Lista artykułów

How to become a game developer?

There are number of ways to become game developer. Best, backdoor, old-school or even hidden. Which is your? Best method – make a game Portfolio is most crucial asset when it comes to convincing employers to candidacy. There are a huge amount of materials, tools, knowledge and so on now to achieve that goal. So it … Continue reading "How to become a game developer?"

Auditor – Route i Controller w Symfony

Framework Symfony 3, powiązanie ścieżki (route) z kontrolerem (controller) umożliwia na dwa sposoby: adnotacje na poziomie kontrolera – czyli silne powiązanie akcja kontrolera – ścieżka, osobny plik konfiguracyjny YAML, XML lub PHP – rozluźnienie powiązania, osobny plik z definicją. W projekcie Auditor (w sumie jak i również w większości innych projektów) zdecydowałem się na definicję […]

Historia zmian danej funkcji w Git

Jeśli używamy Gita na pewno znamy polecenie git log które to wyświetla nam historię zmian w repozytorium. Jednak polecenie to ma pewną ciekawą możliwość, którą daje nam przełącznik -L. Mianowicie wówczas możemy podać nazwę metody oraz nazwę pliku i wyświetli nam się cała historia, ale dotycząca zmian w tej konkretnej metodzie. Jest to naprawdę wygodne, …

Skąd brać dane do projektów data science? Czyli webscraping.

Webscraping – co to takiego? Jest to proces automatycznego pobierania stron internetowych i wyciągania z nich interesujących nas informacji. Ponieważ dzieje się to automatycznie zajmuje to oczywiście mniej czasu niż gdybyśmy to chcieli zrobić ręcznie. Od czego zacząć? Najważniejsze co musimy zrobić chcąc skorzystać z danych umieszczonych na jakiejś stronie to upewnienie się, że jej …

Palindromy – implementacja w C++

Palindromy obecnie funkcjonują chyba jedynie jako forma zabawy słowem, ale nigdy nie wiadomo kiedy umiejętność sprawdzenia, czy wyrażenie jest palindromem za pomocą jakiegoś algorytmu, nam się przyda. Być może nigdy, a być może ułatwi nam napisanie matury z informatyki lub da nam możliwość popisania się przed znajomymi znajomością nietypowych palindromów. Kto wie ? Czym są ...

MQTT – protokół transmisji danych dla IoT

Protokół MQTT (Message Queue Telemetry Transport) jest lekkim protokołem transmisji danych. Został stworzony w 1999 roku przez Andy’ego Stanforda-Clarka (IBM) oraz przez Arlena Nippera (Eurotech). Oparty o wzorzec Publish-Subscribe (topic-based), umożliwia komunikację pomiędzy systemami za pomocą serwera pośredniczącego. MQTT w aktualnej wersji specyfikacji (3.1.1) jest także standardem ISO/IEC (ISO/IEC PRF 20922). Ze względu na łatwość […]

7

GPXReader - Trackpoints Routepoints Waypoints

Trackpoints Routepoints and WaypointsBefore today's change, in my source code for tests I had only trackpoints. This worked pretty well, but then I've figure out, I need to be able to check if someone's going to use different type of *points. And obviously I added this to my steps-to-make …

Wesołych Świąt

W tym dniu chce złożyć każdemu z was życzenia. Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary, nadziei i miłości. Radosnego, wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie rodziny i przyjaciół. Życzy Mariusz

WPF MVVM PasswordBox Binding

Jak już wspominałem w jednym z  postów, bardzo odpowiada mi pełna separacja UI od reszty kodu jaką zapewnia wzorzec MVVM i doceniam w pełni jego zalety. Czasem jednak pojawia się klasyczne “g..no w szprychy” podczas jakieś prostej do wykonania w code-behind czynności. Dzisiaj, podczas pracy nad desktopową aplikacją do robota pojawił się problem z bindigiem […]

WPF MVVM PasswordBox Binding

Jak już wspominałem w jednym z postów, bardzo odpowiada mi pełna separacja UI od reszty kodu jaką zapewnia wzorzec MVVM i doceniam w pełni jego zalety. Czasem jednak pojawia się klasyczne “g..no w szprychy” podczas jakieś prostej do wykonania w code-behind czynności. Dzisiaj, podczas pracy nad desktopową aplikacją do robota pojawił się problem z bindigiem […]

11

GPXReader - Clearing TDD Tests

IntroductionAs you might probably read at <a href="fancybox-plugin-and-test-driven-development-flow.md" rel="nofollow">yesterdays article</a> I've finally found how I shoud follow TDD principle and "flow".It basically means, I will not create a bunch of tests, but instead I'll create a bunch of not-implemented methods/functions that are documented about their responsibilities but has no …

12

Dogevents – Azure deploy

To był tydzień pt. „U mnie działa”. Jak zwykle to sprawdzone w boju powiedzenie dało się we znaki. Wszystko za sprawą wdrożenia wszystkich komponentów związanych z projektem Dogevents do chmury Azure. I bynajmniej nie była to sprawka Azure tylko złego podejścia w...

CodinGame – czyli rywalizuj z innymi programując

Rozwiązywanie ciekawych problemów jest dla programistów dobrą zabawą jak i również świetną nauką. W czasach kiedy zaczynałem swoją przygodę z tą branżą, popularnym portalem zawierającym zadania do rozwiązania w różnych językach programowania był SPOJ. Jednak według mnie nie wciągał on na dłużej, a samo rozwiązywanie coraz większej liczby zadań było mało ciekawe. Brakowało tutaj elementu […]

Nadchodzą…

Dziś w przededniu Wielkanocy, zajmiemy się utworzeniem więcej niż jednego przeciwnika. Dotychczas po uruchomieniu gry naszym oczom ukazywał się jedynie jeden przeciwnik, który poruszał się według dwóch losowań, pierwsze odpowiadało za kierunek ruchu, natomiast drugie za ilość kroków wykonanych w danym kierunku. Teraz zmienimy to, aby maksymalnie było ich dziesięć i oraz, aby mogły wykonywać strzały

Anagramy – algorytm i implementacja w C++

Kolejnym z algorytmów, który warto znać podchodząc do matury z informatyki jest algorytm sprawdzający, czy dwa napisy lub wyrazy są anagramami. Znając taki algorytm już na starcie możemy oszczędzić nieco maturalnego czasu, a ten jest na wagę złota. Algorytm na anagramy lepiej, więc poznać zawczasu, aby przypadkiem się na nim nie potknąć. Czym są anagramy? ...