Java, JavaScript, Angular, AngularJS, CSS, HTML
W tym wpisie, postaram się przybliżyć podstawowe dyrektywy, które są często wykorzystywane podczas pracy z AngularJS. Jako przykład utworzymy prostą aplikacje ToDo, w której wykorzystamy ng-show, ng-repeat, ng-click a także ng-model. Dyrektywy te są bardzo często wykorzystywane przy tworzeniu zarówno małych jak i dużych projektów. Założenia aplikacji Pole wprowadzające dane, a poniżej lista zadań,
Wpis ten jest wprowadzeniem do nowej serii postów, którą planowałem rozpocząć na blogu już od dłuższego czasu. AngularJS jest jak dla mnie świetnym wyborem na początek przygody z tego typu frameworkami. Osobiście pozwolił mi opanować podstawowe mechanizmy, takie jak routing, komunikacja z serwerem za pomocą REST. Dodatkowo w tym frameworku tworze moją pracę inżynierską. To
Tym razem zupełnie inny wpis niż, mogliście się spodziewać. Gdy przychodzi taki czas, że projekt nad którym pracuję się dłuższy czas, zaczyna męczyć, to znak, że powinno się go odstawić na jakiś czas, aby znów do niego wrócić ze świeżym umysłem i nowymi pomysłami. Tak też będzie w tej chwili z projektem gry UWar. Jednak
W tym wpisie zajmiemy się muzyką odtwarzaną w menu oraz podczas rozgrywki, a także efektami dźwiękowymi jakie będą się pojawiać, gdy gracz odda strzał lub gdy zbierze prezent. Biblioteka libGDX do tego celu posiada specjalnie przygotowane klasy, posiadające odpowiednie metody, takie jak: play(), stop() czy pause(). Klasy o których mowa to Music oraz Sound. Music jest
W tym wpisie zajmiemy się ostatnim elementem, tworzącym wygląd naszej gry. Pozostał nam do zrobienia interfejs wyświetlany podczas potyczki. Nie będzie to długi wpis, jednak kończący naszą pracę nad aspektami estetycznymi projektu UWar. Już niebawem, możemy się spodziewać, udostępnienia gry dla użytkowników komputerów z systemem Linux, macOS oraz Windows. Pliki graficzne Jak we wcześniejszych wpisach,
W tym wpisie zajmiemy się utworzeniem interfejsu użytkownika, tworząc nowy wygląd menu, ekranu kończącego rozgrywkę oraz ekranu z autorem gry. Do tego celu wykorzystamy zaimplementowaną klasę Scene2d.ui, do wykorzystywanej przez nas biblioteki libGDX. Klasa ta, daje możliwość tworzenia UI, w bardzo prosty sposób. Jednak przed rozpoczęciem tworzenia interfejsu, musimy zadbać o prawidłową konfigurację omawianej dziś
W ostatnim wpisie (Tiled Map Editor) omówiłem program, przeznaczony do tworzenia map, wykorzystywanych w grach 2D. W tym wpisie zajmiemy się, implementacją utworzonej mapy w naszym projekcie UWar. W ten sposób zrobimy kolejny krok w kierunku ukończenia naszej gry, która z każdym wpisem przybiera coraz to lepszy wygląd. Implementacja Musimy pamiętać, aby do katalogu
To kolejne narzędzie, które ułatwi nam pracę nad naszą grą – UWar. Program ten służy do tworzenia map, wykorzystywanych w grach. Wygenerowane w ten sposób mapy możemy wykorzystać w projektach, pisanych w wielu językach, nie tylko w Javie, między innymi w C, C++, C#, Go, Python i wielu innych (pełna lista dostępna tutaj). Dostępność Z
Jak wspominałem w ostatnim wpisie, dziś zajmiemy się, zmianą grafiki strzału. Jednak, aby wpis nie był przy krótki, zmodyfikujemy kod odpowiedzialny za wyświetlanie, naszej bazy oraz prezentów rozsypanych na mapie. Dzięki tej zmianie, nasza gra będzie wyglądać zdecydowanie lepiej. Dotychczas te elementy gry, prezentowane były podczas rozgrywki jako kolorowe kwadraty. Teraz zostaną zastąpione przez grafiki.
W ostatnim wpisie zajmowaliśmy się poprawieniem kodu odpowiedzialnego za wyświetlanie grafiki bohatera na ekranie. Wzorując się na napisanym przez nas, ostatnio kodzie, stworzymy grafikę prezentującą wrogie jednostki. Na początku każdy przeciwnik będzie reprezentowany przez taką samą grafikę. Zatem dla oka wszyscy wrogowie będą tacy sami, z czasem wprowadzimy kilka tekstur, aby gra jeszcze lepiej się
Ostatnie wpisy związane z projektem UWar dotyczyły, omówienia programu do tworzenia mapy tekstur oraz grafiki naszego bohatera. Jednak sposób w jaki oprogramowałem wczytywanie tej grafiki jest daleki od ideału, o czym dowiedziałem się z komentarza pod wpisem. Ważne jest tworząc bloga ze swoich poczynań programistycznych, aby wyciągać wnioski z otrzymanych feedbacków oraz wprowadzać poprawki, aby
W ostatnim czasie ukazało się kilka wpisów ściśle związanych z projektem UWar. Dlatego dziś, dla chwilowego odpoczęcia od tego tematu, wraz z Olgą Stefaniuk, postanowiłem przedstawić najczęstsze błędy początkujących frontend developerów. To kolejny wpis przygotowany z uczestniczką konkursu Daj Się Poznać 2017. Warto wspomnieć, że Olga zajęła 3 miejsce w tegorocznej edycji konkursu. Oto drugi
GDX TexturePacker GUI to narzędzie, które będziemy wykorzystywać do tworzenia mapy grafik, których użyjemy w dalszych pracach nad UWar. Dokładniej program ten z wielu grafik tworzy jeden plik graficzny oraz plik o rozszerzeniu .pack, który zawiera informacje związane z każdą dodaną grafiką. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie z perspektywy zarządzania pamięcią. Dzięki temu unikamy wycieku pamięci. GDX TexturePacker GUI w
Grafika libGDX to temat jaki jeszcze nie był poruszany w kontekście gry UWar. Dziś jednak to zmienimy i dodamy do naszej gry pierwszą teksturę, która będzie reprezentowała postać naszego bohatera. Dodatkowo bohater będzie miał animowane kroki, aby gra ładniej się prezentowała. To wszystko zrealizujemy w dzisiejszym wpisie, dzięki temu będziemy mieć dobre podstawy, aby przystąpić do kolejnych etapów związanych z
Przyszedł czas, aby ostatecznie podsumować konkurs Daj Się Poznać, w którym brałem udział. W sobotę 17 czerwca 2017 roku, odbyła się gala finałowa na której zostali ogłoszeni laureaci. Celem konkursu było pokazanie swojej osoby jak również swoich umiejętności szerszemu gronu poprzez blogowanie. Pierwszy etap wymagał od uczestników napisania 20 wpisów na blogu, aby się dostać