Java, JavaScript, Angular, AngularJS, CSS, HTML
Rozmowa kwalifikacyjna na stanowisko programisty będzie tematem dzisiejszego wpisu, który powstał przy współpracy z jedną z uczestniczek konkursu Daj się poznać. Zaproponowałem vevurce współpracę przy tworzeniu tego materiału, ponieważ na co dzień zajmuję się programowaniem. Wraz z doświadczeniem, przychodzi moment, kiedy to Ty zadajesz pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej, osobie ubiegającej się o pracę w zespole do którego
Kilka dni temu – 5 czerwca, odbyła się deweloperska konferencja Apple, na której to jak co roku mogliśmy zobaczyć wiele ciekawostek systemowych jak również sprzętowych. Ten wpis nie będzie tylko o tym, co podczas wydarzenia zostało nam zaprezentowane, ale również mój komentarz związany z całą prezentacją. Jak to zawsze bywa, nie zabrakło i tym razem wielu
Dziś ostatni dzień trwania konkursu Daj się poznać, dlatego postanowiłem, że zrobię małe podsumowanie tego co się wydarzyło przez ostatnie trzy miesiące. Był to chwilami ciężki czas, ponieważ poza blogiem jestem studentem, na uczelni również pełnię różne funkcje, które niekiedy wymagają poświęcenia czasu. Również w czasie trwania konkursu było święto studentów zwane Juwenaliami, o których
Śmiało, można powiedzieć, że dziś jest historyczny dzień, moment kiedy każdy będzie mógł zobaczyć, a nawet przetestować to co udało nam się napisać przez ostatnie tygodnie. Jednak wcześniej muszę przypomnieć, że do prawidłowego działania gry wymagana jest zainstalowana najnowsza wersja javy, którą można pobrać link. Na samym dole tego wpisu znajdziecie link do pobrania gry,
Dziś zajmiemy się utworzeniem pliku wykonawczego naszego projektu. Być może nie dla każdego utworzenie pliku .jar na początku przygody z javą jest rzeczą prostą. Dlatego postanowiłem poświęcić jeden wpis, aby dokładnie opisać jak tego dokonać w środowisku IntelliJ IDEA, z którego korzystam do tworzenia projektów w javie. Abyśmy mogli przejść do stworzenia pliku wykonawczego, pierw musimy
W dzisiejszym wpisie zajmiemy się jak już obiecałem w ostatnio systemem tur i będzie to już nasza jak na razie ostatnia rzecz związana z logiką gry. Nasz system tur będzie opierał się na czasie ataku oraz odpoczynku. Z tych dwóch części będzie składała się jedna tura. Po 4 turach, kolejna jest poziom boss. Charakteryzuje się on
Dziś zajmiemy się zrobieniem statystyk do naszej rozgrywki. Będzie to wprowadzenie do kolejnego wpisu, aby nie był zbyt długi. W następnym wpisie pojawi się opis przebiegu tury i to już będzie na chwilę obecną koniec jeśli chodzi o logikę, przejdziemy wtedy do zabawy z grafiką. Jest już prawie połowa maja, wiec również czas konkursu powoli dobiega
Dziś zajmiemy się utworzeniem menu początkowego oraz informacji pojawiającej po zakończeniu rozgrywki prezentującej uzyskany przez nas wynik. Jak zawsze, nie będziemy się skupiać na grafice lecz na mechanice działania tej części projektu. Menu to główne okno z tytułem gry oraz obecną wersją, gdzie po naciśnięciu klawisza enter przeniesie nas do gry. Gdy warunek końca potyczki
W ostatnim wpisie omówiliśmy całą logikę naszej gry. Jedną z jej części był system prezentów. Pojawiają się one co 1,5 minuty lub wtedy, gdy dwie zmienne, zainicjalizowane losowymi liczbami z przedziału 1000 są takie same. W chwili gdy długo nie został spełniony warunek z losowaniem liczb po upływie 1,5h zostaje dodany nowy prezent, a czas
Dziś w odróżnieniu od poprzednich wpisów zajmiemy się nie tworzeniem kodu, a przemyślimy mechanizm rozgrywki. Mamy już dużą cześć gry zrobioną jeśli chodzi o część logiczną, wiec teraz musimy to poskładać w jedną całość. Przemyślimy rodzaje potworków oraz umiejętności jakie będą posiadać. Zaczniemy od scenariusza rozgrywki, następnie mówimy cechy bohatera i bazy, a na koniec
Ostatnim czasem wspominałem o sposobie przechowywania plików nad którymi obecnie pracuję na moim laptopie. Dziś przyszedł czas podzielić się z wami o mojej prywatnej chmurze. W sposobie działania przypomina popularne usługi typu Dropbox, OneDrive czy iCloud Drive, a aplikacje mobilne umożliwiają przeglądanie zgromadzonych plików z każdego miejsca na świecie. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że
Mamy już bardzo wiele zrobione w naszej grze. Przyszła więc pora na krok do przodu w projekcie i określenie warunków kolizji. Kolizja w rozumieniu co się ma wydarzyć, kiedy np. nasz bohater zostanie trafiony wrogim strzałem. Od razu powiem, że dziś zajmiemy się tylko częścią kolizji jaka będzie zachodzić w naszej grze, ponieważ wpis byłby
Dziś kontynuując cykl wpisów związanych z organizacją pracy, postanowiłem napisać o moim sposobie przechowywania plików na komputerze roboczym. Komputer na którym pracuję najczęściej to Macbook Air 11,6′ Mid 2012. Jako student za jego główną zaletę uważam wagę, ponieważ każdego dnia towarzyszy mi, gdy jestem na uczelni. Dlaczego swój podstawowy komputer nazwałem „roboczym”? Ponieważ na nim
W tym dniu chce złożyć każdemu z was życzenia. Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary, nadziei i miłości. Radosnego, wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie rodziny i przyjaciół. Życzy Mariusz
Dziś w przededniu Wielkanocy, zajmiemy się utworzeniem więcej niż jednego przeciwnika. Dotychczas po uruchomieniu gry naszym oczom ukazywał się jedynie jeden przeciwnik, który poruszał się według dwóch losowań, pierwsze odpowiadało za kierunek ruchu, natomiast drugie za ilość kroków wykonanych w danym kierunku. Teraz zmienimy to, aby maksymalnie było ich dziesięć i oraz, aby mogły wykonywać strzały