Lista artykułów

042: Arena Albionu, historia polskiej gry przeglądarkowej z roku 2003

Arena Albionu to polska gra przeglądarkowa, która powstała w roku 2003. W odcinku podcastu usłyszysz o historii powstania gry, wykorzystanych technologiach, sposobach na promocję oraz o modelu biznesowym gry. Goście w podcaście jest autor Arena Albionu – Michał ‘Malkon’ Malinowski. -> Dobrowolne wsparcie podcastu.

2

Znaj drogę swojego projektu na produkcję

Tarnas oraz Prezes po godzinach pracy współtworzą bloga Dostarczaj Wartość. Podczas słuchania ich prelekcji na 4Developers Katowice 2018 zainspirowała nas wypowiedź brzmiąca mniej więcej tak: każdy programista powinien znać drogę swojego projektu na produkcję. Postanowiliśmy poprosić o szerszą wypowiedź w tym temacie, tak aby dowiedzieć się dlaczego ważne jest aby programiści wiedzieli w jaki sposób […]

3

Ja, programista – Tomasz Heimowski – programowanie funkcyjne

Ciężko rozmawia się o rzeczach o których ma się znikome pojęcie. Ale od tego ma się gości. A w tym odcinku goszczę Tomka Heimowskiego – programistę FSharp. Rozprawiamy się z programowaniem funkcyjnym wokół, którego narosło wiele mitów. Choćby taki, że jest trudne....

Ja, programista - Tomasz Heimowski - programowanie funkcyjne

Z tego odcinka dowiesz się co to jest programowanie funkcyjne, dlaczego od kilku lat jest moda na 'funkcyjność' i coraz więcej rzeczy z tego paradygmatu przesiąka do popularnych języków takich jak JavaScript, C#. Notatki do odcinka:  devsession.pl/japrogramista-5 Zapisz się do newslettera! Profil Tomka: @theimowski Mój profil:  @gkotfis

Czy internet jest dla seniorów?

Dzień babci i dziadka to czas powrotu do korzeni, bardzo często wspominania dzieciństwa i rozmów o tym jak było kiedyś. Nasze czasy różnią się zdecydowanie od czasów młodości naszych dziadków. Pomyśl jak dziwnie byłoby żyć bez Internetu czy telefonu komórkowego, […]

Continuos Integration, Delivery, Deployment.

Blog programistyczny.

Strict types w php

Od wersji php 7.0 mamy możliwość używania deklaracji typów w parametrach funkcji, metod, a od 7.1 również możemy określić typ wartości zwracanej. Jednak okazuje się, że nie do końca działa to w sposób jaki moglibyśmy oczekiwać, a często wartości są po prostu w miarę możliwości konwertowane do pożądanego typu. Natomiast konwersja często może być efektem […]

Strict types w php

Od wersji php 7.0 mamy możliwość używania deklaracji typów w parametrach funkcji, metod, a od 7.1 również możemy określić typ wartości zwracanej. Jednak okazuje się, że nie do końca działa to w sposób jaki moglibyśmy oczekiwać, a często wartości są po prostu w miarę możliwości konwertowane do pożądanego typu. Natomiast konwersja często może być efektem […]

Moja droga do BigData w chmurze Azure

Tomek pracuje na co dzień w gliwickiej firmie Future Processing zajmując się rozwiązaniami do przetwarzania dużej ilości danych w oparciu o chmurę Microsoft Azure. Podczas krótkiej rozmowy zapytaliśmy go w jaki sposób zaczął swoją przygodę z Big Data oraz co poleca śledzić osobą zainteresowanym tym tematem. Warto odwiedzić następujące strony: Tomek na LinkedIn Microsoft Azure […]

10

DevTalk #86 – O Programowaniu Satelity z Alicją Kubera

Cześć! Witam serdecznie w osiemdziesiątym szóstym odcinku podcastu DevTalk. Przed Wami bardzo nietypowy wywiad. Wynosimy poziom tematu odcinka w kosmos! Przed wami Alicja Kubera, web-developerka, studentka produkcji gier wideo, która w wolnych chwilach bierze udział w programie KRAKsat. Jest jedną z nielicznych osób na świecie, która może pochwalić się tym, że jej kod leci w […]

11

DevTalk #86 – O Programowaniu Satelity z Alicją Kubera

Cześć! Witam serdecznie w osiemdziesiątym szóstym odcinku podcastu DevTalk. Przed Wami bardzo nietypowy wywiad. Wynosimy poziom tematu odcinka w kosmos! Przed wami Alicja Kubera, web-developerka, studentka produkcji gier wideo, która w wolnych chwilach bierze udział w programie KRAKsat. Jest jedną z nielicznych osób na świecie, która może pochwalić się tym, że jej kod leci w […]

DevTalk #86 – O Programowaniu Satelity z Alicją Kubera

Cześć! Witam serdecznie w osiemdziesiątym szóstym odcinku podcastu DevTalk. Przed Wami bardzo nietypowy wywiad. Wynosimy poziom tematu odcinka w kosmos! Przed wami Alicja Kubera, web-developerka, studentka produkcji gier wideo, która w wolnych chwilach bierze udział w programie KRAKsat. Jest jedną z nielicznych osób na świecie, która może pochwalić się tym, że jej kod leci w [...]

Nie SOLID-nie #03: Liskov Substitution Principle

Seria zainspirowana bardzo dobrym kursem SOLID od Jarka Stadnickiego, dostępnym na platformie Udemy – SOLID praktyczny kurs Nie jest to reklama, ani żadna afiliacja. Wyrażam swoje zdanie . Polecam zerknąć. Jarek za pomocą...

Nie SOLID-nie #03: Liskov Substitution Principle

Seria zainspirowana bardzo dobrym kursem SOLID od Jarka Stadnickiego, dostępnym na platformie Udemy – SOLID praktyczny kurs Nie jest to reklama, ani żadna afiliacja. Wyrażam swoje zdanie 🙂 . Polecam zerknąć. Jarek za pomocą obrazowych, trafnych porównań tłumaczy poszczególne zasady.   Spis postów z serii Nie SOLID-nie: Nie SOLID-nie #01: Single Responsibility Principle Nie SOLID-nie […]

Distortos – pierwsze kroki

Distortos to system operacyjny czasu rzeczywistego (RTOS) napisany w C++ z myślą o procesorach ARM Cortex-M, a szczególnie STM32. Pisałem już o nim przy okazji ciekawych projektów C++ Embedded i łazika na NASA Space Apps. Aplikacja na STM w łaziku chyba jednak będzie za prosta, żeby dawać do niej RTOSa, ale ostatnio zacząłem przepisywać Micromouse […]