.Net, C#, WinForms, WPF, Xamarin, Javascript, Node.js, TSQL
W ostatnich tygodniach nieco więcej skupiłem się na pisaniu postów na bloga niż na samym projekcie, nie znaczy to jednak że go odłożyłem. Ponieważ udało mi się kilka tygodni temu podgonić trochę tematy związane z komunikacją, nadal z grubsza biorąc mieszczę się w założonych ramach czasowych. Gotowe jest już większość kodu Arduino (poza częścią związaną […]
To trochę zadziorne pytanie. Wzorzec MVVM znajduje zastosowanie w światku .NET w aplikacjach WPF/Silverligh (tak BTW, ciekawe czy ktoś jeszcze pracuje w tej technologii) i od niedawna również w mobilno-wieloplatformowym Xamarin FORMS. Nie będę się zagłębiał w szczegóły wzorca – wszystko można przeczytać na wikipedii. MVVM daje nam przede wszystkim separację warstwy logiki biznesowej od warstwy […]
To trochę zadziorne pytanie. Wzorzec MVVM znajduje zastosowanie w światku .NET w aplikacjach WPF/Silverligh (tak BTW, ciekawe czy ktoś jeszcze pracuje w tej technologii) i od niedawna również w mobilno-wieloplatformowym Xamarin FORMS. Nie będę się zagłębiał w szczegóły wzorca – wszystko można przeczytać na wikipedii. MVVM daje nam przede wszystkim separację warstwy logiki biznesowej od warstwy […]
Z elektroniką oraz technologiami embedded i IoT jest troszkę tak, że żeby zacząć się nimi bawić trzeba przeskoczyć (co prawda nie wysoki, ale jednak) jakiś finansowy próg wejścia. Mam tu na myśli zakup płytki Arduino (lub jakiegoś klona). Zakup płytki stykowej, kabelków połączeniowych, rezystorów, diód, przycisków itp. Co jednak zrobić, jeżeli chcemy się tylko pobieżnie […]
Z elektroniką oraz technologiami embedded i IoT jest troszkę tak, że żeby zacząć się nimi bawić trzeba przeskoczyć (co prawda nie wysoki, ale jednak) jakiś finansowy próg wejścia. Mam tu na myśli zakup płytki Arduino (lub jakiegoś klona). Zakup płytki stykowej, kabelków połączeniowych, rezystorów, diód, przycisków itp. Co jednak zrobić, jeżeli chcemy się tylko pobieżnie […]
W dzisiejszym świecie inżynierii oprogramowania trudno jest sobie wyobrazić projekty bez testów. Lepsze bądź gorsze biblioteki wspomagające pisanie i uruchamianie testów istnieją praktycznie dla każdego współcześnie używanego języka programowania. W przypadku pisania oprogramowania na hardware (do którego niewątpliwie zalicza się Arduino) z testami jest raczej pod górkę. O tyle o ile z samym napisaniem testów […]
W dzisiejszym świecie inżynierii oprogramowania trudno jest sobie wyobrazić projekty bez testów. Lepsze bądź gorsze biblioteki wspomagające pisanie i uruchamianie testów istnieją praktycznie dla każdego współcześnie używanego języka programowania. W przypadku pisania oprogramowania na hardware (do którego niewątpliwie zalicza się Arduino) z testami jest raczej pod górkę. O tyle o ile z samym napisaniem testów […]
Internet Of Things (Internet Rzeczy) to od jakiegoś czasu bardzo popularne i często używane pojęcie. Nikt raczej nie będzie miał raczej problemu ze zdefiniowaniem w jednym zdaniu o co w nim chodzi. W założeniu, urządzenia wyposażone w różnego rodzaju czujniki, elementy wykonawcze i odpowiedni software, mają być podłączone do sieci. Za pośrednictwem sieci można tymi […]
Internet Of Things (Internet Rzeczy) to od jakiegoś czasu bardzo popularne i często używane pojęcie. Nikt raczej nie będzie miał raczej problemu ze zdefiniowaniem w jednym zdaniu o co w nim chodzi. W założeniu, urządzenia wyposażone w różnego rodzaju czujniki, elementy wykonawcze i odpowiedni software, mają być podłączone do sieci. Za pośrednictwem sieci można tymi […]
Temat ustawiania parametrów i eksploracji możliwości połączenia WiFi modułu nodemcu Amica, który wykorzystuję jako “mózg” dla robota, miałem zaplanowany na nieco później. Przy okazji implementacji OTA Update zdecydowałem się zająć od razu również tą kwestią jak i pozostałymi tematami związanymi z komunikacją ze “światem zewnętrznym”. W wyborze koncepcji bardzo pomógł mi kod znaleziony na githubie – tutaj. […]
Temat ustawiania parametrów i eksploracji możliwości połączenia WiFi modułu nodemcu Amica, który wykorzystuję jako “mózg” dla robota, miałem zaplanowany na nieco później. Przy okazji implementacji OTA Update zdecydowałem się zająć od razu również tą kwestią jak i pozostałymi tematami związanymi z komunikacją ze “światem zewnętrznym”. W wyborze koncepcji bardzo pomógł mi kod znaleziony na githubie – tutaj. […]
Multicast DNS (mDNS) służy do tłumaczenia nazw sieciowych na adresy IP w małych sieciach pozbawionych lokalnego serwera nazw. Jest to tak zwana usługa zero-config – nie wymaga żadnej konfiguracji, aby korzystać z połączenia pomiędzy urządzeniami w sieci. W przypadku systemów firmy Apple, mDNS jest wspierany “fabrycznie” przez usługę Bonjour, która jest właśnie implementacją specyfikacji zeroconf (opracowanej nota-bene również przez […]
Multicast DNS (mDNS) służy do tłumaczenia nazw sieciowych na adresy IP w małych sieciach pozbawionych lokalnego serwera nazw. Jest to tak zwana usługa zero-config – nie wymaga żadnej konfiguracji, aby korzystać z połączenia pomiędzy urządzeniami w sieci. W przypadku systemów firmy Apple, mDNS jest wspierany “fabrycznie” przez usługę Bonjour, która jest właśnie implementacją specyfikacji zeroconf (opracowanej nota-bene również przez […]
Większość mikrokontrolerów dostępnych obecnie w sprzedaży posiada jakąś formę pamięci nieulotnej. Zwykle program przechowywany jest w pamięci Flash, natomiast do użytku programisty pozostaje pamięć EEPROM. Pamięć ta kasowana jest za pomocą prądu elektrycznego i ilość możliwych kasowań i zapisów jest ograniczona. Ilość odczytów nie ma wpływu na żywotność tej pamięci. W przypadku popularnego Arduino UNO, które […]
Większość mikrokontrolerów dostępnych obecnie w sprzedaży posiada jakąś formę pamięci nieulotnej. Zwykle program przechowywany jest w pamięci Flash, natomiast do użytku programisty pozostaje pamięć EEPROM. Pamięć ta kasowana jest za pomocą prądu elektrycznego i ilość możliwych kasowań i zapisów jest ograniczona. Ilość odczytów nie ma wpływu na żywotność tej pamięci. W przypadku popularnego Arduino UNO, które […]