Lista artykułów

Opłata środowiskowa dla programisty i lekarza – jeszcze czas do końca marca

Kilka dni temu dostałem mailem przypominajkę z biura rachunkowego, że końcem miesiąca upływa okres złożenia dokumentów do opłaty środowiskowej. A jako, że jest to dodatkowo płatna usługa, postanowiłem przyjrzeć się temu bliżej. Bo może nic nie trzeba z tym robić i będzie taniej? Zapraszam do wpisu, bo dotyczy nas wszystkich.   Zobaczcie również inne wpisy

Kody PKD dla (szerokiego) świata IT

https://pixabay.com/pl/tablice-rejestracyjne-samoch%C3%B3d-p%C5%82yty-609739/ " data-medium-file="https://i2.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2017/03/licence-plates.jpg?fit=300%2C199&ssl=1" data-large-file="https://i2.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2017/03/licence-plates.jpg?fit=676%2C450&ssl=1" /> Planujesz zarejestrować działalność gospodarczą i zastanawiasz się jaki kod PKD wybrać? Świetnie! Niniejszy artykuł rozwieje wszelkie Twoje wątpliwości.

Bycie programistą to dopiero początek – DSP#05

O programistach różnie się mówi. Część materiałów pochodzących z nietechnicznych mediów, mówi o rozpuszczonych, odizolowanych, robiących jakieś turbo zaawansowane rzeczy personach. O tym jak prezentują nas na filmach, o wszelkiego <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/bycie-programista-dopiero-poczatek-dsp05/" rel="nofollow">[…]</a>

HTML z palca? Jak zwierzęta? Tylko Emmet! [film]

Div, span, lista, lista, link, link. Mozolne pisanie HTMLa „z palca”. Znacie to? A gdyby można było automagicznie dużo szybciej? Poznajcie Emmeta.

Mieszanka wybuchowa – Unity i … programowanie funkcyjne

Reading Time: 2 minutes Drugim element, o którym wspominałem w poprzednim poście, który chcę wykorzystać podczas projektu jest programowanie funkcyjne w Unity za pomocą Clojure (dialekt Lispa) korzystając z  Arcadia Unity i edytora tekstu Emacs. Trochę backgroundu Unity używam już od 2 lat z przerwami. Na chwilę obecną to najbardziej popularny silnik do tworzenia gier (obok Unreal engine). Lispem zaczęłem … Continue reading "Mieszanka wybuchowa – Unity i … programowanie funkcyj

Mieszanka wybuchowa – Unity i … programowanie funkcyjne

Drugim element, o którym wspominałem w poprzednim poście, który chcę wykorzystać podczas projektu jest programowanie funkcyjne w Unity za pomocą Clojure (dialekt Lispa) korzystając z  Arcadia Unity i edytora tekstu Emacs. Trochę backgroundu Unity używam już od 2 lat z przerwami. Na chwilę obecną to najbardziej popularny silnik do tworzenia gier (obok Unreal engine). Lispem zaczęłem … Continue reading "Mieszanka wybuchowa – Unity i … programowanie funkcyjne"

Szczegóły, które podnoszą grywalność – “soczystość” na przykładzie rozwijanego projektu

Czas na kolejny DevLog – tym razem o szczegółach, które podnoszą grywalność, a nie wymagają dużego nakładu pracy. Mowa o “soczystości” produktu. Before / after Najlepiej pokazać to na przykładzie. Niżej krótki film z włączonymi i wyłączonymi efektami soczystości. Dla lepszego efektu mogłem również wyłączyć rożne dźwięki np. trampolin etc. to też można zaliczać pod “soczystość”. […]

Szczegóły, które podnoszą grywalność – „soczystość” na przykładzie rozwijanego projektu

Czas na kolejny DevLog – tym razem o szczegółach, które podnoszą grywalność, a nie wymagają dużego nakładu pracy. Mowa o „soczystości” produktu. Before / after Najlepiej pokazać to na przykładzie. Niżej krótki film z włączonymi i wyłączonymi efektami soczystości. Dla lepszego efektu mogłem również wyłączyć rożne dźwięki np. trampolin etc. to też można zaliczać pod „soczystość”. […]

Encje doctrinowe – pola podstawowe

Z doctrinem pracuję już ponad dwa lata. Spotkałam w tym czasie w nim, zarówno wiele fajnych rozwiązań, jak i wiele problemów. W tym poście chciałam napisać jak Symfony 3 i encje doctrinowe współpracują ze sobą. Jednak zanim przejdę do szczegółów […]

Rozpoczęcie implementacji, różnice pomiędzy aplikacją a biblioteką – DSP#04

Czwarty wpis w ramach konkursu a tak naprawdę dopiero zaczynamy tworzenie kodu. Cóż, jak pisałem poprzednio projekt jest malutki i jednym z moich celów jest skończyć go i zrobić jako „prawdziwy <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/rozpoczecie-implementacji-roznice-pomiedzy-aplikacja-a-biblioteka-dsp04/" rel="nofollow">[…]</a>

Create model and CRUD with JHipster terminal generator

Hey, today we will focus on generating application model. JHipster gives us an opportunity to create it veeery fast.  Generates all needed class files and view in angular (or other framework which you will choose). During creating model with JHipster you are choosing how should looks like your entity. You need to type entity name,

Create model and CRUD with JHipster terminal generator

Hey, today we will focus on generating application model. JHipster gives us an opportunity to create it veeery fast. Generates all needed class files and view in angular (or other framework which you will choose). During creating model with JHipster you are choosing how should looks like your entity. You need to type entity name,

13

Akka.NET #1 – Creating Actor System and making first contact

In previous post I’ve explained briefly what actor model is and why it’s so fun. Today we’ll create our ActorSystem instance, learn what it is and send first messages to them. I hope it will be nice and easy start. Actor System Biggest being in akka.NET is instance of ActorSystem class. In terms of Hollywood actors…

14

Akka.NET #1 – Creating Actor System and making first contact

In previous post I’ve explained briefly what actor model is and why it’s so fun. Today we’ll create our ActorSystem instance, learn what it is and send first messages to them. I hope it will be nice and easy start. Actor System Biggest being in akka.NET is instance of ActorSystem class. In terms of Hollywood actors…

15

Pelican blog with Fabric and FTP deployment part 2/2

FTP Deployment using ftputil for Pelican Blog.Process of creating Fabric Deployment with FTP included:1. Using Quickstarter for creating default pelican blog example.2. Setting-up FTP Server for testing.3. Adding ftp_upload task at Fabric default fabfile.py.4. Exploring and development of ftp_upload task using <a href="http://ftputil.sschwarzer.net/trac" rel="nofollow">ftputil</a> and <a href="https://docs.python.org/2/library/netrc.html" rel="nofollow">netrc …</a>