesz zobaczyć co takiego się wydarzyło? Czy kiedykolwiek zdarzyło się, abyś dostał powiadomienie w chwili, gdy byłeś skupiony nad jakąś
W poprzednim tygodniu zaprezentowałem Wam, zaprojektowany przeze mnie wygląd localhosta. Od czasu tego wpisu pojawiło się kilka pytań o kod tego projektu, wiec postanowiłem podzielić się z Wami moim kodem oraz omówić go pokrótce, tak aby każdy wiedział co się dzieje i jak działa od strony technicznej. Do realizacji wykorzystałem technologie takie jak HTML5, CSS3, PHP oraz
Dziś zajmiemy się długo już zapowiadanymi strzałami. Na początek możliwość strzelania będzie posiadał tylko nasz bohater. Początkowe założenia mówią, że strzał reprezentowany przez czerwony prostokąt będzie wystrzeliwany w cztery strony świat co określony czas. Najprościej takie coś rozwiązać za pomocą kolekcji dostępnych w Javie. Zatem zacznijmy od stworzenia nowej klasy Shoot.java public class Shoot extends Rectangle { private int strong;
Aby nie być monotematycznym na swoim blogu oraz chcąc chwilę odpocząć od pisanego przeze mnie projektu, dziś wpis będzie dotykał zupełnie innej tematyki. Chcę również pokazać swoim czytelnikom kilka ciekawych rzeczy, z których korzystam. Również w ten sposób chcę zaznaczyć, że poza projektem konkursowym, pracuję nad wieloma innymi projektami. Często zdarza mi się pracować nad
Pamięta ktoś jeszcze czasy kiedy w telewizji leciały programy Reality Show typu BigBrother, Dwa Światy itp. Tym jakże krótkim wstępem chcę wprowadzić was w dzisiejszy wpis, w którym zajmiemy się stworzeniem kamery podążającej za postacią gracza. Wpis zaczniemy od sprawdzenia obecnego stanu naszego projektu, później chwilę zastanowimy się co chcemy osiągnąć, a na koniec realizujemy nasz
W dzisiejszym wpisie zajmiemy się stworzeniem przeciwnika dla naszego bohatera. Będzie to postać reprezentowana obecnie przez niebieski kwadracik, który będzie poruszał się według prostego schematu: losowane są 2 liczby, jedna z nich to kierunek ruchu, a kolejna to ilość kroków w wylosowanym wcześniej kierunku. Nie jest to jakieś super inteligentne rozwiązanie, ale jak na nasze
W dzisiejszym wpisie zajmiemy się obiecanym ostatnio bohaterem gracza. Będzie to oczywiście uproszczona sylwetka tego co gra będzie oferowała w kolejnych wersjach, ale wszystko w swoim czasie. Zajmiemy się podstawowymi wskaźnikami bohatera, rysowaniem go na ekranie oraz poruszaniu się po nim. Jednak wcześniej zaczniemy od zmodyfikowania klasy uruchamiającej naszą wersję desktopową, tak aby otwierana aplikacja wyświetlała
Zmotywowany wieczorną rozmową ze znajomą, postanowiłem, że dziś pojawi się kolejny wpis ściśle związany z projektem. Kilka commitów widnieje już na moim koncie githuba. Wpis będzie tyczył się pierwszych rzeczy jakie zrobiłem w kierunku realizacji mojego projektu. Wspomnę o tym na jakim urządzeniu pracuję oraz w jakim programie powstaje projekt. Moim codziennym narzędziem pracy jest Macbook
Dziś jest 1 marca 2017 roku, to dziś zaczyna się zabawa w konkursie Daj się poznać w którym biorę udział i w tym wpisie chciałbym się z wami podzielić swoimi pierwszymi przemyśleniami na temat projektu jaki będzie powstawał podczas najbliższych tygodni. Już od dłuższego czasu chciałem napisać jakąś bardziej ambitną grę niż saper czy puzzle znane z
Wraz z początkiem marca rusza konkurs Daj się poznać, w którym postanowiłem wziąć udział i spróbować swoich sił w tworzeniu projektu oraz blogowaniu o swoich postępach prac. Podczas trwania tego konkursu, zajmę się stworzeniem gry 2D. Już ciekaw jestem jakie dzieło powstanie podczas trwania tego konkursu. Zachęcam do częstego odwiedzenia i śledzenia moich poczynań.