Lista artykułów

Co Nowego w Wyrażeniach Regularnych w JavaScript

Co Nowego w Wyrażeniach Regularnych w JavaScript Standard ES2018 czyli ES9 został zatwierdzony. W ramach tej wersji weszło kilka nowy funkcjonalności do wyrażeń regularnych czyli regexów (od angielskiego Regular Expressions). W tym wpisie przedstawie co nowego weszło do wyrażeń regularnych w JavaScript.

Enum – ograniczenia i możliwości

Enum to specyficzna klasa, która w języku Java reprezentuje specjalny typ wyliczeniowy. Pierwszy raz pojawił się w Javie 5 i został wprowadzony, aby umożliwić programistom lepszą reprezentację zbioru stałych wartości. Posiada zarówno wiele ciekawych właściwości, jak i możliwości do rozwoju, co z kolei powoduje, że może stać się bardzo przydatną klasą. Prosta implementacja klasy Enum Zacznijmy od przykładu, który ilustruje najprostsze, a jednocześnie chyba najczęściej spotykane wykorzystanie klasy Enum w codziennej pracy: public enum TicketType { BUG, TASK, SUGGESTION; } ... Czytaj dalej... Enum – ograniczenia i możliwości

Wednewsday #13 – programistyczne nowinki

Zapraszam na kolejną środę z programistycznymi nowinkami. Dziś podrzucam kilka kanałów związanych z programowaniem, które śledzę. Zapraszam. Mój podcast newsowy trochę leży ale w międzyczasie przygotowałem “Przemyślenia Grzegorza”. W sekcji YouTube zostawiłem link. Dawajcie suba, łapki w górę. Dymów nie ma! Programowanie Beyond the type system – o systemie typów w C++ i ABI (Aplication Binary [...]

Uczymy się tworzenia gier 2D w Unity

Zastanawiasz się nad tworzeniem gier 2D? Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z Unity? Przeczytaj recenzję kursu pozwalającego postawić Ci pierwsze kroki w tych tematach.

Jak pisać testy jednostkowe komponentów React z Jest i Enzyme

Jak to bywa z początkami, są trudne. Przypomniałem sobie o tym podczas pisania pierwszych testów jednostkowych w React. Dręczyło mnie wiele pytań: co powinienem testować? A co zostawić w spokoju? Czy moje testy zbytnio skupiają się na wewnętrznej mechanice komponentu? A może przez brak doświadczenia pomijam istotne elementy interfejsu?

Poradnik dla organizatorów konferencji

Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Chciałabyś/chciałbyś zorganizować konferencję? Martwisz się, czy o wszystkim pomyślałaś/pomyślałeś? Czy wszystko będzie idealnie? Nie jesteś sam(a)! Po 5 latach organizowania spotkań meet.js Gdańsk, na które za każdym razem przychodzi ponad 150 osób, po 2 edycjach meet.js Summit Gdańsk, na których pojawiło się łącznie blisko 1000 uczestników i po udziale w nie pamiętam jak wielu konferencjach na całym świecie — chcemy podzielić się naszymi doświadczeniami. Oto poradnik dla organizatorów konferencji. Autorami wpisu są: Wojciech …

Czerwiec 2018 na devstyle: podsumowanie i raport finansowy.

Na swoim profilu na Patronite obiecałem publikować co miesiąc “raport finansowy”. Dodatkowo zamieszczam podsumowanie tego, co działo się w imperium devstyle w ostatnim miesiącu. Pokazuję… wszystko. Bez tajemnic. Enjoy! W czerwcu dużo zmian. To pierwszy miesiąc z Anią – nową asystentką. Oraz z nową księgową. Do zespołu dołączył nawet Andrzej – redaktor/korektor, dzięki któremu teksty [...]

Uczymy się Elasticsearch #005: wyszukiwanie pełnotekstowe

Z tego artykułu dowiesz się z jakich rodzajów pełnotekstowych zapytań możesz skorzystać w Elasticsearchu i którego najlepiej użyć w danym momencie.

Co mnie wkurza w branży IT?

Dziś temat dużo mniej popularny. Przyzwyczailiśmy się, że branża IT to kraina mlekiem i miodem płynącą, ale… no właśnie często spotykamy się z rzeczami, które nie są dla nas przyjemne. Zdarza się, że przez takie sytuacje całkowicie tracimy zapał do pracy i przestaje nam się „chcieć”, a gdy przestaje nam chcieć się przychodzić do pracy […]

Task i Back Stack w Androidzie.

Nie raz pewnie spotkałeś się z pojęciem Tasks lub Back Stack podczas pisania aplikacji na system Android. A czy zagłębiałeś się w ten temat? Wiesz dokładnie jak to działa? Temat jest specyficzny i dość ważny. Temat jest bardziej zorientowany dla początkujących, ale myślę, że doświadczony programista będzie mógł również nauczyć się czegoś nowego. Zapraszam do lektury ? 1. Czym jest Task (zadanie) w Androidzie? Mówiąc najprościej: zadaniem...

11

DevTalk #83 – Idea Validation with Pat Flynn

Cześć! Witam Cię serdecznie w tym ostatnim, przedwakacyjnym, 83. odcinku podcasta DevTalk. Dzisiaj nagranie wyjątkowe z dwóch powodów. Po pierwsze, moim gościem jest Pat Flynn! Chodząca inspiracja. Człowiek będący źródłem bezcennej wiedzy, którą z sukcesami wykorzystują ludzie na całym świecie, również ja. Po drugie, cały odcinek jest nagrany w języku angielskim. To jednorazowy wyskok, ale tym […]

DevTalk #83 – Idea Validation with Pat Flynn

Cześć! Witam Cię serdecznie w tym ostatnim, przedwakacyjnym, 83. odcinku podcasta DevTalk. Dzisiaj nagranie wyjątkowe z dwóch powodów. Po pierwsze, moim gościem jest Pat Flynn! Chodząca inspiracja. Człowiek będący źródłem bezcennej wiedzy, którą z sukcesami wykorzystują ludzie na całym świecie, również ja. Po drugie, cały odcinek jest nagrany w języku angielskim. To jednorazowy wyskok, ale tym [...]

FluentValidation w ASP.Net Core

W trakcie pracy nad naszymi aplikacjami często musimy sprawdzić, czy na przykład dane wysłane do nas w formularzu lub do naszego api spełniają pewne kryteria. Kryteriami tymi mogą być długość numeru pesel, prawidłowy adres email oraz wiele, wiele więcej. Dziś pokażę, jak skonfigurować taką walidację przy użyciu biblioteki FluentValidation w ASP.Net Core Web Api. Zapraszam. … Continue reading "FluentValidation w ASP.Net Core"

FluentValidation – cz. 1 proste użycie

Przykładowy widok dodawania nowego stołu do gry: Jak widać, ustawiam w formularzu sporo parametrów. Załóżmy, że chcę ustalić regułę: parametr Miasto musi się składać z minimum 3 znaków i mogą to być tylko litery i spacje. Skorzystam więc z paczki FluentValidation dostępnej przez nugeta. Pełną dokumentację można znaleźć pod linkiem. Przykład walidatora Klasa walidatora GameTableValidator.cs wygląda następująco:…

Jednoplikowe komponenty