Lista artykułów

Progressive Web Apps – wprowadzenie do aplikacji progresywnych

Wprowadzenie do aplikacji progresywnych Progressive Web Apps (PWA) to rozwiązanie pozwalające na zainstalowanie aplikacji webowej na ekranie głównym smartfona bez konieczności korzystania ze sklepu z aplikacjami (np. App Store). Tego typu aplikacje wyglądają i działają podobnie do natywnych aplikacji mobilnych, posiadają jednak ograniczenia wynikające z tego że ich środowiskiem uruchomieniowym jest przeglądarka internetowa. Termin Progressive […]

O wskaźnikach i rzutowaniu w C

Zmienne programu są w pamięci reprezentowane jako pewien ciąg bitów. Dla komputera nie ma znaczenia, czy ten ciąg to liczba, string, struktura, czy cokolwiek innego. Pisząc programy definiujemy typy zmiennych i to na te typy rzutowane są wartości bitowe. Języki wyższego poziomu jak np. C#, czy Python oddzielają tą implementację za pewną warstwą abstrakcji. Twórcy […]

O wskaźnikach i rzutowaniu w C

Zmienne programu są w pamięci reprezentowane jako pewien ciąg bitów. Dla komputera nie ma znaczenia, czy ten ciąg to liczba, string, struktura, czy cokolwiek innego. Pisząc programy definiujemy typy zmiennych i to na te typy rzutowane są wartości bitowe. Języki wyższego poziomu jak np. C#, czy Python oddzielają tą implementację za pewną warstwą abstrakcji. Twórcy […]

Indywidualny numer konta w ZUS – zobacz co oznacza i nie daj się oszukać!

ZUS wprowadził właśnie indywidualny numer konta dla każdego przedsiębiorcy opłacającego składki. Zobacz co oznacza i nie daj się oszukać wyłudzeniom! Od początku 2018 roku nie musimy już robić dwóch bądź czterech przelewów do ZUSu każdego miesiąca. W końcu ZUS dla każdego zarejestrowanego przedsiębiorcy przygotował indywidualne konto, na które należy wpłacać składki jednym przelewem. Jak sprawdzić

Programista artysta

Dzisiaj jeszcze nieco na luzie i mało technicznie, ale już wkrótce rozpoczynam cykl artykułów bardziej technicznych. Chciałbym podzielić się z Tobą moją pasją jaką jest rysowanie. Ale najpierw odpowiedz sobie…

Programista artysta

Dzisiaj jeszcze nieco na luzie i mało technicznie, ale już wkrótce rozpoczynam cykl artykułów bardziej technicznych. Chciałbym podzielić się z..

7

Nowe podstrony

Nowe materiały już niedługo, tymczasem dodałem dwie nowe podstrony – ‚Dla początkujących’ czyli zbiór screencastów dla osób, które dopiero co zaczynają swoją przygodne z językiem Java oraz ‚Kurs Spring od Podstaw’ czyli bezczelna 😉 reklama mojego kursu, który stworzyłem dla …

DevTalk#69 – O Androidzie z Pauliną Szklarską

W Nowym Roku wita DevTalk Podcast z odcinkiem o dziwnym numerze: 69! Jedziemy dalej z tematami :). Dzisiaj technicznie. Rok 2018 rozpoczynamy od rozmowy z Pauliną Szklarską. Paulina jest programistką, prelegentką, organizatorską wrocławskiego meetupu TOAST. Prowadzi też bloga na medium. Na Twitterze: @p_szklarska. Temat rozmowy to specjalizacja Pauliny i to, o co od długiego czasu [...]

Podsumowanie roku 2017

Koniec roku to idealny czas, aby robić wszelkiego rodzaju podsumowania i zestawienia. Ja również postanowiłem zerknąć wstecz i zobaczyć jak wyglądał dla mnie rok 2017. Sporo się działo, ale mam […]

Interakcja z komponentami React.js

Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Tworzenie aplikacji nie miałoby sensu, gdyby użytkownik nie mógł wchodzić z nią w interakcje 🙂 Dzisiaj nauczysz się obsługiwać zdarzenia wywoływane przez użytkowników: Kliknięcia, najechania kursorem, zmiany tekstu w polu tekstowym… oczywiście w React.js. Zdarzenia w JS Wszystkie interakcje użytkownika z aplikacją w przeglądarce opierają się o zdarzenia. W czystym JS, aby takie eventy móc obsługiwać, używamy przeznaczonych do tego funkcji, które tworzą i usuwają …

Developing IntelliJ Plugins – workspace setup

I’ve spent the last few weeks configuring and developing IntelliJ plugins. This post is a quick summary of what I’ve learned so far. Some of the things I discuss in this post are not documented and base on my own investigation and debugging of various IntelliJ IDE mechanisms. Important note! I was working with IntelliJ […]

Za miesiąc odkrywam karty – plan bojowy i ostateczna walidacja projektu

Za niecały miesiąc przekonamy się, czy mój najbardziej ryzykowny projekt wypali. Od marca 2017 (już miałem pisać “tego roku”, ale jest już przecież 2018 😀 ) koncepcyjnie pracowałem nad połączeniem gry typu UNO z prostymi mechanikami rodem z Magic: The Gathering. Całość chciałem osadzić w humorystycznym świecie IT i wrzucić do całości trochę elementów edukacyjnych, by […]

Za miesiąc odkrywam karty – plan bojowy i ostateczna walidacja projektu

Za niecały miesiąc przekonamy się, czy mój najbardziej ryzykowny projekt wypali. Od marca 2017 (już miałem pisać „tego roku”, ale jest już przecież 2018 😀 ) koncepcyjnie pracowałem nad połączeniem gry typu UNO z prostymi mechanikami rodem z Magic: The Gathering. Całość chciałem osadzić w humorystycznym świecie IT i wrzucić do całości trochę elementów edukacyjnych, by […]

Programowanie funkcyjne – Powtórka przed ReactJS #11

Dzisiaj przyjrzymy się, czym tak naprawdę zajmują się koderscy hipsterzy. Programowanie funkcyjne to najpopularniejsza alternatywa dla programowania obiektowego. W ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność. Wbrew pozorom wywołanym przez ten hype, samo programowanie funkcyjne nie jest niczym nowym. Ten paradygmat istnieje od dziesięcioleci. Do tej pory był używany przede wszystkim w środowiskach akademickich. Jego popularność […]

Refactoring: Dependency Injection

Nowy rok przyszedł, czas na porządki w kodzie aplikacji BoardGamesNook. Dostałam cenne uwagi dotyczące jakości kodu od pewnego znajomego Seniora. Dzisiaj skupię się na Dependency Injection (DI), czyli wstrzykiwanie zależności. Wstrzykiwanie zależności W skrócie: w każdym kontrolerze (i serwisie), zamiast korzystać z DI i wstrzykiwać obiekt interfejsu danego serwisu, tworzyłam nową instancję danego serwisu. Wyglądało to…