Lista artykułów

Maj 2018 na devstyle: podsumowanie i raport finansowy.

Na swoim profilu na Patronite obiecałem publikować co miesiąc “raport finansowy”. Dodatkowo zamieszczam podsumowanie tego, co działo się w imperium devstyle w ostatnim miesiącu. Pokazuję… wszystko. Bez tajemnic. Enjoy! Maj niespodziewanie przyatakował mnie kwestiami organizacyjnymi. Wiedziałem, że (z powodu wieeelu wyjazdów) nie da się zrobić za dużo na miejscu. Ale nie spodziewałem się, że w [...]

Zmiany na blogu

Po roku prowadzenia bloga postanowiłem wprowadzić w nim kilka pomysłów, które zebrałem przez ostatni czas. Z racji, że wypadło mi jeszcze kilka innych rzeczy, z planowanych kilku tygodni prac zrobiło się „trochę” dłużej, przez co jedyny wpis jaki powstał to ten odnośnie książki „Zaufanie czyli waluta”. Generalnie planowałem dużo więcej rzeczy, ale trzeba było wyłączyć […]

3

Trainings

4

Zmiany na blogu

Po roku prowadzenia bloga postanowiłem wprowadzić w nim kilka pomysłów, które zebrałem przez ostatni czas. Z racji, że wypadło mi jeszcze kilka innych rzeczy, z planowanych kilku tygodni prac zrobiło się „trochę” dłużej, przez co jedyny wpis jaki powstał to ten odnośnie książki „Zaufanie czyli waluta”. Generalnie planowałem dużo więcej rzeczy, ale trzeba było wyłączyć […]

Uczymy się Elasticsearch #003: przydatne narzędzia

Zanim przystąpimy do właściwej zabawy z Elasticsearchem dowiedzmy się jakich zabawek będziemy używać. Zapraszam do zapoznania się z kilkoma przydatnymi narzędziami.

Leniwe ładowanie komponentów w React dzięki import

Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Czy w React da się ładować komponenty leniwie? A więc masz już sporą aplikację. Chcesz ją jakoś zoptymalizować. Do głowy przychodzi Ci, oczywiście, podział jej na kilka części, które będą ładowane na żądanie, dopiero gdy będą potrzebne — tzw. lazy load. Z pomocą przychodzi operator import(…) — po prostu! Operator import(…) Składni import something from 'something' używasz na pewno codziennie. W skrócie, powoduje ona, że dana zależność …

Najtrudniejsza rzecz w programowaniu?

Nie trzeba raczej nikogo przekonywać, ze programowanie jest procesem dość złożonym. Dobry program składa się z tak wielu elementów: kodu, który jest łatwy w utrzymaniu, testów, architektury, dokumentacji, wzorców projektowych.... Można tak wyliczać i wyliczać. Mam jednak do Was, drodzy czytelnicy, pytanie. Zastanawialiście się kiedyś co tak naprawdę jest najtrudniejszym elementem programowania? Co Wam

Zaawansowane metody komunikacji między serwisem a aktywnością w androidzie.

W pierwszej części przedstawiłem podstawowe metody komunikacji między serwisem a aktywnością. Ten wpis będzie kontynuacją poprzedniego wpisu i dziś poznasz bardziej zaawansowane metody, które możesz wdrożyć w swoim projekcie. 1. IPC (Inter Process Communication). Jeżeli domyślnie uruchamiasz serwis w androidzie to tworzy się jedna instancja serwisu i pracuje w głównym wątku co aplikacja. Jeżeli zablokujemy taki wątek na kilka sekund, powoduje to rzucenie błędu do systemu […]

Udemy – podsumowanie marca, kwietnia i maja

Nawet nie do końca wiem, jak się przywitać, po tak długiej nieobecności. Miałem pisać podsumowania co 2 miesiące, niestety się nie udało, więc pojawia się podsumowanie trzech ostatnich miesięcy przygód […]

Jak testujemy aplikacje Android?

Testy jednostkowe w szeroko pojętej inżynierii oprogramowania już dość dawno, w zdecydowanej większości technologii, były czymś dość oczywistym. Często stosowane, głośno promowane, przeżywającego swego rodzaju hype. Mam jednak wrażenie, że w świecie Androida testowanie jednostkowe jakby opóźniło się względem innych i bywa czasami traktowane po macoszemu. Testy pisane bez większego zastanowienia lub całkowicie pomijane – zarówno ze [...]

Co musisz wiedzieć, żeby zacząć testowanie komponentów React?

Wprowadzenie testów to najlepszy sposób na podniesienie jakości i niezawodności tworzonego przez Ciebie oprogramowania. Jak pokazała przeprowadzona przeze mnie ankieta, czytelnicy bloga świetnie zdają sobie sprawę. Mimo najlepszych chęci, pierwsze kroki w świecie testowania mogą być przytłaczające. Terminologia, konfiguracja środowiska, o samym pisaniu testów nie mówiąc. Tym razem udowadniam, że to żadne rocket science.

#11 Wydarzenia – 03.06.2018

Linki do wspomnianych informacji gdprhallofshame.com wyniki ankiety Node.js Tesla open sources some of its Autopilot source code GNOME anonymous donation Learn Map4 – darmowe kursy od MapR Dell Precision laptops The Developers Union PyPL Index Technology Radar #18 Wydarzenia Google community roadshow...

O co chodzi z odwróceniem zależności

Jestem aktualnie w trakcie lektury „Czysta architektura” Wujka Boba. Natknęłam się w książce na część wyjaśniającą odwrócenie zależności (ostatnią z zasad SOLID) w całkiem przystępny sposób. Jak brzmi ta zasada? Moduły wysokopoziomowe nie powinny zależeć od modułów niskopoziomowych. Zależności między nimi powinny wynikać z abstrakcji. Fajnie, ale o co konkretnie chodzi? Co to są te…

OSX i managery oprogramowania – czyli (niezbyt) krótka historia o tym jak musiałem się przeprosić z MacPorts

Mniej więcej od 2006 roku pracuję na Makach. Zaczynałem od Maca mini, potem iMac, a potem już różne Macbooki. Przez te wszystkie lata nabrałem przekonania (popartego doświadczeniami), że komputery Apple dużo lepiej nadają się do programowania i tworzenia stron www niż PC. Powodem jest oczywiście architektura, oparta na systemach Unixowych. …

Przydatne toole do pracy z systemami embedded

Dobry zestaw narzędzi może niesamowicie poprawić naszą produktywność. Należę do osób lubiących automatyzację i wspomaganie się toolami przy developmencie. Szczególnie zrzucanie na toole żmudnych i ciężkich do wyegzekwowania czynności jak na przykład formatowanie kodu, czy wysyłanie komend na terminalu.  W tym wpisie przedstawię kilka przydatnych narzędzi, głównie pod kątem embedded, C/C++ i STM32. Kompilator ARM […]