Uruchamiając tego bloga miałem jeden cel, poświęcić swój czas na poznawanie nowych rzeczy. Jak możecie przeczytać w pierwszym wpisie na tym blogu zmotywował mnie do tego Mirek Burnejko swoim vlogiem i ideą trzech poziomów o której możecie przeczytać na jego blogu. Jednak gdy opracowałem plan na pierwszą serię czterech tygodni okazało się, że ponownie startuje […]
Zadanie typowo weekendowe, mam kamerkę internetową i streaming działa całkiem zacnie, ale przydałoby się dla bezpieczeństwa coś tam nagrać. Kamerka to niejaki ZXTECH, ale sposób powinien być dosyć uniwersalny. Na malinie zainstalowany jest syst em OSMC (pochodna Raspbiana). Kamerka udostępnia protokół RTSP (ang. Real Time Streaming Protocol) na porcie 554. Testowałem kilka rozwiązań do zapisania […]
Zmotywowany wieczorną rozmową ze znajomą, postanowiłem, że dziś pojawi się kolejny wpis ściśle związany z projektem. Kilka commitów widnieje już na moim koncie githuba. Wpis będzie tyczył się pierwszych rzeczy jakie zrobiłem w kierunku realizacji mojego projektu. Wspomnę o tym na jakim urządzeniu pracuję oraz w jakim programie powstaje projekt. Moim codziennym narzędziem pracy jest Macbook
Symfony to jeden z bardziej znanych frameworków php zaraz obok Zenda. Aktualna 3 wersja ma niecałe dwa lata, a nadal niewiele funkcjonujących już projektów się na nią upgadeowało. Cieszy mnie jednak fakt, że nowe projekty powstają już w najnowszej wersji, która sprawia wrażenie sensownej. W takim razie spróbuję Ci w skrócie opowiedzieć, jak tworzy się nowy projekt w Symfony 3.
Jak co roku, Wroc# nie zawiódł. Multum ludzi, ciekawe tematy prelekcji, konkursy, a na koniec dobre jedzenie, specjalne piwo Wrocszarpowe, stare maszyny do grania, darty, piłkarzyki oraz sporo gier w wirtualnej rzeczywistości. W standardowym wyposażeniu każdego uczestnika nie zabrakło identyfikatora zrobionego z płyty głównej, notesu, koszulki oraz… sharpa z klocków lego do samodzielnego złożenia ?…
W poprzednim wpisie tylko ogólnie napisałem o projekcie. Teraz przyszła pora na więcej szczegółów technicznych. Opiszę więc na czym polegają zawody Micromouse, sformułuję wymagania i przedstawię koncepcję robota. Opis konkurencji Micromouse Micromouse to jedna z konkurencji odbywających się podczas zawodów robotów. Jej celem jest jak najszybsze przejechanie robota z rogu labiryntu do mety znajdującej się […]
Reading Time: 2 minutes Gdzie popełniłem błąd? Jak to możliwe, że kolega obok pisze SZYBCIEJ lepszy kod? W czym niby jest on lepszy, skoro obaj mamy podobne doświadczenie? Jeśli zawsze się nad tym zastanawiałeś to zdradzę Ci pewien sekret, który ostatnio sobie uzmysłowiłem. Nie robić za dużo zmian na raz podczas pracy. Tajemnicą każdego superproduktywnego 10x developera jest szybki feedback … Continue reading "Tajemnica rockstar developera"
Gdzie popełniłem błąd? Jak to możliwe, że kolega obok pisze SZYBCIEJ lepszy kod? W czym niby jest on lepszy, skoro obaj mamy podobne doświadczenie? Jeśli zawsze się nad tym zastanawiałeś to zdradzę Ci pewien sekret, który ostatnio sobie uzmysłowiłem. Nie robić za dużo zmian na raz podczas pracy. Tajemnicą każdego superproduktywnego 10x developera jest szybki feedback … Continue reading "Tajemnica rockstar developera"
Zaczynamy drugą edycję konkursu Daj się poznać Maćka Aniserowicza. W ubiegłym roku bardzo spodobał mi się pomysł na bloga technicznego w dowolnej technologii. Nawet powiem Wam, że poruszenie konkursowe ruchu .NETowego lekko mnie zmotywowała do dołączenia do tego grona w javie, tak na przekór. Wybrałem projekt, rozpisałem tematy ...
Więc chcesz być freelancerem? Jeśli tak, to w pełni Cię rozumiem. Sam jesteś sobie szefem, pracujesz kiedy chcesz, zazwyczaj też tam gdzie chcesz. Robisz...
Zaczynamy drugą edycję konkursu Daj się poznać Maćka Aniserowicza. W ubiegłym roku bardzo spodobał mi się pomysł na bloga technicznego w dowolnej technologii. Nawet powiem Wam, że poruszenie konkursowe ruchu .NETowego lekko mnie zmotywowała do dołączenia do tego grona w javie, tak na przekór. Wybrałem projekt, rozpisałem tematy ...
W ramach konkursu Daj się poznać postanowiłem zrealizować projekt Krauza, który w założeniach będzie implementacją kartoteki autodydaktycznej, czyli popularnego systemu nauki potocznie zwanego jako fiszki. Chciałbym aby aplikacja swoim działaniem była jak najbardziej zbliżona do rzeczywistej pracy z fiszkami oraz dobrze odwzorowywała metodę Leitnera opisaną w książce „Naucz się uczyć„. Tę aplikację tworzyłem już jakiś […]
Cześć, Dzisiejszy wpis postanowiłem oprzeć na konfiguracji Xamarina, w kontekście budowania i uruchamiania aplikacji na platformę iOS. Nie jest to z grubsza takie proste, ponieważ Visual Studio nie dostarcza bezpośrednio serwera MAC OS, który jest niezbędny do odpalenia aplikacji iOS. Najprostszym rozwiązaniem jest posiadanie zarówno komputera z MS Windows, jak i MAC OS, nie […]
Miło mi zaprezentować nową serię postów, która będzie prowadzona w ramach tego bloga. Seria StormSnapshot będzie pisana w formie kursu, a po każdym artykule będzie dostępna nowa wersja kodu do samodzielnej analizy. Na koniec powstanie w pełni funkcjonalna aplikacja. Spis treści1 Co to za aplikacja?2 Założenia projektowe2.1 Gotowy produkt2.2 Aplikacja mobilna2.3 Konkurs DSP2.4 Zmienność2.5 Forma wpisów2.6 Technologie3 Repozytorium projektu4 Podsumowanie5 Programista – Pytania rekrutacyjne Co to za aplikacja? StormSnapshot to aplikacja mobilna przetwarzająca video w czasie rzeczywistym. Aplikacja wprowadza filtry na obraz pobrany z kamery.
Jestem psiarzem Wszystko zaczęło się w maju 2011 a dokładniej po weekendzie majowym. W moim życiu pojawił się taki oto jegomość (prawdopodobnie ktoś porzucił go na majówkę). Od tamtej chwili sporo zacząłem się kręcić wokół psich tematów. Szkolenia, psie sporty, behawiorystyka, tropienie...