Lista artykułów

Zaawansowane metody komunikacji między serwisem a aktywnością w androidzie.

W pierwszej części przedstawiłem podstawowe metody komunikacji między serwisem a aktywnością. Ten wpis będzie kontynuacją poprzedniego wpisu i dziś poznasz bardziej zaawansowane metody, które możesz wdrożyć w swoim projekcie. 1. IPC (Inter Process Communication). Jeżeli domyślnie uruchamiasz serwis w androidzie to tworzy się jedna instancja serwisu i pracuje w głównym wątku co aplikacja. Jeżeli zablokujemy taki wątek na kilka sekund, powoduje to rzucenie błędu do systemu […]

Udemy – podsumowanie marca, kwietnia i maja

Nawet nie do końca wiem, jak się przywitać, po tak długiej nieobecności. Miałem pisać podsumowania co 2 miesiące, niestety się nie udało, więc pojawia się podsumowanie trzech ostatnich miesięcy przygód […]

Jak testujemy aplikacje Android?

Testy jednostkowe w szeroko pojętej inżynierii oprogramowania już dość dawno, w zdecydowanej większości technologii, były czymś dość oczywistym. Często stosowane, głośno promowane, przeżywającego swego rodzaju hype. Mam jednak wrażenie, że w świecie Androida testowanie jednostkowe jakby opóźniło się względem innych i bywa czasami traktowane po macoszemu. Testy pisane bez większego zastanowienia lub całkowicie pomijane – zarówno ze [...]

Co musisz wiedzieć, żeby zacząć testowanie komponentów React?

Wprowadzenie testów to najlepszy sposób na podniesienie jakości i niezawodności tworzonego przez Ciebie oprogramowania. Jak pokazała przeprowadzona przeze mnie ankieta, czytelnicy bloga świetnie zdają sobie sprawę. Mimo najlepszych chęci, pierwsze kroki w świecie testowania mogą być przytłaczające. Terminologia, konfiguracja środowiska, o samym pisaniu testów nie mówiąc. Tym razem udowadniam, że to żadne rocket science.

#11 Wydarzenia – 03.06.2018

Linki do wspomnianych informacji gdprhallofshame.com wyniki ankiety Node.js Tesla open sources some of its Autopilot source code GNOME anonymous donation Learn Map4 – darmowe kursy od MapR Dell Precision laptops The Developers Union PyPL Index Technology Radar #18 Wydarzenia Google community roadshow...

O co chodzi z odwróceniem zależności

Jestem aktualnie w trakcie lektury „Czysta architektura” Wujka Boba. Natknęłam się w książce na część wyjaśniającą odwrócenie zależności (ostatnią z zasad SOLID) w całkiem przystępny sposób. Jak brzmi ta zasada? Moduły wysokopoziomowe nie powinny zależeć od modułów niskopoziomowych. Zależności między nimi powinny wynikać z abstrakcji. Fajnie, ale o co konkretnie chodzi? Co to są te…

OSX i managery oprogramowania – czyli (niezbyt) krótka historia o tym jak musiałem się przeprosić z MacPorts

Mniej więcej od 2006 roku pracuję na Makach. Zaczynałem od Maca mini, potem iMac, a potem już różne Macbooki. Przez te wszystkie lata nabrałem przekonania (popartego doświadczeniami), że komputery Apple dużo lepiej nadają się do programowania i tworzenia stron www niż PC. Powodem jest oczywiście architektura, oparta na systemach Unixowych. …

Przydatne toole do pracy z systemami embedded

Dobry zestaw narzędzi może niesamowicie poprawić naszą produktywność. Należę do osób lubiących automatyzację i wspomaganie się toolami przy developmencie. Szczególnie zrzucanie na toole żmudnych i ciężkich do wyegzekwowania czynności jak na przykład formatowanie kodu, czy wysyłanie komend na terminalu.  W tym wpisie przedstawię kilka przydatnych narzędzi, głównie pod kątem embedded, C/C++ i STM32. Kompilator ARM […]

parkrun (Toruń) [myślodsiewnia #004]

Wspominałem już, że od kilku miesięcy lubię biegać. Tak jak pisałem, zaczęło się niepozornie – od przygotowań do startu w zawodach organizowanych w Toruniu. Kiedy je ukończyłem zacząłem szukać następnych. Jakże zaskakującym było dla mnie odkrycie, że w lesie znajdującym się 15 minut spacerkiem od mojego... Czytaj dalej →

Przydatne toole do pracy z systemami embedded

Dobry zestaw narzędzi może niesamowicie poprawić naszą produktywność. Należę do osób lubiących automatyzację i wspomaganie się toolami przy developmencie. Szczególnie zrzucanie na toole żmudnych i ciężkich do wyegzekwowania czynności jak na przykład formatowanie kodu, czy wysyłanie komend na terminalu. W tym wpisie przedstawię kilka przydatnych narzędzi, głównie pod kątem embedded, C/C++ i STM32. Kompilator ARM […]

Pętle/Loops w C#

W tym poście postaram się przybliżyć pojęcie pętli – definicja i sposób wykorzystania w kodzie. Zaczynajmy Co to są pętle?  To nic innego jak wielokrotne wykonanie jednego bloku kodu. Przy tworzeniu oprogramowania niejednokrotnie będziecie musieli wielokrotnie wykonać dany kod kilka razy. do tego służą nam pętle, które odpowiadają za wykonywane sekwencyjne wykonanie naszego bloku kodu, tj. […]

Własna giełda transportowa z wykorzystaniem React.js - Stack technologiczny oraz stworzenie projektu

Architektura wieloprocesorowa w systemach safety

W systemach safety-critical zadania często rozłożone są na wiele procesorów. Wbrew pozorom przyczyną zwykle nie jest wydajność i potrzeba zapewnienia czasów odpowiedzi spełniających wymagania systemów hard real time. Zabieg ten jest stosowany w celu wydzielenia części krytycznej dla bezpieczeństwa i zabezpieczeniem jej przed niepożądanym wpływem mniej ważnych modułów. Czy na pewno potrzebujemy wielu procesorów? Kiedyś, […]

14

Blogowanie to niezła frajda

Architektura wieloprocesorowa w systemach safety

W systemach safety-critical zadania często rozłożone są na wiele procesorów. Wbrew pozorom przyczyną zwykle nie jest wydajność i potrzeba zapewnienia czasów odpowiedzi spełniających wymagania systemów hard real time. Zabieg ten jest stosowany w celu wydzielenia części krytycznej dla bezpieczeństwa i zabezpieczeniem jej przed niepożądanym wpływem mniej ważnych modułów. Czy na pewno potrzebujemy wielu procesorów? Kiedyś, […]