Java, Android, Spring
Co za wspaniały dzień! ? Budzę się rano, ogarniam, włączam kompa, a tam ekscytacja na kanale #dsp17. Maciek ogłosił listę wyników i jestem na 6 pozycji w gronie 25 osób które <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/final-konkursu-dsp/" rel="nofollow">[…]</a>
Udało się! Dotrwałem do końca konkursu, spełniłem podstawowe założenie. Jestem naprawdę szczęśliwy, że w tym repozytorium jest gotowa do użycia, opublikowana i ukończona biblioteka. Nie było łatwo, ale dla tego <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/podsumowanie-konkursu-dsp22/" rel="nofollow">[…]</a>
W poprzedniej części tego wpisu wykonaliśmy sporo operacji w bibliotece, żeby umożliwić jej publikację, konfiguracyjne niemalże wszystko co było wymagane. Na ten moment zostało więc nam przygotowanie reszty, kliknięcie magicznego <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/publikacja-biblioteki-cz-2-dsp21/" rel="nofollow">[…]</a>
Planowałem rozbić publikację aplikacji na dwa etapy, wrzucenie do jakiegoś repozytorium bibliotek, oraz aktualizacje pliku README, publikacja na stronie android-arsenal. Niestety nie można zrobić jednego bez drugiego, dlatego też podzielę <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/publikacja-biblioteki-cz-1-dsp20/" rel="nofollow">[…]</a>
Jak pisałem poprzednim razem udało się już ukończyć bibliotekę, wszystko co chciałem zaimplementować udało się wdrożyć. Nie mniej przydała by się jakaś mała aplikacja która pozwoliła by pokazać jej możliwości. To <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/dayview-demo-dsp19/" rel="nofollow">[…]</a>
Udało się! Doszedłem do momentu w którym biblioteka została ukończona. Może trudno w to uwierzyć, ale z każdym postem dotyczącym aplikacji dodawałem tylko kilka linii kodu. Dlatego posty na temat biblioteki <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/finalna-wersja-kartki-z-kalendarza-dsp18/" rel="nofollow">[…]</a>
Lubimy automatyzację. Po co przeklikiwać się przez formatki, skoro coś może dziać się samo, prawda? Jedną z rzeczy które mogą zautomatyzować nasze życie są tagi NFC. To takie fajne hardwarowe <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/w-jaki-sposob-nfc-moze-zautomatyzowac-nasze-zycie-dsp17/" rel="nofollow">[…]</a>
Dzisiaj skupimy się tylko i wyłącznie na rogach w kalendarzu. Tak konkretnie, to na dwóch, znajdujących się u góry, półokrągłych.. Nie brzmi skomplikowanie, prawda? Wbrew pozorom, sprawiło mi naprawdę sporo <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/trudnego-narysowaniu-dwoch-zaokraglonych-rogow-dsp16/" rel="nofollow">[…]</a>
A czy Ty odniosłeś już sukces? Jeśli nie, to dlaczego? Czym jest ten mityczny, wymarzony, upragniony przez wszystkich sukces? A może w ogóle jest nieosiągalny i ci wszyscy mówcy motywacyjni <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/ten-mityczny-sukces-dsp15/" rel="nofollow">[…]</a>
Dzisiaj skupimy się na tym, jak rysować niestandardowe elementy w klasie View. Tzn, będziemy rysowali standardowe (póki co), ale w niestandardowy sposób, a konkretnie korzystając ze ścieżek. Zapraszam! Ścieżki w <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/nowe-wymiary-sciezki-androidzie-dsp14/" rel="nofollow">[…]</a>
Nigdy nie byłem szczególnie uzdolniony plastycznie. Już od czasów podstawówki moje oceny z plastyki jakoś szczególnie nie imponowały. Nie to, że nie chciałem ślicznie rysować, po prostu nie potrafiłem. Przyzwyczaiłem <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/wykorzystac-sztuczna-inteligencje-rysowania-autodraw-dsp13/" rel="nofollow">[…]</a>
System związany z wymiarami oraz położeniem jest w Androidzie nieco skomplikowany. Z racji tego, że na telefon możemy patrzeć zarówno w pionie jak i poziomie, biblioteki i aplikacje muszą się <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/rozmiar-polozenie-android-view-dsp12/" rel="nofollow">[…]</a>
W ramach ostatnich zajęć z tworzenia stron www które prowadzę z dzieciakami jako WowSchool, postanowiłem odejść trochę od standardowego planu zadań i pokazać im trochę programowania gier. A skłonił mnie do <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/all-you-need-for-game-development-is-love-dsp11/" rel="nofollow">[…]</a>
Aplikacje służące do rysowania palcem po ekranie to jeden z pierwszych, które piszemy przechodząc samouczki (przynajmniej te, na platformy mobilne). Co ciekawe, w Androidze zarówno tworzenie widoków jak i rysowanie <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/metoda-ondraw-androidzie-dsp10/" rel="nofollow">[…]</a>
Każdemu czasem się nie chce. No nie wierzę, że są ludzie, którzy zawsze realizują plan z dnia poprzedniego w stosunku 1:1. To prawda, staramy się, żeby tak było, ale 100% skuteczności przez cały <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/pieklo-motywacji-dsp09/" rel="nofollow">[…]</a>
Java, Android, Spring
Programista java android, oraz backend. Prowadzi bloga na stronie https://www.michalgellert.pl/. Stara się aktywnie współtworzyć społeczność programistów w Polsce, biorąc udział w konferencjach, wydarzeniach (jak np: #devrekolekcje, #devwarsztaty), a także tworząc takowe (#devoxx4kids, #devpanel). Trochę wydaje w sklepie Google Play jako DigitalZombieLab, trochę nagrywa na YouTube jako programistaHumanista. Uwielbia uczyć, zdarzało mu się dzieci w ramach jednej ze szkółek programowania, dorosłych także w ramach całodziennych szkoleń, ostatnio głównie online, aktywnie działa na Udemy, nagrywając o Javie oraz Androidzie. W wolnych chwilach lubi poczytać lub grywa w Tekkena, a kiedy ma urlop, szukajcie go w górach. Nade wszystko stara się być dobrym mężem i tatą dla małej córeczki.