Lista artykułów

Raport Finansowy: marzec 2018

Na swoim profilu na Patronite obiecałem publikować co miesiąc “raport finansowy”. Kolejny raz pokazuję… wszystko. Bez tajemnic. Enjoy! Marzec na spokojnie, pełen luz. Refleksyjnie nawet. Cztery wyjazdy (Warszawa, Wrocław, Wyszków, Radzymin, Żywiec, Bielsko-Biała) i dwa cele. Pierwszy i najważniejszy to: postanowić “co dalej”. Przejechałem w tym celu 1200 km, myślałem, dumałem.. no i postanowiłem. Co [...]

2

Fixing pelican_link_to_title no title problem

Wyszukiwarka kryptowalut (część 2): Obsługa zdarzeń

Przyszedł czas na zbudowanie najciekawszego komponentu w całym trackerze kryptowalut. Jest nim SearchBar. Całe działanie tego komponentu opiera się o obsługę zdarzeń. Z wpisu dowiesz się, jakie są różnice pomiędzy zdarzeniami w React i DOM API. Dużo uwagi poświęciłem wiązaniu this, które może sprawić Ci niemiłą niespodziankę przy przekazywaniu referencji do funkcji w props.

Wyszukiwarka kryptowalut (część 2): Obsługa zdarzeń

Przyszedł czas na zbudowanie najciekawszego komponentu w całym trackerze kryptowalut. Jest nim SearchBar. Całe działanie tego komponentu opiera się o obsługę zdarzeń. Z wpisu dowiesz się, jakie są różnice pomiędzy zdarzeniami w React i DOM API. Dużo uwagi poświęciłem wiązaniu this, które może sprawić Ci niemiłą niespodziankę przy przekazywaniu referencji do funkcji w props.

5

Accessing Polar A300 data with polaraccesslink api

Pływające okna w androidzie.

Android jest dużym kombajnem, z którego możemy dużo wycisnąć. Android to nie tylko telefony, tv, ale też i normalny sprawny system operacyjny. Możemy z niego korzystać jak z każdego systemu zainstalowanego na komputerze. Prawie na każdym systemie mamy okna, które możemy przesuwać po ekranie. Android też to posiada, dlatego poniżej zobaczysz, w jaki sposób stworzyć pływające okna w androidzie. Można to wykorzystać w powiadomieniach, takie zastosowanie możemy znaleźć w aplikacji Messenger od Facebooka jako dymki. Zaczynajmy! […]

7

Ascii Easter bunny from picture

Orientacja mapy labiryntu

Dzisiaj opiszę problem orientacji mapy labiryntu, czyli odniesienie mapy do kierunków w przestrzeni i do numeracji pól. Co ciekawe, z początku w ogóle nie zdawałem sobie sprawy, że jest to ważna decyzja projektowa, która może ułatwić lub utrudnić dalsze prace. Po prostu myślałem, że numeracja jest prowadzona w jedyny słuszny sposób wykorzystywany we wszystkich innych […]

Siedem nawyków do skutecznego działania – moje refleksje

Z czym do ludzi? Przeczytałem, chce się podzielić mądrościami. Co? 7 nawyków skutecznego działania – napisana przez Stephena Coveya. Ciekawa książka, kilka mądrych rzeczy, które sobie zanotowałem, a teraz chciałbym się tym z wami podzielić, może poprawi to waszą produktywność, a może skusi do samodzielnego przeczytania książki. Ogień. Bądź proaktywny Co to znaczy? Nie chodzi […]

Środowisko… Czyli w czym będziemy programować?

Środowisko... Co to jest, do czego służy i czy jest obowiązkowe?Zapraszam do Lektury na: csharpowezmagania.pl

Orientacja mapy labiryntu

Dzisiaj opiszę problem orientacji mapy labiryntu, czyli odniesienie mapy do kierunków w przestrzeni i do numeracji pól. Co ciekawe, z początku w ogóle nie zdawałem sobie sprawy, że jest to ważna decyzja projektowa, która może ułatwić lub utrudnić dalsze prace. Po prostu myślałem, że numeracja jest prowadzona w jedyny słuszny sposób wykorzystywany we wszystkich innych […]

12

Debugging https problem on pelican_link_to_title plugin

Środowisko, Struktura i Składnia języka C#… Czyli w czym będziemy programować…

Środowisko, Struktura i składnia języka C#.Czyli wszystko to co potrzebne nam do programowania.Nowy wpis na csharpowezmagania.pl

Wykrywanie ścian i dodawanie ich do mapy

W dzisiejszym wpisie prześledzimy całą drogę od pomiaru odległości przez czujnik ściany do ostatecznego dodania tej ściany do mapy labiryntu w pamięci robota. Na tej drodze znajduje się wiele akcji pośrednich takich, jak określenie współrzędnych wykrytej ściany, czy potwierdzenie wykrycia w kilku pomiarach. Architektura rozwiązania Elementy biorące udział w dodawaniu informacji o ścianach do mapy […]

Wykrywanie ścian i dodawanie ich do mapy

W dzisiejszym wpisie prześledzimy całą drogę od pomiaru odległości przez czujnik ściany do ostatecznego dodania tej ściany do mapy labiryntu w pamięci robota. Na tej drodze znajduje się wiele akcji pośrednich takich, jak określenie współrzędnych wykrytej ściany, czy potwierdzenie wykrycia w kilku pomiarach. Architektura rozwiązania Elementy biorące udział w dodawaniu informacji o ścianach do mapy […]