Przy okazji naszego 49. spotkania (T -1 eps!) postanowiłem nieco wrócić do korzeni. Dotnetowe pochodzenie daje o sobie znać. Ale WORRY DON’T, HAPPY BE: nawet jeśli na co dzień ślizgasz się po jasnej/ciemnej (niepotrzebne skreślić) stronie mocy, i tak powinieneś znaleźć coś dla siebie. Bo i temat ciekawy, i rozmowa się kleiła, i atmosfera bardzo […]
Obiecałem dać znać o starcie przedsprzedaży. ? Link do oficjalnego sklepu mojego bloga. Link do przedsprzedaży wersji papierowej. Link do pakietu: przedsprzedaż 2 wersji ebooka + wersja papierowa. “Dodatkowy PDF”, o który trochę osób pytało. Have fun. ? Mateusz
Straszą nas, że nie będziemy mieli roboty! Grożą nam, że robotę zabiorą roboty! Straszą, grożą, bezczelni! A przecież my ZAWSZE będziemy królami świata!!! Gówno tam, królami. Tutaj nawet nie ma co się rozwodzić. Piękne podsumowanie od Andrzeja mówi wszystko: As a chess player I remember how sceptical we all were not that long ago that [...]
Obiecałem dać znać o starcie przedsprzedaży. ? Link do oficjalnego sklepu mojego bloga. Link do przedsprzedaży wersji papierowej. Link do pakietu: przedsprzedaż 2 wersji ebooka + wersja papierowa. „Dodatkowy PDF”, o który trochę osób pytało. Have fun. ? Mateusz
„Dziel i zwyciężaj” sentencja, która przydaje się w codziennym programistycznym życiu. Mamy problem, podzielmy go na mniejsze i rozwiążmy. Podobną idę mamy we frameworku Fork/Join, mamy dużo danych lub coś nam się liczy długo. To wtedy, trzeba: podzieli, zrównoleglić i na samym końcu połączyć. Możemy się wtedy spodziewać, że otrzymamy przyśpieszenie. Nie należy jednak przeginać, […]
„Dziel i zwyciężaj” sentencja, która przydaje się w codziennym programistycznym życiu. Mamy problem, podzielmy go na mniejsze i rozwiążmy. Podobną idę mamy we frameworku Fork/Join, mamy dużo danych lub coś nam się liczy długo. To wtedy, trzeba: podzieli, zrównoleglić i na samym końcu połączyć. Możemy się wtedy spodziewać, że otrzymamy przyśpieszenie. Nie należy jednak przeginać, […]
Noworoczne zamieszanie spowodowało, że prawie zapomniałam, iż dokładnie 1 stycznia 2007 roku założyłam swojego programistycznego bloga. Przez parę ostatnich dni próbowałam sobie przypomnieć jak to było wtedy i jak to bywało przez te 10 lat. Otóż w tamtym czasie nie było tak rozwiniętej jak teraz polskiej blogosfery programistycznej. Właściwie w ogóle było mało blogów innych …
Jeśli tu trafiłeś to zapewne z przypadku. Aktualnie nie znamy się ale mam nadzieję to zmienić za sprawą konkursu Daj się poznaćNa dobry początek pomidorek z mozarellą ?
Dzisiaj opiszę używany przeze mnie szablon projektu STM32. Szablon poza kompilacją głównego projektu umożliwia również dodawanie unit testów i testów na docelowym sprzęcie. W artykule omawiam strukturę folderów i konfigurację za pomocą Makefile, które sprawdzają się na moje potrzeby. Kod źródłowy szablonu udostępniłem na GitHubie. Projekt generowany w IDE kontra własny szablon Jeśli korzystamy z […]
Maciej i ja jesteśmy z dwóch różnych światów (Java i .NET). Pewnie dlatego na devstyle.pl dotarłam późno i trochę przypadkiem. Jak dotarłam, pochłonęłam wszystkie felietony i ogólnotechnologiczne artykuły w ciągu góra dwóch dni. Kolejnych wypatrywałam z często nagradzaną niecierpliwością. Jak wiadomo, Procent publikuje dużo, choć na pewno nie wyprzedza Zwierza. Początek x2 Tak się złożyło, [...]
Wciąż pracujesz na 1 monitorze? Pora to zmienić ? Plusów pracy na kilku moniotorach jest wiele, ja przedstawię tylko 2 przykłady, które mówią wystarczająco...
Mimo iż singleton jest jednym z podstawowych wzorców projektowych, zdecydowana większość jego implementacji zawiera podstawowe błędy projektowe. Sam się przekonaj i sprawdź, czy dobrze to robisz. Zacznijmy jednak od drobnego wprowadzenia – zapoznaj się z podstawową definicją singletonu oraz poniższymi przykładami, jak można wykorzystać go w praktyce. Co to jest singleton? Singleton – to kreacyjny wzorzec projektowy, który ma na celu ograniczenie ilości tworzonych obiektów danej klasy tylko do jednej instancji. Wzorzec ten może być zastosowany wszędzie tam, gdzie chcemy przechować jeden spójny obiekt dostępny z wielu…
Operatory arytmetyczne to konstrukcje językowe umożliwiające wykonanie prostych operacji matematycznych, np. dodawanie. W Javie mamy do dyspozycji wszystkie podstawowe operatory matematyczne, jakie znamy chociażby z kalkulatora. Operatory matematyczne możemy podzielić na dwie główne grupy na podstawie liczby przyjmowanych argumentów: jedno i dwuargumentowe. Operatory jednoargumentowe – zmiana znaku liczby, czyli wyznaczenie liczby przeciwnej; ++ inkrementacja — dekrementacja [crayon-5bb9ad40d2e0c689218047/] Operatory dwuargumentowe + dodawanie; – odejmowanie; * mnożenie; / dzielenie; % operator modulo (reszta z dzielenia); [crayon-5bb9ad40d2e14272292351/] Kolejność wykonywania działań Podczas wykonywania operacji obowiązuje standardowa kolejność wykonywania działań, znana z…
https://pixabay.com/pl/zapas%C3%B3w-handel-monitor-biurko-1863880/ " data-medium-file="https://i0.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2017/01/stats.jpg?fit=300%2C200&ssl=1" data-large-file="https://i0.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2017/01/stats.jpg?fit=676%2C450&ssl=1" /> Szukasz idealnego konta bankowego? Zastanawiasz się jaką lokatę bankową najlepiej otworzyć? Teraz możesz to sprawdzić dzięki porównywarce na moim blogu.
Zapraszam do drugiego odcinka serii “Twórcy Niezależni”! Jeśli chcecie zobaczyć własny projekt w tej serii, to zerknijcie w brief projektu serii. Celem jest przedstawienie projektu i raportowanie postępów po 1, 2, 3 miesiącach, by zachęcać innych by sami pracowali więcej nad swoimi rzeczami. Projekty z filmu: – Angry John: http://angryjohngame.com/ – Black Creature: http://cloudofgames.j.pl/2016/12/14/black-creature-juz-dostepny/ – […]