C#, Unity, Clojure
Reading Time: 2 minutes tl;dr – śpieszę donieść co w dzisiejszym poście: gra przygodowa 3D w Unity, rozważania co do wyboru technologii, pierwszy prototyp Na wstępie chciałem podziękować wszystkim za pozytywny feedback do dwóch poprzednich artykułów (Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #1, #2) Coś się kończy, coś zaczyna. Nie spoczywamy na laurach tylko pracujemy dalej z jeszcze większą werwą ? … Continue reading "Umarł król, niech żyje król – o nowym projekcie"
tl;dr – śpieszę donieść co w dzisiejszym poście: gra przygodowa 3D w Unity, rozważania co do wyboru technologii, pierwszy prototyp Na wstępie chciałem podziękować wszystkim za pozytywny feedback do dwóch poprzednich artykułów (Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #1, #2) Coś się kończy, coś zaczyna. Nie spoczywamy na laurach tylko pracujemy dalej z jeszcze większą werwą 😉 … Continue reading "Umarł król, niech żyje król – o nowym projekcie"
Reading Time: 2 minutes Ciąg dalszy rozrachunku z ostatnio skończonym projektem Wnioski od samego początku koncentrować się na maksymalizowaniu wprowadzanej wartości do gry, przy jak najmniejszym koszcie korzystając z każdego możliwego rozwiązania – np. dorysowując jakiś mały szczególik, zamiast kodząc coś po nocach = design jest tani bardziej ciąć zakres, szybciej wywalać czasochłonne pomysły poświęcać maksymalnie 1 pomodoro na … Continue reading "Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #2&q
Ciąg dalszy rozrachunku z ostatnio skończonym projektem Wnioski od samego początku koncentrować się na maksymalizowaniu wprowadzanej wartości do gry, przy jak najmniejszym koszcie korzystając z każdego możliwego rozwiązania – np. dorysowując jakiś mały szczególik, zamiast kodząc coś po nocach = design jest tani bardziej ciąć zakres, szybciej wywalać czasochłonne pomysły poświęcać maksymalnie 1 pomodoro na … Continue reading "Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #2"
Reading Time: 2 minutes Podzielę się z Wami swoimi przemyśleniami na temat ostatnio ukończonego projektu. Powiem co się udało, co nie i czego się nauczyłem na przyszłość. Opis gry Jak to pisałem w poście Nieco o projekcie stworzyliśmy grę typu endless runner na Androida, która została upubliczniona w sklepie Google Play. Wcielamy się w uciekiniera po skoku na bank. Naszym mustangiem … Continue reading "Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #1"
Podzielę się z Wami swoimi przemyśleniami na temat ostatnio ukończonego projektu. Powiem co się udało, co nie i czego się nauczyłem na przyszłość. Opis gry Jak to pisałem w poście Nieco o projekcie stworzyliśmy grę typu endless runner na Androida, która została upubliczniona w sklepie Google Play. Wcielamy się w uciekiniera po skoku na bank. Naszym mustangiem … Continue reading "Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #1"
Reading Time: 2 minutes Ha, udało się. No.. Ale jak to, ktoś zapyta? Przecież dopiero co zaczął się konkurs, a Ty co, już projekt skończony?! Udało się skończyć pierwszą pełną wersję gry. To przyniosło ukojenie. Większe uspokojenie. Nawet jeśli miałbym oddać grę już dzisiaj to nie pokazałbym się z niczym. Działają wszystkie główne mechaniki. Gra jest całkiem dopracowana również … Continue reading "Gra skończona! Prawie…"
Ha, udało się. No.. Ale jak to, ktoś zapyta? Przecież dopiero co zaczął się konkurs, a Ty co, już projekt skończony?! Udało się skończyć pierwszą pełną wersję gry. To przyniosło ukojenie. Większe uspokojenie. Nawet jeśli miałbym oddać grę już dzisiaj to nie pokazałbym się z niczym. Działają wszystkie główne mechaniki. Gra jest całkiem dopracowana również … Continue reading "Gra skończona! Prawie…"
Reading Time: 3 minutes Musiałem się odciąć od wszystkiego. Jak student tuż przed jutrzejszym egzaminem. Tak myślę, że cała branża stoi nadal mocno mentalnym studenciarstwem. To jest owszem codziennie kodzimy sobie systematycznie nasze systemy, gry. Nie przejmujemy się specjalnie zbliżającym się deadlinem, tylko systematyczne, po trochu, day by day przemy na przód. Stawiamy czoła mnóstwom przeciwności losu – bo … Continue reading "Nie śpię, bo crunchuje…"
Musiałem się odciąć od wszystkiego. Jak student tuż przed jutrzejszym egzaminem. Tak myślę, że cała branża stoi nadal mocno mentalnym studenciarstwem. To jest owszem codziennie kodzimy sobie systematycznie nasze systemy, gry. Nie przejmujemy się specjalnie zbliżającym się deadlinem, tylko systematyczne, po trochu, day by day przemy na przód. Stawiamy czoła mnóstwom przeciwności losu – bo … Continue reading "Nie śpię, bo crunchuje…"
Reading Time: 2 minutes Gdzie popełniłem błąd? Jak to możliwe, że kolega obok pisze SZYBCIEJ lepszy kod? W czym niby jest on lepszy, skoro obaj mamy podobne doświadczenie? Jeśli zawsze się nad tym zastanawiałeś to zdradzę Ci pewien sekret, który ostatnio sobie uzmysłowiłem. Nie robić za dużo zmian na raz podczas pracy. Tajemnicą każdego superproduktywnego 10x developera jest szybki feedback … Continue reading "Tajemnica rockstar developera"
Gdzie popełniłem błąd? Jak to możliwe, że kolega obok pisze SZYBCIEJ lepszy kod? W czym niby jest on lepszy, skoro obaj mamy podobne doświadczenie? Jeśli zawsze się nad tym zastanawiałeś to zdradzę Ci pewien sekret, który ostatnio sobie uzmysłowiłem. Nie robić za dużo zmian na raz podczas pracy. Tajemnicą każdego superproduktywnego 10x developera jest szybki feedback … Continue reading "Tajemnica rockstar developera"
Reading Time: 2 minutes Today I learned: pomidor idzie doskonale w parze z prototypem ? slack overflow, czyli jak zmienić swoją konwersację na zadania czym jest postawa lifehackera Zebrałem dzisiaj wszystkie pomysły, które pojawiły się na naszym Slacku w notkę Evernote. Z całej konwersacji wyciągnąłem kluczowe cele, które chcielibyśmy osiągnąć i zmieniłem je na zadania w Trello. Zacząłem od … Continue reading "Co mają pomidory do prototypów?"
Today I learned: pomidor idzie doskonale w parze z prototypem 😉 slack overflow, czyli jak zmienić swoją konwersację na zadania czym jest postawa lifehackera Zebrałem dzisiaj wszystkie pomysły, które pojawiły się na naszym Slacku w notkę Evernote. Z całej konwersacji wyciągnąłem kluczowe cele, które chcielibyśmy osiągnąć i zmieniłem je na zadania w Trello. Zacząłem od … Continue reading "Co mają pomidory do prototypów?"
Reading Time: 2 minutes ABRADAB w swojej piosence “Rapowe ziarno” śpiewa: “Druga zwrotka, bo zawsze chciałem zacząć od środka …”. Tak też “zacząć” zmuszony jestem i ja pisanie o szczegółach projektu, nad którym już od jakiegoś czasu pracuję. ? Jak wspomniałem w Nieco o projekcie tworzymy grę typu endless runner na Androida korzystając z silnika Defold. Z Githuba wynika, iż pracę zaczęliśmy … Continue reading "Devlog dzień 34. – retrospe