Lista artykułów

Bubbles w Androidzie — rewolucja czy ewolucja?

Z bąbelkami w Androidzie na pewno już się spotkałeś. Pływające powiadomienia nie są nową koncepcją, ponieważ od dawna są dostępne w aplikacjach, takich jak Facebook Messenger. Jednak wcześniej to deweloper był odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie własnych powiadomień bąbelkowych. W Androidzie Q Google wprowadza Bubble API. Czyli bąbelki, które mogą zawierać przydatne informacje o zdarzeniach, które pochodzą z Twojej aplikacji. Oprócz tego pozwalają użytkownikowi na interakcję z Twoją aplikacją, nawet gdy przegląda inne aplikacje...

2

DevTalk #102 – O Systemach Rozproszonych z Jakubem Kubryńskim

Wielkich powrotów ciąg dalszy! Jak zapewne pamiętacie z poprzedniego odcinka (a jeśli nie, to możecie go sobie odsłuchać >>o tutaj

3

DevTalk #102 – O Systemach Rozproszonych z Jakubem Kubryńskim

Wielkich powrotów ciąg dalszy! Jak zapewne pamiętacie z poprzedniego odcinka (a jeśli nie, to możecie go sobie odsłuchać >>o tutaj

DevTalk #102 – O Systemach Rozproszonych z Jakubem Kubryńskim

Wielkich powrotów ciąg dalszy! Jak zapewne pamiętacie z poprzedniego odcinka (a jeśli nie, to możecie go sobie odsłuchać >>o tutaj

After.conf - S02E05 - Wystąpienia akademickie - Willy Picard

Blog programisty.

6

JS tips & tricks – some

Czy w Waszym JavaScriptowym zdarza się, że potrzebujecie sprawdzić, czy w danej tablicy którykolwiek z elementów spełnia jakiś warunek? Być może, gdy Read More

7

Umiejętność obsługi IDE – Java – Intellij IDEA – Lombok

Witaj w trzeciej części serii Umiejętność obsługi IDE. Czytając dzisiejszy artykuł nauczysz się, jak w prosty i elegancki sposób możesz pozbyć się boilerplate code. Dzięki temu twój kod będzie krótszy, czytelniejszy, a zarazem bardziej elegancki. Boilerplate code – co to jest i dlaczego czasami jest zły? Czym jest boilerplate code, …

Cykl chatboty #1: azure-cli – komenda az account

Od jakiegoś czasu zastanawiałam się, jak podzielić się swoją wiedzą dotyczącą chatbotów, ale jednocześnie nie zaniedbać innych tematów ogólnych, o których zwykle piszę. I właśnie stąd powstała nowa inicjatywa: cykl postów dotyczących chatbotów. Uważam, że jest to temat bardzo ciekawy, innowacyjny i zyskujący na popularności. Coraz więcej firm jak i osób prywatnych jest zainteresowanych posiadaniem…

Cloud Firestore – Bezpieczeństwo danych

We wpisie Cloud Firestore w Firebase pokazałem, w jaki sposób można wykorzystać usługę Cloud Firestore do przechowywania danych, wprowadzanych przez użytkowników. Gromadząc dane,

After.conf - S02E04 - Festwial Umbraco - Marcin Zajkowski

Blog programisty.

S02E04 - Festwial Umbraco - Marcin Zajkowski

Odcinek jest poświęcony Festiwalowi Umbraco w Polsce. Jeżeli mówimy o Umbraco zwłaszcza w polsce to myślimy o jednej szczególnej osobie. Mianowicie o Marcinie Zajkowskim. To właśnie Marcin podjął się organizowania Festiwalu w Polsce. Marcin nie tylko jest programistą .NET i organizatorem Festiwalu Umbraco. To też prelegent występujący nie tylko na polskich konferencjach. Z Marcin Zajkowski: [list"> Facebook Instagram LinkedIn Twitter YouTube Blog [/list] Umbraco Umbraco Umbraco Festiwal - Polska Umbraco Festiwal Mam do Ciebie bardzo wielką prośbę. Oceń ten podcast na iTunes przyczynisz się tym samym do jego rozwoju. Pobierz moją listę 5 sposobów na zrozumienie biznesu - https://szkolaeventstormingu.pl  Zobacz nad czym pracuję https://thenv.pl . Jest to aplikacja do optymalizacji Twojego środowiska pracy na komputerze.

Właściwości w języku C#

W dzisiejszym poście Chciałbym poruszyć temat właściwości w języku C#. Czym są właściwości i jak poprawnie je określać? Let’s start. Jak dobrze pamiętacie z wpisu o zmiennych – zmienne zadeklarowane wewnątrz klasy nazywamy polami. Właściwości są rozszerzeniem dla pól i są dostępne przy użyciu tej samej składni. Używają one tzw. akcesorów, dzięki czemu pola prywatne […]

Konfiguracja JEST w aplikacji Typescript

Niedawno opublikowałem post, w którym pokazałem, że biblioteka JEST nadaje się do testowania aplikacji node.js. Przedstawiałem wtedy podstawowe tworzenie testów i to w jak szybki sposób można tę bibliotekę skonfigurować aby uruchomić pierwszy test. Dzisiaj chciałbym pokazać jak tworzyć testy z biblioteką JEST dla aplikacji powstającej w Typescript. Nie jest to skomplikowane, jednak wymaga już […]

Podcast: Wydanie własnej samochodówki na Steam i Nintendo Switch – Electro Ride

Electro Ride. Samochodówka, która wychodzi pod koniec roku na Steam oraz Nintendo Switch. Jak zabrać się za tworzenie podobnej gry, jak ją wydać i w jakich kwestiach może pomóc wydawca. Zapraszam do pierwszego odcinka podcastu po przerwie wakacyjnej! Podcast do słuchania na YouTube: Do pobrania bezpośrednio: Pobierz plik mp3 bezpośrednio. Słuchaj na Spotify:

15

HTML & JS tips and tricks – indeterminate

Pewnie nie będzie dla Was zaskoczeniem jeśli przypomnę, że w HTMLu mamy taki typ pola jak checkbox. Checkbox ten może być zaznaczony: Read More