Lista artykułów

XAML Standard i o standaryzacji słów kilka

Podczas ostatniego Microsoft Build zaanonsowano powstanie dwóch nowych pojęć. Mowa tu o .Net Standard 2.0 i XAML Standard 1.0. .Net Standard obecny był już od jakiegoś czasu a obecnie anonsowana jego wersja 2.0 ma zapewnić bardziej rozbudowany zakres API wspólnego dla wszystkich wspieranych przez .Net platform. Nie będę się tutaj rozwodził nad zakresem możliwości jakie […]

Wersja beta projektu Evil Slime City! Niedługo finalizujemy eksperyment

Obiecałem, że domknę temat eksperymentu z projektem pobocznym, który rozwijałem w ramach konkursu #dajsiepoznac. 🙂 W ramach projektu prowadziłem DevLoga. Celem numer dwa (pierwszym celem było podszkolenie się w js) było sprawdzenie w praktyce, jak trudno jest zarobić parę groszy na proste grze webowej – takiej pseudo „flashowej”. W jednym z tych DevLogów poruszyłem temat […]

O nagłówkach słów kilka

Mam już dość powtarzania wciąż na nowo i nowo bzdur odnośnie wykorzystania nagłówków w HTML5, co wręcz prowadzi do “poprawiania” dobrych materiałów w Sieci. Dlatego dzisiaj słów kilka o nagłówkach.

Confitura 2017 – podsumowanie i najlepsze prelekcje

W ostatni weekend mieliśmy okazję świętować kolejną edycję konferencji Confitura 2017, jednej z lepszych nt javy poza Krakowem 😉 Przygotowałem skrót ciekawszych tematów i link do obecnych materiałów! Zapraszam! Confitura była pierwszą konferencją javową, którą się zainteresowałem. Jeszcze podczas studiów znalazłem na youtube kanał z masą super prezentacji i zacząłem się w nie wgryzać. Dużo

Visual Studio Unity Debug.Log macro

Reading Time: 2 minutes To be clear, I wasn’t satisfied by previous solution (Visual Studio Unity Debug.Log snippet). It’s too much steps. It was, little faster than normal, true. But we also should not only to simpler tools. It would be better, if we could hit one shortcut. And all that magic happens. I use other tool. Macros. I … Continue reading "Visual Studio Unity Debug.Log macro"

Podsumowanie konkursu DSP i.. całego miesiąca.

Dzisiejszy wpis będzie.. o mnie. Tak wyszło, że ostatni miesiąc skłonił mnie od kilku refleksji, oraz w sumie, nie napisałem jeszcze podsumowania konkursu. Z którego wyniku osobiście nie jestem do <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/podsumowanie-konkursu-dsp-calego-miesiaca/" rel="nofollow">[…]</a>

GDX TexturePacker GUI

GDX TexturePacker GUI to narzędzie, które będziemy wykorzystywać do tworzenia mapy grafik, których użyjemy w dalszych pracach nad UWar. Dokładniej program ten z wielu grafik tworzy jeden plik graficzny oraz plik o rozszerzeniu .pack, który zawiera informacje związane z każdą dodaną grafiką. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie z perspektywy zarządzania pamięcią. Dzięki temu unikamy wycieku pamięci. GDX TexturePacker GUI w

Co dalej? Powrót do tutoriali i inne plany

Kiedyś obiła mi się o uszy taka prosta reguła, której chcę się trzymać: Set a goal – reach it – plan again. Moim celem na pierwszą połowę tego roku było wydanie książki papierowej. Cel udało się zrealizować – parę rzeczy warto jeszcze zoptymalizować (o czym za chwilę), ale generalnie cel samodzielnego wydania książki mogę już […]

Wracam do blogowania :)

Cześć, Witam Cię w 1 dniu lipca. Od ostatniego opublikowanego posta minęło trochę czasu. Było to niestety spowodowane uczelnią. Trwała sesja więc musiałem pozaliczać przedmioty oraz zakończyć pisanie pracy magisterskiej. Na szczęście 29 czerwca 2017 udało mi się uzyskać tytuł magistra z oceną 4.5 na dyplomie! 🙂 To ważne dla mnie wydarzenie, ponieważ zakończyło pewien […]

Ciekawe blogi uczestników DSP

W dzisiejszym wpisie zebrałem listę ciekawych blogów uczestników DSP. Większość wybranych przeze mnie pozycji jest dosyć zaawansowana technicznie. Poruszane w nich problemy są często trudne i właśnie przez to interesujące. Linki do innych ciekawych blogów, i może trochę łatwiejszych w odbiorze, można znaleźć we wpisie o gali finałowej – link. 0xdbeef W ramach DSP autor […]

Docker na Macu

Witajcie po krótkiej przerwie. Wpadłem w mały kryzys nie wiedząc czym chciałbym, a przede wszystkim czym warto się z Wami podzielić. Okazało się, że udało mi się zapisać na warsztaty…

Docker na Macu

Witajcie po krótkiej przerwie. Wpadłem w mały kryzys nie wiedząc czym chciałbym, a przede wszystkim czym warto się z Wami..

Developer’s path as a road through failures

Reading Time: 1 minute Solving one main problem is road through unexpected other small ones. We need persistence: don’t giving up. Iterate, find solution to every small problem, we encounter. Don’t lose big picture. Only in the end, we find solution to that main problem. Changing stable code is main source it. We often make mistakes – misunderstand some code transformation, even … Continue reading "Developer’s path as a road through failures"

Mała wakacyjna przerwa

Po dość wyczerpującym półroczu, którego połowę poświęciłam na kolejną edycję „Daj się poznać” a pozostałą część na dużo innych rzeczy czy to zawodowych czy prywatnych czas na małą przerwę. Zatem ja i mój blog już niedługo udajemy się na zasłużone wakacje. A co czeka Was na blogu po powrocie? Same fajne rzeczy oczywiście – między …

15

You have 7 evenings in a week. Use them well.

On Saturday week and a half, I’ve been on finals gala of Get Noticed contest. Unlike last year I won’t write a summary about the event itself. Instead, I’ll share one really simple thing with you. On gala, I’ve been rewarded with special prizes by two sponsoring companies – Microsoft and Objectivity. Awards were really neat…