Niedawno było o “decyzjach i czasie“, dziś kontynuacja. Bo decyzje są tak bardzo ważne, że hej! Bez decyzji nie ma działania. Bez działania nie ma niczego. A wtedy bieda! Tym straszył już mój krajan Kononowicz parę ładnych lat temu. Ostatnio dowiedzieliśmy się, co dzieje się bez podjęcia decyzji. A dziś, uwaga… zobaczmy co się dzieje, [...]
Cały projekt to była jazda bez trzymanki. Pierwszy raz samodzielnie zdecydowałem się podjąć czegoś na taką skalę. Parę razy wspominałem już na blogu i kanale YT o tym przedsięwzięciu. Tutaj dwa główne wpisy na temat gry: Retrospektywa z tworzenia gry muzycznej. 2 miesiące po wydaniu pierwszej gry mobilnej – statystyki i wnioski. Przy okazji: drugi […]
Cały projekt to była jazda bez trzymanki. Pierwszy raz samodzielnie zdecydowałem się podjąć czegoś na taką skalę. Parę razy wspominałem już na blogu i kanale YT o tym przedsięwzięciu. Tutaj dwa główne wpisy na temat gry: Retrospektywa z tworzenia gry muzycznej. 2 miesiące po wydaniu pierwszej gry mobilnej – statystyki i wnioski. Przy okazji: drugi […]
Dawno nie było pisania technicznego :(, troszkę jest rzeczy na głowie. Dzisiaj na tapetę idzie Java 8 i jej jeden z ficzerów operator Lambda. Co to są Lambdy? Jest to uproszczony sposób zapis metod anonimowych, tylko taki bardziej czytelniejszy. Lambda nawiązuje do języków funkcyjnych, gdzie tak jak w matematyce kładzie się nacisk na obliczanie wartości […]
Miałem dzisiaj nic nie dodawać. Czas goni i obiecałem sobie, że cały dzień poświęcę w końcu na pisanie pracy inżynierskiej ALE… przeglądając internet trafiłem...
Mam coś z cyklu ciemne strony kodowania. Dawno, dawno temu miałem stworzyć usługę do podglądania plików wszelakiej maści. Miało to wyglądać tak, że w systemie X użytkownik wybierał podgląd (na stacji, która nie rozumiała danego formatu) pliku, zlecenie wędrowało do usługi, usługa przygotowywała jpg/png i zwracała do stacji. Niby prosta sprawa, bo formaty jakie miałem [...]
https://www.flickr.com/photos/7285052@N04/26970483120/ " data-medium-file="https://i2.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2016/11/fiat126p.jpg?fit=300%2C200&ssl=1" data-large-file="https://i2.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2016/11/fiat126p.jpg?fit=676%2C450&ssl=1" /> Posiadasz samochód osobowy i chciał(a)byś zacząć rozliczać koszty z nim związane w ramach prowadzonej działalności? Poniższy artykuł wyjaśnia jak to zrobić.
Społeczność to, społeczność tamto. “Community” w IT tak się rozrosło, że czasami wydaje się wymykać spod wszelkich definicji i kontroli. I coraz częściej miesza się z biznesem. A gdzie kasa, tam… niesnaski. (Tekst jest dość długi, więc na samym końcu umieściłem kilkupunktowe podsumowanie. Weź je proszę do serca.) Sam w wielu społecznościach uczestniczę i staram [...]
Metody hashCode i equals to jedne z podstawowych metod wykorzystywanych w Javie. Ich deklaracja znajduje się już w klasie Object. Mimo iż obie metody posiadają domyślną implementację, to wykorzystanie jej lub próba napisania własnej, może przysporzyć programistom nie lada problemów. public boolean equals(Object obj) public int hashCode() Porównywanie typów prostych w Javie Do porównywania typów prostych, takich jak liczby całkowite, liczby zmiennoprzecinkowe czy wartości boolean przeznaczony jest standardowy operator porównania ==. 1 == 1 1.5 == 2.5 true == false Porównywanie obiektów w Javie W przypadku obiektów…
Słuchajcie, sprawa jest! Już w przyszłym tygodniu ładuję się do swej nowej piękności i z ogromnym uśmiechem pędzę FTL do Wawki na ciekawie-się-zapowiadający meetup. Bardzo technicznie, bardzo interesująco, bardzo… mięsnie. Firma KMD organizuje w swoim biurze zlot pasjonatów .NET. Żadnego motywacyjnego pierdu-pierdu, czysty kodzik! Część z Was może kojarzyć firmę z konferencji .NET Developer Days, [...]
Nie ma kodu idealnego. Jest kod “wystarczająco dobry”. Ale oczywiście… większość tego, co widzimy na co dzień, nie wpada w tę definicję. Zwykle mamy do czynienia z kodem niedostatecznie dobrym lub wręcz wzorowo złym. Ale smutas ze mnie, nie? Czy po prostu: realista? Oczywiście prawie z każdego bagna da się wydostać. Potrzeba jedynie wystarczająco dużo [...]
Ostatnio liczbę postów przeważała zdecydowanie strona graficzna, dlatego dzisiaj przechodzę na drugi koniec i przedstawiam Wam w jakim edytorze kodu warto pracować… lub po...
Odchodząc prawie rok temu z pracy nie do końca wiedziałem, czego się spodziewać. Czy za kwartał nie będę szukał kolejnej roboty, czy nie będę żarł gruzu, chlipiąc w poduszkę i kudły z głowy rwąc. Planów sprecyzowanych nie miałem, bo i nie mogłem mieć. Ale… Na początku roku, czwartego stycznia, napisałem coś takiego: Teraz los zdecyduje, [...]
Kto widział “nasz własny dostęp do danych”, bo “ORMy są słabe“? Kto widział “nasz własny kontener Dependency Injection”, bo “to przecież proste“? Kto widział…? Ilekroć miałem do czynienia z projektami, w których większość kodu stanowiły narzędzia i infrastruktura, a nie logika biznesowa, wiedziałem TO. Czułem. Najpierw intuicja, potem doświadczenie, zgodnie podpowiadały: oj stary, nie będzie [...]
Walka! Tak wyglądały moje ostatnie 3 tygodnie pracy nad projektem isthereanynews.pl (jest już online). A z czym walczyłem? Z klasycznym, acz partyzanckim – u mnie działa. Social Modne i praktyczne, w zasadzie to drugie, jest logowanie się do różnego rodzaju serwisów przez użycie konta z G+, FB czy Twittera. Ja też tak chciałem – w […]