Lista artykułów

Opisz bibliotekę wartą poznania i napisz dlaczego to właśnie AutoMapper

Automapper – czytając kilka komentarzy pod poprzednim postem wywołuje nie małe emocje. Ja jednak nadal uważam go za dobre i warte poznania narzędzie. Dodatkowo obiecałem, że napiszę więcej niż parę słów o nim, także do dzieła! Automapper autorem jest Jimmy Bogard i jeśli miałbym opisać jego funkcjonalność swoimi słowami to działałby tak: „To narzędzie pozwala […]

2

Style w Androidzie

Szybki sposób na własne style w androidzie, dobrze jest używać styl owania żeby w jednym miejscu mieć informację o wyglądzie. modyfikacje rozpoczynamy od stworzenia i edycji pliku: res/values/styles.xml gdzie dodajemy własne modyfikacje globalnego stalowania aplikacji: #996633 #ffffff styl […]

3

Słów kilka na temat bezpieczeństwa IT

Słów kilka wróbla ćwierka na temat bezpieczeństwa w świecie komputerów, tak trochę od strony praktycznej. Na wstępie trzeba jasno powiedzieć nie ma na 100% pewnych zabezpieczeń IT, nawet w poważnych firmach dysponujących dużymi budżetami występują przypadki włamań czy wycieku informacji. W warunkach domowych głównie chodzi o to żeby nie utracić naszych danych, które mamy w […]

AngularJS: $digest already in progress

Niedawno dostałem info o błędzie w systemie: Nic nadzwyczajnego, zdarza się. Guglanie rozwiązania może skutkować zastosowaniem takiego obejścia: Co nam to da? To, że błąd się nie pojawi. Oraz to, że nasz kod się nie wykona . Taki workaround znalazł się nawet na krótkiej oficjalnej liście anti–patterns Angulara. Dopiero głębsze zagrzebanie się w lekturze różnych [...]

O mikro-kontraktach

Praktycznie każdy jako-tako przemyślany system z jaką-taką architekturą zawiera “klasy z logiką”. Przez “jako-tako przemyślaną architekturę” rozumiem fakt, że cała logika nie siedzi bezpośrednio w kontrolerach czy innym tego typu bycie, a w dedykowanych… “miejscach”. W naszym projekcie jednym z ważniejszych konceptów domenowych jest numer telefonu. Można go zareprezentować na przykład w taki sposób: Podczas [...]

6

Dependency injection i automapper

Od dłuższego czasu korzystam z automappera, jest to genialne rozwiązanie gdy trzeba mapować jeden obiekt na drugi. Gdy w klasach, z i do której chcemy mapować wszystkie typy właściwości/pól i ich nazwy się zgadzają nie trzeba robić praktycznie nic, gdy pojawiają się inne nazwy, wystarczy tylko wskazać że pole właściwość W w klasie A to […]

7

Do ludzi, śmiało ku nowej przygodzie.

Pora wyjść z piwnicy, a przynajmniej wystawić głowę. Jakiś czas temu miałem chęć napisać webowej aplikacji, której głównym założeniem była idea ułatwienia współpracy pomiędzy ludźmi (oraz poznanie asp mvc). Chciałem uproszczenia tego w jaki sposób ludzi znajdują ludzi, z którymi mogą działać razem. Wyszedłem z założenia że są w nas chęci do pracy, ale brak […]

NDC London 2013 – moje rekomendacje

Na początku grudnia w Londynie po raz pierwszy odbyła się konferencja NDC. Kilka(naście?) dni temu na vimeo pojawiły się nagrania niektórych sesji z tego właśnie eventu (NDC London 2013 channel). We wrześniu opisałem z kolei swoje wrażenia z oglądania norweskiej edycji konferencji, a teraz pora na londyńską siostrzyczkę. Nagrań nie ma zbyt wiele i co [...]

9

OpenGL Shader – PostProcesing i PreProcesingu w Raymarching’u

Dzisiaj chciałbym napisać trochę na temat PostProcessingu i PreProcessingu, czym się różnią te obydwa tematy: PreProcessingu – oznacza generowanie danych przed generacja właściwej grafiki PostProcessing –  oznacza operacje przeprowadzone po wygenerowaniu właściwej grafiki W przypadku shaderów możemy te dwa elementy wykorzystać do upiększenia lub modyfikacji generowanego obrazu: PreProcessing – do generowania pikselizacji przeliczanych punktów, generowania […]

10

Raymarching – Sky & Sun

Generate Sky & Sun in Ray Marching algorithm is very simple to process. When the map procedure don’t intersect a scene obiect (In my shader Hit variable is false) gl_FragColor set to background color. Is simple way to create it: First define te Sun structure: struct Sun { vec3 posistion; vec3 color; float haloSize; float […]

11

Raymarching – Fractal Menger sponge

Menger sponge Jest przykładem fraktala IFS (Iterated Function System) opracowanego przez austriackiego matematyka Karla Mengera w 1927 roku. Więcej na Wikipedi. W przypadku opracowania Menger’a przy pomocy shaderów posługujemy się następującym algorytmem: Generujemy sześcian Generujemy trójwymiarowy krzyż o o 6 ramionach który w kolejnych iteracjach jest przesuwany i zmieszany Odejmujemy od utworzonego sześciana Wykonujemy kolejną […]

12

Android – prosty formularz do podawania danych

Prosty przykład formularza do podawania danych oraz wyświetlenia ich na tosterze. Kroki: Przy pomocy Eclipse generujemy standardowy projekt Androidowy W głównej aktywności układamy komponenty GUI (TextView, EditText, Button), poniżej wygenerowany kod Activity:    

Przezroczystość okien w Windows

Dziś kolejny tip mogący potencjalnie zwiększyć wydajność i komfort pracy na naszym okienkowym OSie. I ponownie – magię serwuje cudne autohotkey. Małe intro: w grudniu, jak już wspominałem, miałem przyjemność poprowadzić swoje pierwsze w życiu autorskie szkolenie. Było to doświadczenie o tyle ciekawe, że przy temacie szkolenia (kontrola wersji z Git) technologia wykorzystywana przez uczestników [...]

14

Raymarching Distance Fields cz. III

W trzeciej części chciałbym opisać technikalia tworzenia poszczególnych modyfikacji shadera do uzyskania efektów oraz przedstawić kod shadera stanowiącego podstawkę do dalszego rozwoju: 7. Technikalia Fraktal IFS – Menger-Sponge Niebo i Słońce PostProcessing i PreProcessing Generowanie terenu Światło i cienie Ambient occlusion Odbicia Mgła Metaball 8. RayMarch shader Działającą wersję shadera można zobaczyć tutaj //-------------------------------------------------- // […]

15

Redis zwiększenie limitu klientów

Czasami Redis zwiesza się jeżeli obsługuje powyżej 1024 klientów, wynika to z ograniczeń ilości otwartych deskryptorów w linuksie, żeby to obejść trzeba wykonać: jako root: echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches echo 1 > /proc/sys/vm/overcommit_memory   dodać wpis do: /etc/security/limits.conf * soft nofile 10240 * hard nofile 10240   dodać wpis do: /etc/sysctl.conf vm.overcommit_memory = 1   […]