Lista artykułów

1

#38 Czy zawsze potrzebujemy QA w projekcie?

Jakość wytwarzanego oprogramowania zależy od wielu, często zmieniających się czynników. Na jakość wpływa – ilość posiadanego czasu na wytworzenie programu, jego skomplikowanie, doświadczenie zespołu czy też procesy sterujące pracą. W 38 odcinku podcastu DevEnv skupiliśmy się dosłownie na jednym elemencie. Odpowiadaliśmy na pytanie: Czy kompetencje QA potrzebne są w projekcie? Dyskutujemy na temat naszego zrozumienia roli Quality Assurance Specialist. Mówimy o tym, czy programiści i duże pokrycie testami automatycznymi może zastąpić QA. Zmagamy się z naszymi doświadczeniami kiedy musieliśmy wziąć na swoje barki obowiązki QA. Gotowy na podzielenie się swoimi spostrzeżeniami? Zatem: ➡️ Czy w Twoim zespole pracuje QA? ➡️ Czym zajmuje się QA w Twoim projekcie? ➡️ Czy wyobrażasz sobie pracę bez QA? Dlaczego tak/nie? Zachęcam Cię do pozostawienia swojej odpowiedzi w komentarzu – dziękuję 👍

Vue.js – kurs w 60 minut

Vue.js czyli jeden z 3 najpopularniejszych frameworków JavaScript, zaraz za Reactem i Angularem. Osobiście bardzo lubię Vue, jest przejrzysty i jak to nazywam programmer-friendly....

Programiści z całego kraju czekają na kolejną edycję 4Developers

20 kwietnia 2020 w Warszawie pasjonaci IT spotkają się ponownie, na Największym Interdyscyplinarnym Festiwalu Technologicznym w Polsce. Ponad 2000 uczestników, doświadczeni eksperci i profesjonaliści oraz przeszło 100 praktycznych prelekcji - wszystko to w ciągu jednego dnia podczas wielkiego spotkania polskiej społeczności programistycznej.

Programiści z całego kraju czekają na kolejną edycję 4Developers

20 kwietnia 2020 w Warszawie pasjonaci IT spotkają się ponownie, na Największym Interdyscyplinarnym Festiwalu Technologicznym w Polsce. Ponad 2000 uczestników, doświadczeni eksperci i profesjonaliści oraz przeszło 100 praktycznych prelekcji - wszystko to w ciągu jednego dnia podczas wielkiego spotkania polskiej społeczności programistycznej.

5

Livestreamy na Youtube

W zeszłym tygodniu na Youtube pojawił się mój pierwszy livestream o systemach embedded: W miarę możliwości będę nagrywać raz w tygodniu. Kolejny odcinek we wtorek 28 stycznia o 20.00 – LINK. Informacje o nadchodzących i przeszłych odcinkach możecie znaleźć w panelu bocznym strony. Pierwszym tematem było Test Driven Development w systemach embedded i temat będzie […]

6

Zgrabny sposób, gdy potrzebujemy zrobić switch w kodzie JSX

Pewnie pierwsza myśl jaka przychodzi Wam do głowy, gdy chcielibyście wyświetlić w kodzie React kilka rożnych komunikatów w zależności od jakiejś wartości Read More

Grudzień 2019: podsumowanie i raport finansowy.

Na swoim (nieaktywnym już) profilu na Patronite obiecałem publikować co miesiąc “raport finansowy”. Dodatkowo zamieszczam podsumowanie tego, co działo się w imperium devstyle w ostatnim miesiącu. Pokazuję… wszystko. Bez tajemnic. Enjoy! A TUTAJ znajdziesz wszystkie moje raporty, poczynając od maja 2017! W grudniu miało dziać się niewiele, a wyszło całkiem ciekawie! A to za sprawą jednego […]

8

Pierwsze części wprowadzenia do TypeScript dostępne na YouTube

Na YouTube zaczęły pojawiać się pierwsze nagrania wprowadzające do TypeScript, na bazie wcześniejszych postów. Część pierwsza Część druga Część trzecia

Trudne programowanie fundamentów cywilizacji

Czy programowanie jest trudne? Nie, nie odpowiem Ci na to pytanie. Zademonstruję jednak, jak zawiłe może być oprogramowywanie fundamentalnych zagadnień.

10

POIT 054: Eventy budujące lokalne społeczności IT

Witam w pięćdziesiątym czwartym odcinku podcastu „Porozmawiajmy o IT”. Tematem dzisiejszej rozmowy są eventy budujące lokalne społeczności IT. Dziś moim gościem jest Anna Prończuk-Omiotek – CEO firmy IT Cheepro. Ekspert i mentor w licznych konkursach m.in. w ramach platformy startupowej „Unicorn Hub”. Tworzy lubelską społeczność IT w ramach inicjatywy Lublin IT. Jest współorganizatorką takich wydarzeń jak meet.js i Data Science Lublin. Dodatkowo przeprowadza szkolenia z pitchowania dla startupów, autoprezentacji i wystąpień publicznych dla biznesu. Wraz ze swoim mężem uwielbia podróżować, zwłaszcza do słonecznej Kalifornii. Na swoim koncie mają już 15 odwiedzonych krajów.W tym odcinku o eventach IT rozmawiamy w następujących kontekstach: czy wymagana jest cykliczność takich wydarzeń? jakie korzyści dają uczestnikom? w jaki sposób zbudować podczas nich przyjazną atmosferę? jak takie eventy wyglądają zagranicą? jak docierać do potencjalnych uczestników? na czym zarabiają organizatorzy? dlaczego firmy IT organizują takie wydarzenia? czy jest podczas nich miejsce na warsztaty? dlaczego takie inicjatywy powstają i szybko umierają? jakie są cechy dobrego, lokalnego wydarzenia IT? czy takie eventy będą zmierzały w kierunku profesjonalizacji?

11

DevTalk #109 – O Analityce w Gamingu z Kamilem Ciukszo

Kto ma wiedzę, ten ma WŁADZĘ. Gamedev nie jest wyjątkiem! W nowym roku powracamy do tematu gier, żeby przyjrzeć się mu od strony analityki. Dodam, że to bardzo ważna strona, bo może mieć POTĘŻNY wpływ na rozwój gier, cykl ich życia, strategie cenowe i wiele innych rzeczy. Wystarczy wiedzieć, CO i JAK analizować.

DevTalk #109 – O Analityce w Gamingu z Kamilem Ciukszo

Kto ma wiedzę, ten ma WŁADZĘ. Gamedev nie jest wyjątkiem! W nowym roku powracamy do tematu gier, żeby przyjrzeć się mu od strony analityki. Dodam, że to bardzo ważna strona, bo może mieć POTĘŻNY wpływ na rozwój gier, cykl ich życia, strategie cenowe i wiele innych rzeczy. Wystarczy wiedzieć, CO i JAK analizować. O tym wszystkim […]

13

Podcasting w 2020

Witam w bonusowym odcinku podcastu „Porozmawiajmy o IT”. Tematem dzisiejszej rozmowy są trendy w podcastingu na rok 2020. Jest to rozmowa, którą przeprowadziliśmy w grupie trzech poznańskich podcasterów, współtwórców inicjatywy PyrCaster: Krystian Zych z podcastu „Jak zrobić podcast” Jędrzej Paulus z podcastu „Developer-Wannabe Podcast” Krzysztof Kempiński z podcastu "Porozmawiajmy o IT"

Moje 5 Minut 7h

Nanoszę poprawki na model. Zmieniam język na angielski. Dopisuję do komend, widoków i zdarzeń właściwości wraz z przykładowymi danymi.

059: W wieku 17 lat wydał grę na Steam. EarthX, Denis Szwarc

Denis nudził się w Sylwestra, więc postanowił zacząć pracę nad nową grą. Pierwszy prototyp został wrzucony na itch.io i spodobał się graczom. Późniejsza wersja na Steam (jako early access) sprzedała parę tysięcy egzemplarzy gry. W odcinku rozmawiamy o historii powstania projektu i poruszamy zalety/wady wydania gry jako early access na platformie Steam. -> Dobrowolne wsparcie podcastu.