Zapraszam do drugiego odcinka serii „Twórcy Niezależni”! Jeśli chcecie zobaczyć własny projekt w tej serii, to zerknijcie w brief projektu serii. Celem jest przedstawienie projektu i raportowanie postępów po 1, 2, 3 miesiącach, by zachęcać innych by sami pracowali więcej nad swoimi rzeczami. Projekty z filmu: – Angry John: http://angryjohngame.com/ – Black Creature: http://cloudofgames.j.pl/2016/12/14/black-creature-juz-dostepny/ – […]
Witajcie, Trochę czasu minęło odkąd mój blog ostatnio był dostępny dla świata. Nastał nowy rok, a z nim noworoczne postanowienia. Pora, aby ten kawałek mojego życia odrodził się niczym feniks z popiołów - w nowej, lepszej formie. Zmiany, zmiany, zmiany… Od publikacji mojego ostatniego posta wiele zmieniło się w moim życiu. Pożegnałem się w przyjaźni
Już jest – wystartowała rejestracja do kolejnej edycji konkursu programistycznego „Daj się poznać”? Bardzo mnie to cieszy i niniejszym chciałam wszystkich zachęcić do startu, ponieważ jak mogliście przeczytać w moich wpisach z zeszłego roku jest to naprawdę super przygoda. Może się Wam wydawać, że trzy miesiące to za długo i że nie dacie rady. Nie …
Równo rok temu, 1 lutego 2016, umieściłem pewne ogłoszenie. COŚ się zaczęło. Coś, co jest “dziełem mojego życia”, tego zawodowego. Czas na powtórkę! Chodzi oczywiście o konkurs “Daj Się Poznać“. To inicjatywa, która przerodziła się w prawdziwy huragan emocji. NIECH KTOŚ ZATRZYMA TĘ SZALONĄ KARUZELĘ INSPIRACJI !!! Już w październiku zacząłem otrzymywać pytania: czy będzie [...]
Dzisiaj trochę o samych widokach w mvc i ich organizacji. Zgodnie z przyjętą konwencją widoki powinny znajdować się w folderze Views, tam będzie szukać ich domyślnie włączony silnik renderujący. Nazwa widoku powinna odpowiadać nazwie metody w kontrolerze (konwencja i dobre praktyki). Oczywiście w metodzie Foo można wykorzystać widok o nazwie Goo, ale nie jest to […]
Dzisiaj trochę o samych widokach w mvc i ich organizacji. Zgodnie z przyjętą konwencją widoki powinny znajdować się w folderze Views, tam będzie szukać ich domyślnie włączony silnik renderujący. Nazwa widoku powinna odpowiadać nazwie metody w kontrolerze (konwencja i dobre praktyki). Oczywiście w metodzie Foo można wykorzystać widok o nazwie Goo, ale nie jest to […]
As you may already know I really, really like LINQ. One day I’ll probably join together all my posts about this incredible featureand release pretty neat compendium/one-oh-one about this great feature. But while I’m not sitting and joining every post from this blog that have word “LINQ” in it into one, big pile, let’s talk a bit about…
As you may already know I really, really like LINQ. One day I’ll probably join together all my posts about this incredible featureand release pretty neat compendium/one-oh-one about this great feature. But while I’m not sitting and joining every post from this blog that have word “LINQ” in it into one, big pile, let’s talk a bit about…
Cześć. Witam Cię na blogu i cieszę się, że możemy się poznać. Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na mój temat, zajrzyj na stronę o mnie. Blog, który właśnie przeglądasz, istnieje od końca 2016 roku i od tego czasu sukcesywnie staram go rozwijać, jednocześnie dzieląc się z Wami swoją wiedzą. Daje mi to ogromną radość i satysfakcję. Jestem również przekonany, że zebrane tu informacje pozwolą stać Ci się lepszym programistą. Myślisz o tym, żeby zacząć uczyć się programowania? Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z programowaniem,…
Dziś coraz cześciej można zobaczyć takie stanowiska jak specjalista UX/UI. Technologia poszła do przodu, wiele zadań, za które kiedyś była odpowiedzialna jedna osoba –...
Klasy osłonowe (opakowujące) są swego rodzaju pomostem pomiędzy typami prostymi a obiektowymi. Ponieważ na typach prostych nie można wywoływać żadnych metod, jak robimy to na obiektach, wprowadzono klasy opakowujące, rozszerzające ich standardowe możliwości. Przykładowo obiekt typu Double reprezentujący liczby zmiennoprzecinkowe, można łatwo przekonwertować do typu long lub zamienić na string. Klasy osłonowe powstały dla wszystkich typów prostych: Boolean – boolean Character – char Integer – int Double – double Float – float Byte – byte Short – short Long – long Zamiana typy prostego na…
Zaraz rozpoczyna się kolejny semestr na studiach. Dla wielu będzie to ostatnia przygoda z uczelnią. Dla innych: czas rozmyślań o letnich praktykach, czy może nawet pierwszej pracy. Jak często bywa: pojawi się element paniki: “AAAAAA, RATUNKUUUU, JAKIE MOJE CV JEST PUSTE!!!“. Refleksje na ten temat to bardzo pozytywny znak. Znak, mówiący: jesteś gotów, by zakasać [...]
Po moich dwóch poprzednich wpisach dotyczących frameworka hapi.js na platformę Node.js, wiele osób zaczęło zadawać mi różne pytania. Poniżej zebrałem najciekawsze z nich oraz kilka własnych przemyśleń. Należy potraktować to jako miękkie wprowadzenie do tworzenia backendu w Node.js z hapi.js.
Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Po moich dwóch poprzednich wpisach dotyczących frameworka hapi.js na platformę Node.js, wiele osób zaczęło zadawać mi różne pytania. Poniżej zebrałem najciekawsze z nich oraz kilka własnych przemyśleń. Należy potraktować to jako miękkie wprowadzenie do tworzenia backendu w Node.js z hapi.js. Skąd się w ogóle wzięło hapi.js? Hapi.js jest frameworkiem JS przeznaczonym na platformę Node.js. Zaczął powstawać w 2011 roku i niemal od początku był silnie …
Najwięcej uczymy się działając i popełniając błędy. Jednak w mediach społecznościowych głównie chwalimy się tym co wyszło i ładnie wygląda. O nieudanych projektach mało się mówi. Dlatego dla odmiany dzisiaj w “Programiście po emigracji”: o moich nieudanych projektach! ? Trochę się tego nazbierało… Coś podobnego (nie konkretnie o nieudanych projektach, tylko porażkach z danego roku) […]