Lista artykułów

Wednewsday #08 – programistyczne nowinki

Witam w kolejnym środowym zestawieniu. Przypominam, że podcast pojawia się co dwa tygodnie więc w tym tygodniu pozostaję Wam czytanko ale gorąco zachęcam do słuchania kolejnej audycji! Będą nagrody, będzie zabawa lalala. Machine Learning What’s New in Deep Learning Research: Creating Adaptable Meta-Learning Models ML models: What they can’t learn? – co mogą a czego nie [...]

Przydatne biblioteki C++ STM32

C++ w systemach embedded otwiera całą gamę nowych możliwości. Poprawne użycie nowoczesnych konstrukcji języka i biblioteki standardowej pozwala ułatwić i przyspieszyć naszą pracę. Niestety większość popularnych bibliotek C++ nie jest tworzona z myślą o systemach embedded. Czasami taka biblioteka mimo wszystko u nas zadziała, jednak nie zawsze mamy tyle szczęścia. Nawet wykorzystanie dużej części STL […]

Przydatne biblioteki C++ STM32

C++ w systemach embedded otwiera całą gamę nowych możliwości. Poprawne użycie nowoczesnych konstrukcji języka i biblioteki standardowej pozwala ułatwić i przyspieszyć naszą pracę. Niestety większość popularnych bibliotek C++ nie jest tworzona z myślą o systemach embedded. Czasami taka biblioteka mimo wszystko u nas zadziała, jednak nie zawsze mamy tyle szczęścia. Nawet wykorzystanie dużej części STL […]

4

Środowisko developerskie dla Front-enda

5

Własna giełda transportowa z wykorzystaniem React.js - Planowanie aplikacji cz. 1

Nowe metody cyklu życia: getDerivedStateFromProps i getSnapshotBeforeUpdate

Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Od wersji React 16.3 funkcje componentWillMount, componentWillReceiveProps i componentWillUpdate zostają oznaczone jako deprecated. Pojawiają się też dwie nowe metody cyklu życia: getDerivedStateFromProps i getSnapshotBeforeUpdate. Co to dla nas oznacza? Do czego one służą? Jak ich używać? Informacje o pozostałych lifecycle methods w React znajdziesz tutaj: Metody cyklu życia komponentu w React.js Co złego w starych metodach? W React wprowadzony zostaje powoli Async Rendering …

4developers 2018 za nami

Podczas kwietniowej ogólnopolskiej edycji 4developers udział wzięło 2200 programistów co najlepiej obrazuje rozmiar i renomę tego festiwalu. Na kilkunastu ścieżkach każdy mógł znaleźć coś dla siebie – to największa zaleta tej konferencji. Dlatego cieszymy się, że mieliśmy okazję kolejny raz objąć patronatem medialnym to wydarzenie. Z roku na rok widać, że organizatorzy wciąż starają się […]

HOC czyli komponenty wyższego rzędu w React

9

Nie zapominaj o HTML!

10

Zaczynam przygodę z blogowaniem!

Metody komunikacji między serwisem a aktywnością w androidzie. Część 1.

Im bardziej w las tym więcej drzew. Podobnie jest z aplikacjami na androida, im bardziej rozbudowana aplikacja tym więcej funkcji. W tym gąszczu funkcji na pewno są serwisy, które wykonują różnorakie rzeczy, np aktualizacja informacji. O ile stworzenie powiadomień nie jest trudne to aktualizacja aktywności może już spowodować pewne problemy. W jaki sposób przekazać dane z serwisu do aktywności dane? Dziś postaram się odpowiedzieć na to pytanie w jaki […]

DevTalk #79 – O liderowaniu i rozwoju

Odcinek 79. odcinkiem BONUSowym, poza rozkładem. A dlaczemu, i co w nim? Miałem teraz bardzo intensywny miesiąc, prawie cały czas w rozjazdach, na konferencjach. Dowiedziałem się co nieco o moim marketingu książki “Zawód: Programista“: że nie jest do końca… profesjonalny. No i nic dziwnego, nie jestem w końcu profesjonalnym marketingowcem ;). Największy zarzut, jaki dotychczas [...]

13

DevTalk #79 – O liderowaniu i rozwoju

Odcinek 79. odcinkiem BONUSowym, poza rozkładem. A dlaczemu, i co w nim? Miałem teraz bardzo intensywny miesiąc, prawie cały czas w rozjazdach, na konferencjach. Dowiedziałem się co nieco o moim marketingu książki “Zawód: Programista“: że nie jest do końca… profesjonalny. No i nic dziwnego, nie jestem w końcu profesjonalnym marketingowcem ;). Największy zarzut, jaki dotychczas […]

Asynchroniczny DOM

Instrukcje Warunkowe w C#

Instrukcje warunkowe – Do czego służą? i jak poprawnie je konstruować. Instrukcje warunkowe pozwalają na wykonanie danego fragmentu kodu po spełnieniu jednego lub kilku warunków zdefiniowanych przez tworzącego kod. W języku C# jest wiele dostępnych gotowych rozwiązań na zastosowanie instrukcji warunkowych. Poniżej przedstawię te używane najczęściej:       INSTRUKCJA WARUNKOWA if Jest to najprostsza i […]