Java, Android, Spring
Poprzednio pokazałem jak osiągnąłem aktywności obsługujące testy, a dzisiaj dzięki kilku zmianom w kodzie udało się zrobić tak, aby użytkownik mógł sam wyznaczyć sobie czas, ilość odpowiedzi i maksymalną ilość <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/18-tworzenie-wlasnych-zadan/" rel="nofollow">[…]</a>
Kolejnym krokiem w rozwoju naszej aplikacji jest napisanie następnej logiki ? Ta jednak będzie nieco bardziej będzie opierała się o zasady grywalizacji. Przypomnę dla porządku czym jest grywalizacja, chodzi o <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/17-grywalizacja-czyli-dodanie-kolejnej-logiki-to-zadan/" rel="nofollow">[…]</a>
Wspominałem w którymś wcześniejszym wpisie, że te ekrany, na których aktualnie mamy 5 prób zostaną przerobione, na takie bardziej arcadowe. O tym chciałem też dzisiaj napisać, udało mi się całkiem <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/16-praktyka-czyni-mistrza-czyli-dopasowujemy-aktywnosci-do-nowej-logiki/" rel="nofollow">[…]</a>
Ale tytuł posta ? Tak naprawdę to tylko tak zawile brzmi sprawa jest naprawdę prosta, mamy narysowany stos (a jakże) i wybieramy ile elementów się na nim znajduje ? Noo <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/15-aktywnosc-wskazania-ilosci-i-kolejne-poprawki/" rel="nofollow">[…]</a>
Wczoraj pisałem o refactoringu, a dzisiaj udało mi się dodać dwie nowe funkcjonalności, co pozwoliło na to, że projekt trochę bardziej przypomina coś, co kiedyś mogło by działać ? Nie <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/14-porzadki-sa-dobre-2-nowe-aktywnosci-porownywanie-i-dodawanie/" rel="nofollow">[…]</a>
Dawno nic nowego nie napisałem, a to dlatego, że następny wpis miał być o refactoringu. Skoro ma być o refactoringu, to trzeba go zrobić. Noo i się zaczęło ? Ale <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/13-refactoring-czy-na-pewno-zrobilem-go-wlasciwie/" rel="nofollow">[…]</a>
W poprzednich częściach tej serii zatrzymaliśmy się na tym, że jeden kolor wypełnia cały ekran. Dzisiaj pójdziemy krok dalej, czyli opiszę jak zrobić płynne przejście pomiędzy jedną, a drugą aktywnością. <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/12-animacja-zmiany-aktywnosci/" rel="nofollow">[…]</a>
Czasem w projekcie tak się zdarza, że programista musi zająć się grafiką. I to nigdy nie kończy się dobrze ? Chociaż ja uważam, że mi wyszło. Ale do rzeczy, jak <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/11-cegla/" rel="nofollow">[…]</a>
W poprzednim wpisie pokazałem jak działa aktywność dodawania, ale w jednym miejscu nie było w ogóle animacji, co skutkowało dziwnym pojawianiem się obiektów. Dzisiaj zajmiemy się dalej tym oknem i <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/10-circular-reveal-animation/" rel="nofollow">[…]</a>
Pokazywaliśmy już liczby, jako ilości na wszelkie możliwe sposoby. Wyświetlając je na stosie, wyświetlając na ciągu stosów, przedstawiając je obok siebie. Najwyższy czas zrobić coś trudniejszego, mianowicie pora nauczyć się <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/9-pierwsza-lekcja-dodawania/" rel="nofollow">[…]</a>
Standardowy kod, który trzeba napisać to rzecz, która sprawia radość tylko jak się pierwszy raz programuje ? Człowiek jest pełen pasji, odkrywa nowe rzeczy i wcale mu nie przeszkadza, że <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/8-biblioteka-butterknife-czyli-najwyzszy-czas-zaczac-pisac-mniej-kodu/" rel="nofollow">[…]</a>
W dwóch ostatnich postach pokazywałem jak zrobić animację na ścieżkach. Dzisiaj pokażę w jaki sposób wykorzystałem te animację. Efekt który uzyskałem prezentuje się w ten sposób: Chodziło o to, aby <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/7-porownywanie-stosow/" rel="nofollow">[…]</a>
W poprzedniej części opisałem jak stworzyć animację morphingu bez jednego aspektu, mianowicie ścieżek, czyli rzeczy zgoła najpotrzebniejszej. Dlatego dzisiaj skupimy się na ścieżkach. Przykładowa ścieżka wygląda tak: [crayon-5a85c29ca1360353297046/] W języku <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/6-morphing-animujemy-floating-action-button-cz-2-sciezki/" rel="nofollow">[…]</a>
Razem z pojawieniem się Material Design, Androida Lollipop wprowadzono nowy sposób przechowywania ikon. Zamiast plików graficznych jak np png postawiono na zgodny z ideą flat design plik typu svg. Nietrudno <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/5-morphing-animujemy-floating-action-button-cz-1/" rel="nofollow">[…]</a>
Jak pisałem już wcześniej, podczas tworzenia aplikacji musimy skupić się na matematyce, oraz na nauce języka Suahili (żeby to chociaż był angielski ;). No ale cóż, pora trochę zapoznać się <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/4-hakuna-matata-czyli-wprowadzenie-do-jezyka-suahili/" rel="nofollow">[…]</a>
Java, Android, Spring
Programista java android, oraz backend. Prowadzi bloga na stronie https://www.michalgellert.pl/. Stara się aktywnie współtworzyć społeczność programistów w Polsce, biorąc udział w konferencjach, wydarzeniach (jak np: #devrekolekcje, #devwarsztaty), a także tworząc takowe (#devoxx4kids, #devpanel). Trochę wydaje w sklepie Google Play jako DigitalZombieLab, trochę nagrywa na YouTube jako programistaHumanista. Uwielbia uczyć, zdarzało mu się dzieci w ramach jednej ze szkółek programowania, dorosłych także w ramach całodziennych szkoleń, ostatnio głównie online, aktywnie działa na Udemy, nagrywając o Javie oraz Androidzie. W wolnych chwilach lubi poczytać lub grywa w Tekkena, a kiedy ma urlop, szukajcie go w górach. Nade wszystko stara się być dobrym mężem i tatą dla małej córeczki.