Lista artykułów

Jak utrzymać zadowolenie z pracy

Praca zajmuje dużą część naszego dorosłego życia. W tygodniu, jeśli odliczymy czas na sen, jest to połowa dnia, a doliczając dojazdy i codzienne obowiązki – nawet więcej. Zadowolenie z pracy jest więc bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na nasze samopoczucie. Dzisiaj zastanowię się nad satysfakcją z pracy, wypaleniem i sposobami na utrzymanie dobrego samopoczucia. Pozwalaj sobie […]

Killing chaos and monotony

I like working when I have any kind of schedule or just list of things that I’m expected to do. This is why I decided to spend some time on planning Akesi’s development. I had a feeling that the application had been developed in chaos because I didn’t have any plan. After each of posts, I […]

4Developers 2017 – summary

The 2017 4Developers Festival has come to a pass and it was awesome! For me, this is the obligatory conference that I plan to attend every Continue Reading 4Developers 2017 – summary

4

#3 Recepta na – Unit Test + Object Builder

Dzisiejsza recepta będzie dotyczyła obiektów i sposobu ich konstruowania na potrzeby testów jednostkowych. Zastosowany wzorzec nie ogranicza się tylko do projektów testowych i jak najbardziej można go używać w innych warstwach. Builder Design Pattern Jak głosi wikipedia i inne źródła wzorzec budowniczy (prawda,...

Microsoft Access a matura z informatyki.

Zacznę od stwierdzenia, iż użycie programu Microsoft Access podczas matury z informatyki jest absolutnie opcjonalne. Co prawda są takie zadania, które aż proszą się o użycie programu obsługującego bazy danych, ale matura z informatyki ma to do siebie, że zdający ma możliwość wyboru sposobu rozwiązywania zadania. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na przemian używać, ...

Jak szybciej pisać w PHP

Dzisiaj porozmawiamy sobie o tym, jak można szybciej pisać w PHP. Część “trików” na pewno znasz bo są bardzo podstawowe, część być może nie....

Przygotowanie środowiska Arcadia Unity!

Reading Time: 1 minute Jestem podekscytowany! Udało mi się skonfigurować Arcadia Unity do współpracy z REPL przez Emacs. Dzięki temu mogę dynamicznie zmieniać kod URUCHOMIONEJ gry podczas jej tworzenia! Udało mi się wreszcie osiągnąć to, do czego dążyłem od początku aktualnego projektu. Podczas uruchomionego w Unity play mode edytuję jedną linijkę kodu w Clojure. Może być to zwykła wartość zmiennej, może też być … Continue reading "Przygotowanie środowiska Arcadia Unity!"

Przygotowanie środowiska Arcadia Unity!

Jestem podekscytowany! Udało mi się skonfigurować Arcadia Unity do współpracy z REPL przez Emacs. Dzięki temu mogę dynamicznie zmieniać kod URUCHOMIONEJ gry podczas jej tworzenia! Udało mi się wreszcie osiągnąć to, do czego dążyłem od początku aktualnego projektu. Podczas uruchomionego w Unity play mode edytuję jedną linijkę kodu w Clojure. Może być to zwykła wartość zmiennej, może też być … Continue reading "Przygotowanie środowiska Arcadia Unity!"

DevLog #05 – pomoc z Gibraltaru i v1 obsługi mobilek

W dzisiejszym DevLogu o konkretnym pull requeście od “programisty na emigracji” ? z Gibraltaru, wstępnej implementacji urządzeń mobilnych i trochę o następnych priorytetach w projekcie. Nieoczekiwana pomoc z Gibraltaru Po ostatnim DevLogu myślałem, by uporządkować w projekcie parę rzeczy związanych z ES6. Okazało się, że ktoś mnie w tej kwestii wyręczył. Parę rzeczy się po tej […]

Konsola w Node.js garść informacji

W ramach konkursu “Daj się poznać” postanowiłem kontynuować tworzenie filmików z informacjami o Node.js. Kolejny z nich zawiera nieco informacji o konsoli, która jest dostarczana wraz z Node.js. Jako że jest to w pewien sposób uzupełnienie wpisu Node.js #02 – Hello world! Pierwsza aplikacja to we wpisie także został dodany filmik. Oczywiście jestem otwarty na sugestie i […]

Inżynierowie i architekci sieci! Zapraszamy na infraXstructure 2017!

InfraXstructure - to praktyczna konferencja Data Center, Cloud i DevOps tworzona przez inżynierów dla inżynierów. Mocno techniczna, treściwa i stworzona z myślą o specjalistach tych dziedzin. Jeśli zajmujesz się Data Center, Cloudem, DevOps, kontereryzacją, wirtualizacją, DTrace, IasS i chcesz poznać doświadczenia specjalistów zajmujących się tymi zagadnieniami - infraXstructure zostało stworzone właśnie dla Ciebie!

DevLog #05 – pomoc z Gibraltaru i v1 obsługi mobilek

W dzisiejszym DevLogu o konkretnym pull requeście od „programisty na emigracji” ? z Gibraltaru, wstępnej implementacji urządzeń mobilnych i trochę o następnych priorytetach w projekcie. Nieoczekiwana pomoc z Gibraltaru Po ostatnim DevLogu myślałem, by uporządkować w projekcie parę rzeczy związanych z ES6. Okazało się, że ktoś mnie w tej kwestii wyręczył. Parę rzeczy się po tej […]

Encje doctrinowe i dziedziczenie – Doctrine discriminator

To już ostatnia część serii wpisó o Doctrinie. W pierwszej poznałeś podstawy encji, w drugiej szczegóły dotyczące relacji. Teraz przyszedł czas na coś bardziej zaawansowanego, czyli dziedziczenie. Doctrine to ORM, czyli sposób odwzorowania obiektowej architektury systemu informatycznego na bazę danych. […]

Cleaning

Recently I spent some time thinking about the Aksesi project. I have made some decisions that I’m going to cover in the next post. The very first thing on my list was to remove all of the TODOs from the code and refactor awful parts. In this post, I’m going to show you what I’ve changed […]

Liczby doskonałe C++

Liczby doskonałe to takie liczby, które są równe sumie wszystkich ich podzielników poza nimi samymi. Liczby doskonałe występują relatywnie rzadko. Pierwszą z nich jest szóstka: 6=3+2+1. Jak widzimy dzielniki szóstki po dodaniu do siebie wyniosą właśnie sześć. Kolejne liczby doskonałe: 28=14+7+4+2+1 496=248+124+62+31+16+8+4+2+1 8128=4064+2032+1016+508+254+127+64+32+16+8+4+2+1   Schemat blokowy algorytmu, którego zadaniem jest  sprawdzenie, czy dana liczba jest liczbą doskonałą, ...