Lista artykułów

Hello world (again)!

Witam cię na kolejnym blogu o programowaniu drogi czytelniku! To już mój kolejny blog, poprzedni pod adresem https://webkonstruktor.pl już niedługo będzie prowadził tutaj. Wszystko za sprawą zmiany brandu. Webkonstruktor był ściśle związany z technologiami webowymi i nie potrafiłem z tego wyjść, bo wszędzie jednak był „web”. Ten blog jednak ma być nieco inny i dać mi więcej przestrzeni twórczej, nie ograniczonej tematyką webu. Chociaż owszem, jest ona bardzo szeroka i można pisać o niej i dookoła mnóstwo. Niemniej czułem ograniczenie. Co ten blog więc zmieni możesz zapytać? Cóż, plany planami, przyszłość zweryfikuje. Nie mniej wątki security, smart home, nauki dzieci[...]

Moje 5 Minut 14h

Pierwsze dwa slice już za mną. Teraz rozpoczynam implementację kolejnego. Nie udało się zaimplementować persystencji. Natomiast testy widoków działają oraz repozytorium zdarzeń to w sumie przedsionek do persystencji i też działa.

#programista15k debuguje koronawirusa

Dołącz do zbiórki i wspomóż polską służbę zdrowia w czasie walki z epidemią COVID-19.

Microsoft Teams – rozmowy i nagrania

Od dłuższego czasu obowiązuje praca zdalna, a część osób próbuje się odnaleźć wśród różnych produktów ułatwiających zdalną komunikację. Postanowiłam więc zrobić kilka wpisów na temat narzędzia Microsoft Teams, z którego korzystam na co dzień. Tydzień temu pisałam o czatach, kanałach i zespołach. Dzisiaj napiszę o części związanej z rozmowami i nagraniami. Bezpośrednie połączenie na czacie W…

Livestreamy – projekt od zera

Jak zapewne wiecie – od jakiegoś czasu prowadzę streamy na youtube. W ostatnim czasie głównym tematem jest projekt zegara szachowego, którego robię od zera. Pokazuję tam wszystkie fazy łącznie z analizą istniejących rozwiązań i ewolucją koncepcji. Do tej pory ukazały się trzy odcinki: W trzecim odcinku już pojawił się kod i unit testy. Wygląda to […]

Rails connections, pools and handlers

Speaking of connections in Active Record, there are three things you may deal with: Connection Connection pool Connection handler Here's how they relate to each other.

Remote Mob Programming - review of ideas and the book

Hi, we're Arkency and it's our blog with meaty content.

8

Sprytny kod w C – nie rób tego

Kiedyś bardzo popularne było pisanie sprytnego kodu. Żeby jak najwięcej zmieściło się w jednej linijce. Żeby oszczędzić sobie nadmiarowego pisania, bo w końcu wiem, że coś się wydarzy pod spodem. Osoba czytająca ten kod mogła jedynie stwierdzić – ale dobry jest ten, kto to napisał, ja nic nie rozumiem. Język C doskonale się do czegoś […]

9

Własny moduł na NPM

W poprzednim wpisie (Moduły w Node.js czyli require(), module.exports oraz node_modules) przerabialiśmy czym są moduły w Node.js oraz jak je tworzyć. Dzisiaj czas wysłać własny moduł na NPM! Własny moduł […]

#43 Event Storming z Mariuszem Gilem

Event Storming pomaga skomunikować zespół techniczny i część biznesową. Dzięki pewnym założeniom możemy opisać występujące procesy tak, aby obie strony w pełni je rozumiały. Tablica, kolorowe karteczki – czy to pomysł na rozwiązywanie problemów komunikacyjnych? No i inne pytanie, które coraz częściej sobie zadajemy jako świadomi programiści… Kiedy Event Storming przyniesie nam wartość? O podstawach […]

11

#43 Event Storming z Mariuszem Gilem

Event Storming pomaga skomunikować zespół techniczny i część biznesową. Dzięki pewnym założeniom możemy opisać występujące procesy tak, aby obie strony w pełni je rozumiały. Tablica, kolorowe karteczki – czy to pomysł na rozwiązywanie problemów komunikacyjnych? No i inne pytanie, które coraz częściej sobie zadajemy jako świadomi programiści… Kiedy Event Storming przyniesie nam wartość? O podstawach Event Storming, Mariusz bardzo dużo opowiedział w podcaście Maćka Aniserowicza – DevTalk #110. Zachęcam do jego przesłuchania, bo tam usłyszycie o świetnie omówionych podstawach. My natomiast skupiliśmy na dalszych rozważaniach. Jakie wartości jako programiści możemy wyciągnąć z sesji Event Stormingowej, co może być artefaktem takie sesji oraz kiedy ES się nie sprawdza. Gotowy na podzielenie się swoimi spostrzeżeniami? Zatem: ➡️ Czy spotkałeś się wcześniej z Event Stormingiem? ➡️ Czy miałeś okazję wypróbować w praktyce sesje Event Storming? ➡️ Jeśli tak, to czy spełniła wasze oczekiwania? Zachęcam Cię do pozostawienia swojej odpowiedzi w komentarzu – dziękuję 👍

Wprowadzenie React #8 (2020) – Wdrożenie na Heroku

Ostatnią rzeczą jaką zrobimy w tym cyklu jest wdrożenie naszej aplikacji na zewnętrzny serwer w chmurach, na platformie Heroku. Pierwszym krokiem jest rejestracja na stronie www.heroku.com oraz zainstalowanie narzędzia Heroku CLI https://devcenter.heroku.com/articles/heroku-cli. Po zakończonej instalacji odpalamy terminal i sprawdzamy czy wszystko działa jak należy. Komenda heroku --version powinna zwrócić nam informacje o wersji narzędzia CLI, …

13

DevTalk #114 – O Service Mesh z Jakubem Dyszkiewiczem

Załóżmy, że tworzymy nową aplikację. A gdyby tak zamiast bibliotek postawić obok aplikacji proxy i wrzucać w nie możliwie najwięcej kodu? I dodać do tego klocek kontrolny (Control Plane) kierujący ruchem? Na ten pomysł  jako pierwsza wpadła amerykańska firma Lift, tworząc Service Mesh. To oczywiście w dużym skrócie. W dzisiejszym odcinku DevTalka o szczegółach tego […]

DevTalk #114 – O Service Mesh z Jakubem Dyszkiewiczem

Załóżmy, że tworzymy nową aplikację. A gdyby tak zamiast bibliotek postawić obok aplikacji proxy i wrzucać w nie możliwie najwięcej kodu? I dodać do tego klocek kontrolny (Control Plane) kierujący ruchem? Na ten pomysł  jako pierwsza wpadła amerykańska firma Lift, tworząc Service Mesh. To oczywiście w dużym skrócie. W dzisiejszym odcinku DevTalka o szczegółach tego […]

DevTalk #114 – O Service Mesh z Jakubem Dyszkiewiczem

Załóżmy, że tworzymy nową aplikację. A gdyby tak zamiast bibliotek postawić obok aplikacji proxy i wrzucać w nie możliwie najwięcej kodu? I dodać do tego klocek kontrolny (Control Plane) kierujący ruchem? Na ten pomysł  jako pierwsza wpadła amerykańska firma Lift, tworząc Service Mesh. To oczywiście w dużym skrócie. W dzisiejszym odcinku DevTalka o szczegółach tego […]