Lista artykułów

1

Zmiany na blogu

W ostatnim czasie blog przechodzi zmiany. Duża część z nich nie rzuca się w oczy. Między innymi poprawiłem bezpieczeństwo, przyspieszyłem wczytywanie strony, zainstalowałem nowe pluginy, zacząłem ułatwiać dostęp do najważniejszych wpisów, a nawet zwiększyłem aktywność na fejsie. We wpisie pada trochę nazw pluginów do WordPressa, więc jeżeli też prowadzisz własnego bloga, mogą Ci się również […]

Dependency Injection – dyskusja

Witaj! Ostatni wpis został przez kilka osób skomentowany na grupie PHPers. Kilka wypowiedzi było interesujących więc przytoczę kilka fragmentów. Damian Mąsior: Aby to miało sens w „poprawionym” przykładzie nie polegaj na konkretach (S3Client) tylko na abstrakcjach. W tym wypadku np. StorageContract (interface). Będzie po drodze z Liskov sub. principle. Usuń fragment o setterze, wojownicy immutability już …

KLASY W JĘZYKU C#

W poniższym poście poruszę ważny temat w programowaniu jakim są klasy. Co to jest klasa? Po co nam klasy? Dlaczego ich używamy? Od definicji po konstruktor. Co to jest klasa? Klasa to tak naprawdę schemat dla naszych danych. Schemat to zbiór informacji mówiący o tym, jakie składowe będzie posiadał nasz obiekt oraz jakie operacje będziemy […]

Trzy poziomy - podsumowanie sierpień 2018

Wstęp do REST API

Dlaczego akurat wpis o REST API? Na stworzenie tego wpisu zdecydowałem się po podjęciu decyzji o rozpoczęciu mojego nowego projektu. Jednym z elementów aplikacji, którą mam zamiar napisać jest właśnie REST API. W moim projekcie mam zamiar użyć do tego celu node.js oraz MongoDB. Miałem już co nieco do czynienia z obiema technologiami, natomiast chcę …

Architektura projektu – 4 typy

Kończąc czytać książkę „Czysta Architektura” Wujka Boba, natknęłam się na rozdział poświęcony organizacji elementów aplikacji. Przedstawił on 4 przykłady różnych architektur tego samego systemu. Zacznijmy od pierwszego typu architektury na przykładzie mojej aplikacji BoardGamesNook. Pakowanie w warstwy – 3 warstwy Tak pokrótce wygląda schemat architektury w mojej aplikacji. Mamy kontroler BoardGameController, który używa interfejsu IBoardGameService.…

RabbitMQ – Bezbolesna integracja z .NET Core

Od mojego ostatniego artykułu, w którym wspominałem o rabbicie, minął prawie rok. Chyba najwyższa pora, aby napisać coś więcej. Szczególnie, że ostatnio w moje łapki wpadła bardzo ciekawa książka: Let’s learn :) @RabbitMQ @ManningBooks #neverstoplearning pic.twitter.com/ymGlRp6Ytq — Kamil Kiełbasa (@_bd_90) 1 sierpnia 2018 Tak off-topic - jeżeli chcielibyście, abym skrobnął drobną recenzję tej książki, dajcie mi

8

Od Javy do Reacta

Dziś wpis wyjątkowo nietechniczny ani nie reklamowy, choć nieco z tematem kursów powiązany. Niedawno premierę miał kurs React + Jest mojego autorstwa… mimo, że do tej pory, na tym blogu, nie zbliżałem się do tematów front-endowych (choć sokole oczy niektórych mogli wypatrzyć słowo ‘React’ w podtytule strony). O dziwo, osoba czy dwie „przechwyciły” mnie na …

Czy na pewno stać Cię na oszczędności w projekcie?

Ostatnio na portalu embedded.com zaczęła pojawiać się seria artykułów omawiających 10 najczęstszych problemów w projektach embedded napisana przez Jacka Gannsle. Pierwszym omówionym zagadnieniem były złudne oszczędności (link  tutaj). Czytając artykuł zgadzałem się praktycznie z każdym słowem, bo sam obserwuję to samo praktycznie od początku kariery zawodowej. Z resztą nie jest to coś specyficznego tylko dla […]

Czy na pewno stać Cię na oszczędności w projekcie?

Ostatnio na portalu embedded.com zaczęła pojawiać się seria artykułów omawiających 10 najczęstszych problemów w projektach embedded napisana przez Jacka Gannsle. Pierwszym omówionym zagadnieniem były złudne oszczędności (link  tutaj). Czytając artykuł zgadzałem się praktycznie z każdym słowem, bo sam obserwuję to samo praktycznie od początku kariery zawodowej. Z resztą nie jest to coś specyficznego tylko dla […]

Wednewsday #20 – programistyczne nowinki

Cześć i czołem. Zapraszam na kolejną porcję ciekawostek. W tym tygodniu wybrałem dla was 12. Enjoy! The complete elimination and eradication of JavaScript’s this – pozbądź się ‘this’ z JS’a … ileż to programistów przez to cierpiało bóle, męki … StoragePedia: An Encyclopedia of 5 Blockchain Storage Platforms – w artykule znajdziecie powiązanie do dwóch innych ‘Pedi’ [...]

POIT 016: Automatyzacja testów

Witam w szesnastym odcinku podcastu „Porozmawiajmy o IT”. Tematem dzisiejszej rozmowy jest automatyzacja testów oprogramowania. Dziś moimi gościem jest Michał Ślęzak . Michał od kilku lat zajmuje się testowaniem aplikacji ze szczególnym nastawieniem na automatyzację. Jest jednym z liderów PTaQ (Poznań Testing and Quality meetup) oraz współprowadzącym pierwszego w Polsce podcastu o testowaniu - Testing Parrot. Dodatkowo prowadzi blog testingplus.me o testowaniu i tematach związanych z IT. Jest prelegentem na warsztatach i meetupach. Interesuje się marketingiem i produktywnością. W tym odcinku o automatyzacji testów oprogramowania opowiemy w następujących kontekstach: czym są testy automatyczne? po co automatyzować testy? jakie są typy testów i kiedy się je uruchamia? czy tester automatyczny musi potrafić programować? na ile testy automatyczne powinny dzielić kod z aplikacją? czy automatyzacja testów może się nie udać? czy jest droga? co to jest BDD w kontekście testowania? czy w realnych projektach tester automatyczny także testuje manualnie? w jakim kierunku zmierza testowanie automatyczne? czy sztuczna inteligencja jest zagrożeniem dla testerów specjalizujących się w automatyzacji testów? czy jest to zawód przyszłości i warto w niego inwestować swój czas? Jeśli masz jakieś pytania lub komentarze, pisz do mnie śmiało na  [email protected] Subskrypcja podcastu: zasubskrybuj w iTunes , Spreaker ,  Sticher , SoundCloud , Spotify przez RSS , lub Twoją ulubioną aplikację do podcastów na smartphonie (wyszukaj frazę „Porozmawiajmy o IT”) poproszę Cię też o polubienie fanpage na Facebooku Linki: Trendy na hasło “automation testing” - https://trends.google.pl/trends/explore?date=today%205-y&q=automation%20testing PTaQ - http://ptaq.org/podcasty/testing-parrot-3/ Testing Parrot - https://itunes.apple.com/pl/podcast/testing-parrot/id1384139327 Blog - http://testingplus.me Profil na LinkedIn - https://www.linkedin.com/in/micha%C5%82-%C5%9Bl%C4%99zak-32563975/ Email do Michała - [email protected] Cucumber - https://cucumber.io/ ExecuteAutomation https://porozmawiajmyoit.pl/16

Metody klasy String C++

Klasa String przetwarzająca ciągi znakowe w C++ wykorzystywana jest w znacznej części programów napisanych z wykorzystaniem tej technologii. W końcu operacje na łańcuchach znaków to chleb powszedni dla wielu aplikacji.  Na szczęście człowiek jest na tyle leniwym stworzeniem, aby opracować dedykowaną tym operacjom klasę. Tak, aby każdy programista chcący zaimplementować działania na tekście, nie był ...

Metody klasy String C++

Klasa String przetwarzająca ciągi znakowe w C++ wykorzystywana jest w znacznej części programów napisanych z wykorzystaniem tej technologii. W końcu operacje na łańcuchach znaków to chleb powszedni dla wielu aplikacji.  Na szczęście człowiek jest na tyle leniwym stworzeniem, aby opracować dedykowaną tym operacjom klasę. Tak, aby każdy programista chcący zaimplementować działania na tekście, nie był zmuszony […]

Prowadzisz bloga? Oto Twoje zbawienie: CoSchedule

W moim życiu social media mają dwie strony: prywatną i marketingową. Prywatnie: utrzymuję kontakt ze znajomymi i dzielę się swoimi refleksjami. Marketingowo: promuję “devstyle” i wszystko co z tym terminem związane. Fair enough. Manual vs auto Do niedawna wychodziłem z założenia, że wszystko w socialach “powinno” być robione ręcznie, by nie utracić autentyczności i szczerości. [...]