C#, Unity, Clojure
I developed a game for week gamejam – PolygonJam #5 hosted by KTNG Polygon. The theme was “April weather“. Actually it takes me about 2-3 hours to made it. It’s just a Fruit Ninja clone without a polish. So I was wondering if it worth showing at all. I performed it as a break from my current GameDevSchool game … Continue reading "PolygonJam #5 fail"
Reading Time: 2 minutes There are number of ways to become game developer. Best, backdoor, old-school or even hidden. Which is your? Best method – make a game Portfolio is most crucial asset when it comes to convincing employers to candidacy. There are a huge amount of materials, tools, knowledge and so on now to achieve that goal. So it … Continue reading "How to become a game developer?"
There are number of ways to become game developer. Best, backdoor, old-school or even hidden. Which is your? Best method – make a game Portfolio is most crucial asset when it comes to convincing employers to candidacy. There are a huge amount of materials, tools, knowledge and so on now to achieve that goal. So it … Continue reading "How to become a game developer?"
Reading Time: 1 minute When I encountered famous Aristotle quote: We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. I started looking for emergent habits, which gives most with minimal effort. And this what I find out: – meditation – running – reading – writing You may question why? Here are some answers. Meditation … Continue reading "My 4 most valuable habits"
When I encountered famous Aristotle quote: We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. I started looking for emergent habits, which gives most with minimal effort. And this what I find out: – meditation – running – reading – writing You may question why? Here are some answers. Meditation … Continue reading "My 4 most valuable habits"
Reading Time: 1 minute Hej, w swoim ostatnim mailu Maciej Aniserowicz dzięki uprzejmości Andrzeja Krzywdy podzielił się z nami jego książką “Blogging For Busy Programmers“. Korzystając z okazji, iż ją przeczytałem chciałem podzielić się najważniejszymi wnioskami. Czytając książkę odczuwałem wręcz doświadczenie zen. Jest surowa, czysta, niedługa, ale za to maksymalnie skondensowana. Pozbawiona niepotrzebnej rozwlekłości. To rzecz, która bardzo urzeka. W tym … Continue reading "Blogg
Hej, w swoim ostatnim mailu Maciej Aniserowicz dzięki uprzejmości Andrzeja Krzywdy podzielił się z nami jego książką “Blogging For Busy Programmers“. Korzystając z okazji, iż ją przeczytałem chciałem podzielić się najważniejszymi wnioskami. Czytając książkę odczuwałem wręcz doświadczenie zen. Jest surowa, czysta, niedługa, ale za to maksymalnie skondensowana. Pozbawiona niepotrzebnej rozwlekłości. To rzecz, która bardzo urzeka. W tym … Continue reading "Blogging For Busy Programmers review"
Reading Time: 1 minute Jestem podekscytowany! Udało mi się skonfigurować Arcadia Unity do współpracy z REPL przez Emacs. Dzięki temu mogę dynamicznie zmieniać kod URUCHOMIONEJ gry podczas jej tworzenia! Udało mi się wreszcie osiągnąć to, do czego dążyłem od początku aktualnego projektu. Podczas uruchomionego w Unity play mode edytuję jedną linijkę kodu w Clojure. Może być to zwykła wartość zmiennej, może też być … Continue reading "Przygotowanie środowiska Arcadia Unity!"
Jestem podekscytowany! Udało mi się skonfigurować Arcadia Unity do współpracy z REPL przez Emacs. Dzięki temu mogę dynamicznie zmieniać kod URUCHOMIONEJ gry podczas jej tworzenia! Udało mi się wreszcie osiągnąć to, do czego dążyłem od początku aktualnego projektu. Podczas uruchomionego w Unity play mode edytuję jedną linijkę kodu w Clojure. Może być to zwykła wartość zmiennej, może też być … Continue reading "Przygotowanie środowiska Arcadia Unity!"
Reading Time: 3 minutes Kontynuuję poprzedni wpis Vistula Open Board Day postmortem #1 . Powiem o wnioskach: spełnianiu oczekiwań, typie gry gamejamowej, mechanice, designie, playtestach, dopasowaniu gry do tematu i prezentacji. TL;DR; – poznać oczekiwania organizatorów i pod to stworzyć grę – gra game jam: prosta mechanika + śmieszny, zaskakujący pomysł – zacząć od pomysłów mechanik, wybrać najlepszy, przygotować prototyp … Continue reading "Vistula Open Board Day postmortem #2"<
Kontynuuję poprzedni wpis Vistula Open Board Day postmortem #1 . Powiem o wnioskach: spełnianiu oczekiwań, typie gry gamejamowej, mechanice, designie, playtestach, dopasowaniu gry do tematu i prezentacji. TL;DR; – poznać oczekiwania organizatorów i pod to stworzyć grę – gra game jam: prosta mechanika + śmieszny, zaskakujący pomysł – zacząć od pomysłów mechanik, wybrać najlepszy, przygotować prototyp … Continue reading "Vistula Open Board Day postmortem #2"
Reading Time: 2 minutes Cześć, po przerwie walimy z grubej rury. W ostatni weekend brałem udział w Vistula Open Board Day – pierwszym game jamie, na którym tworzyliśmy w 24h grę karcianą. Z tej okazji nie mogło się oczywiście obyć bez postmortem. 1. Co się udało? – fajna, dobrze dopracowana mechanika gry, która można łatwo przenieść z do innego … Continue reading "Vistula Open Board Day postmortem #1"
Cześć, po przerwie walimy z grubej rury. W ostatni weekend brałem udział w Vistula Open Board Day – pierwszym game jamie, na którym tworzyliśmy w 24h grę karcianą. Z tej okazji nie mogło się oczywiście obyć bez postmortem. 1. Co się udało? – fajna, dobrze dopracowana mechanika gry, która można łatwo przenieść z do innego … Continue reading "Vistula Open Board Day postmortem #1"
Reading Time: 2 minutes Drugim element, o którym wspominałem w poprzednim poście, który chcę wykorzystać podczas projektu jest programowanie funkcyjne w Unity za pomocą Clojure (dialekt Lispa) korzystając z Arcadia Unity i edytora tekstu Emacs. Trochę backgroundu Unity używam już od 2 lat z przerwami. Na chwilę obecną to najbardziej popularny silnik do tworzenia gier (obok Unreal engine). Lispem zaczęłem … Continue reading "Mieszanka wybuchowa – Unity i … programowanie funkcyj
Drugim element, o którym wspominałem w poprzednim poście, który chcę wykorzystać podczas projektu jest programowanie funkcyjne w Unity za pomocą Clojure (dialekt Lispa) korzystając z Arcadia Unity i edytora tekstu Emacs. Trochę backgroundu Unity używam już od 2 lat z przerwami. Na chwilę obecną to najbardziej popularny silnik do tworzenia gier (obok Unreal engine). Lispem zaczęłem … Continue reading "Mieszanka wybuchowa – Unity i … programowanie funkcyjne"