.Net, C#, WinForms, WPF, Xamarin, Javascript, Node.js, TSQL
OTA (Over The Air) Update jest bardzo wygodnym mechanizmem, którego wykorzystanie znacznie podnosi wygodę korzystania z układu opartego na ESP8266. Jak sama nazwa sugeruje, wykorzystanie OTA pozwala na załadowanie programu do układu bez konieczności korzystania z programatora, portu szeregowego czy USB. Takie rozwiązanie ma wiele zalet. W momencie zabudowania ESP8266 w obudowę, nie ma […]
OTA (Over The Air) Update jest bardzo wygodnym mechanizmem, którego wykorzystanie znacznie podnosi wygodę korzystania z układu opartego na ESP8266. Jak sama nazwa sugeruje, wykorzystanie OTA pozwala na załadowanie programu do układu bez konieczności korzystania z programatora, portu szeregowego czy USB. Takie rozwiązanie ma wiele zalet. W momencie zabudowania ESP8266 w obudowę, nie ma […]
Zaczynając pracę nad projektem robota i zapisując zadania w Trello w pewnym momencie doszedłem do wniosku, że mój projekt jest zbyt mały i prosty na 10 tygodni. Stwierdziłem, że montaż i przetestowanie hardware do projektu zajmie max kilka dni i przez resztę czasu będę się “bujał” z software. Software dla nie skomplikowanego robota, który tak […]
Zaczynając pracę nad projektem robota i zapisując zadania w Trello w pewnym momencie doszedłem do wniosku, że mój projekt jest zbyt mały i prosty na 10 tygodni. Stwierdziłem, że montaż i przetestowanie hardware do projektu zajmie max kilka dni i przez resztę czasu będę się “bujał” z software. Software dla nie skomplikowanego robota, który tak […]
Dzisiaj słów kilka o wtyczce, która pozwala na programowanie Arduino w Visual Studio. Jedna z pierwszych moich myśli, po odpaleniu Arduino IDE pod Windowsem brzmiała “ehh .. do Visual Studio to temu bardzo daleko”. Co tu kryć – Microsoft zawiesił poprzeczkę wysoko i jeżeli ktoś na co dzień pracuje w VS + R# to w innym […]
Dzisiaj słów kilka o wtyczce, która pozwala na programowanie Arduino w Visual Studio. Jedna z pierwszych moich myśli, po odpaleniu Arduino IDE pod Windowsem brzmiała “ehh .. do Visual Studio to temu bardzo daleko”. Co tu kryć – Microsoft zawiesił poprzeczkę wysoko i jeżeli ktoś na co dzień pracuje w VS + R# to w innym […]
Wybrałem komponenty,z których będę budował robota. Komponenty podzieliłem na 6 grup: układ sterujący, układ napędowy, układ wykrywania przeszkody, obudowa i połączenia pomiędzy elementami, układ zasilania, laserek do denerwowania kotów 🙂. Głównym kryterium doboru było zachowanie możliwie jak najniższych kosztów zakupu komponentów (docelowo ma to być przecież zabawka dla kotów) przy zachowaniu potrzebnej funkcjonalności oraz niewielki […]
Wybrałem komponenty,z których będę budował robota. Komponenty podzieliłem na 6 grup: układ sterujący, układ napędowy, układ wykrywania przeszkody, obudowa i połączenia pomiędzy elementami, układ zasilania, laserek do denerwowania kotów ?. Głównym kryterium doboru było zachowanie możliwie jak najniższych kosztów zakupu komponentów (docelowo ma to być przecież zabawka dla kotów) przy zachowaniu potrzebnej funkcjonalności oraz niewielki […]
Każdy projekt dobrze jest rozpocząć od planu. 10 konkursowych tygodni wydaje się wystarczające na wstępne założenia projektu opisane w poprzednim poście (przynajmniej jeżeli chodzi o MVP), ale w związku z tym, że jak wiadomo programiści mają tendencję do niedoszacowania terminów a i jakiś fakap po drodze może się zdarzyć, lepiej więc pewne sprawy zaplanować z […]
Każdy projekt dobrze jest rozpocząć od planu. 10 konkursowych tygodni wydaje się wystarczające na wstępne założenia projektu opisane w poprzednim poście (przynajmniej jeżeli chodzi o MVP), ale w związku z tym, że jak wiadomo programiści mają tendencję do niedoszacowania terminów a i jakiś fakap po drodze może się zdarzyć, lepiej więc pewne sprawy zaplanować z […]
Z dużym zainteresowaniem i – co tu ukrywać – zazdrością obserwowałem zeszłoroczny konkurs Daj Się Poznać. Z zazdrością, bo sam miałem wielką ochotę wystartować, ale projekt który wtedy miałem na tapecie wymagał ode mnie pracy często po 10 i więcej godzin na dobę i to przez ponad 1,5 miesiąca. Jak to mówią “mierz siły na zamiary” […]
Dzisiaj o pewnej prostej nugetowej paczce, która pomaga uporządkować nieco folder zawierający binarki aplikacji. Aplikacja desktopowa, w której odpowiednie komponenty uporządkowane są w folderach wygląda zawsze schludniej niż wszystko wrzucone do jednego “worka”. PrettyBin, po zainstalowaniu, dokonuje automatycznej konfiguracji projektu – powodując utworzenie wewnątrz foleru z binarką folderu lib, do którego przenoszone są wszystkie dll-ki […]
Upłynęło bardzo dużo czasu od ostatniego wpisu na tym blogu. Częściowo z braku pomysłów na kolejne posty, a częściowo z braku czasu. Ze względu na “branżę”, w której pracuję i dla której tworzę oprogramowanie w zasadzie wszystkie projekty, którymi się zajmuję, to aplikacje które można określić jako desktopowe. W większości przypadków są to albo aplikacje […]
Nie zawsze Timeout-y definiuje się w milisekundach …. warto to zawsze sprawdzić w dokumentacji wykorzystywanej biblioteki, aby potem można uniknąć kilku godzin zastanawiania się co jest nie tak oraz żenującej korespondencji z autorem biblioteki, podczas której wychodzi się (bądź co bądź umiarkowanie, ale jednak) na ignoranta.
Ten wpis jest bardziej ku własnej pamięci, jako że libnodave nie jest zapewne zbyt często używaną biblioteką. Używam libnodave do odczytu/zapisu danych ze sterownikami Simatic S7. Jakiś czas temu natrafiłem na pewien problem, otóż jeżeli tworzymy obiekt klasy odpowiedzialnej za połączenie ze sterownikiem i nawiązujemy połączenie wszystko działa ok. aż do momentu kiedy to połączenie […]