Dziś zajmiemy się pisaniem naszej pierwszej aplikacji typu “Hello World!”. Jeśli nie macie potrzebnego oprogramowania to zachęcam do zapoznania z pierwszym wpisem tej serii, gdzie pokazałem jak zainstalować niezbędne oprogramowanie oraz jakie edytory polecam. Konsola Node.js udostępnia konsolę w której możemy testować pisany kod, uruchamiamy ją wpisując w konsoli node bez dodatkowych parametrów Jak widać powyżej możemy wykonywać proste […]
Plan for this solutionThis time I had a plan.The plan assumed that I'll create initial solution for GPX reading information.Reading basic information like points and just create initial test-cases for this.I've even created a sub-class of GPXReader for Endomondo Specific format data, but thus far endomondo's …
Płytka została oddana do produkcji, więc ostatnio było trochę czasu, żeby usiąść do softu. W tym tygodniu udało mi się zrobić kilka rzeczy: postawić projekt na STM32F4, dodać najnowszą wersję systemu FreeRTOS – 9.0.0, uruchomić framework do unit testów CppUTest. Aktualny kod źródłowy projektu można znaleźć na moim GitHubie. Projekt STM32 Szablon projektu na STM32F4 […]
Let’s take a closer look at our actors, how their life looks like, what exactly they’ve been doing and what they can do. As they are basic building block of applications built on actor model it’s crucial to understand and being able to communicate with them. Actor Types Most basic actors that we’ll build will…
Let’s take a closer look at our actors, how their life looks like, what exactly they’ve been doing and what they can do. As they are basic building block of applications built on actor model it’s crucial to understand and being able to communicate with them. Actor Types Most basic actors that we’ll build will…
W poprzednim tygodniu zaprezentowałem Wam, zaprojektowany przeze mnie wygląd localhosta. Od czasu tego wpisu pojawiło się kilka pytań o kod tego projektu, wiec postanowiłem podzielić się z Wami moim kodem oraz omówić go pokrótce, tak aby każdy wiedział co się dzieje i jak działa od strony technicznej. Do realizacji wykorzystałem technologie takie jak HTML5, CSS3, PHP oraz
Od ostatniego postu w aplikacji Krauza nie pojawiło się nic nowego pod względem technicznym. Zaimplementowałem możliwość dodawania nowych kart. Proces jest bardzo podobny do rejestracji użytkowników, która została opisana w poprzednim poście. Był to przy okazji dobry moment aby poprawić wcześniej dodane elementy. Tym razem rozszerzę trochę informacje o encjach i zastanowimy się czy w […]
Płytka została oddana do produkcji, więc ostatnio było trochę czasu, żeby usiąść do softu. W tym tygodniu udało mi się zrobić kilka rzeczy: postawić projekt na STM32F4, dodać najnowszą wersję systemu FreeRTOS – 9.0.0, uruchomić framework do unit testów CppUTest. Aktualny kod źródłowy projektu można znaleźć na moim GitHubie. Projekt STM32 Szablon projektu na STM32F4 […]
Zgodnie z podstawowym twierdzeniem arytmetyki: „Każdą liczbę naturalną większą od 1, nie będącą liczbą pierwszą, można jednoznacznie przedstawić w postaci iloczynu liczb pierwszych.” Oznacza to, że każdą liczbę możemy rozłożyć na czynniki, gdzie przez czynnik rozumiemy liczbę pierwszą, która dzieli daną liczbę bez reszty. Np. 12=2x2x3, 78=2x3x13, a 286=2x11x13 Sugeruje nam to, że liczby pierwsze ...
Niby druga notka nie musi być w temacie konkursowym, ale jakoś tak mi dziś wyszło. Koniecznie chciałam napisać o pewnym nowym znalezisku jakie odkryłam w zeszłym tygodniu. Mianowicie po pierwsze artykuł „Building a data science portfolio: Storytelling with data”, który krok po krok opowiada jak zacząć przygodę z danymi i Pythonem. Genialny, tylko bardzo długi. …
Liczbami pierwszymi nazywamy takie liczby naturalne (n>1), których dzielnikami są jedynie jedynka i ona sama. Liczby pierwszej nie da się rozłożyć na więcej czynników niż 1 i n. Do liczb pierwszych zaliczamy 2,3,5,7,11,13,17,19,23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67, 71… [crayon-5bb9a36a8e06d645102510/] Ciekawostką dotyczącą liczb pierwszych jest fakt, że jak dotąd ...
Android posiada bardzo bogatą kolekcję wszelkiego rodzaju elementów interfejsu użytkownika: przyciski, pola tekstowe, checkboxy, przełączniki, to oczywiście te podstawowe, ale po za nimi występują konkretne widoki całego kalendarza, map, albo np <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/o-implementacji-widokow-androidzie-dsp06/" rel="nofollow">[…]</a>
Wreszcie coś działa i mogę się tym pochwalić! Dla pierwszego obiektu, którym jest Gamer, utworzyłam wszystkie metody CRUD (czyli z angielskiego Create, Read, Update i Delete). Te podstawowe metody pozwalają na utworzenie, pobranie, aktualizację i usunięcie obiektu. Po uruchomieniu aplikacji widzimy pustą stronę z 2 opcjami: BoardGamesNook oraz GamerList. Menu logowania po prawej stronie na razie…
Miał się pojawić kolejny wpis o StormSnapshot, ale … No właśnie, jeszcze go nie ma. Co robić, gdy nic nie działa i kończą Ci się pomysły jak to naprawić? Każdemu programiście czasem zdarza się dojść do takiego momentu, że mimo usilnych starań nie może rozwiązać jakiegoś, wydawałoby się prostego problemu. Ty też tak czasem masz, prawda? Najpierw kontekst Po straconych dwóch popołudniach na bezowocnej “walce z maszynami” postanowiłem zmienić trochę podejście, zebrać do kupy dotychczasowe doświadczenia i trochę się pożalić… Przez poprzedni wpis na temat…
GPX File Reader - initial requirements.Yeah so as I've announced at <a href="github-pages-and-travis-auto-deployment" rel="nofollow">Github Pages and Travis auto Deployment</a>, I'm starting work on GPX File reader.Let's first create a requirements on this task.What's our assumptions ?1. We will not invent wheel againI'm not going to create another library that …