Lista artykułów

1

Jak używać dyrektywy #define

W dzisiejszym artykule omówię element składni języka C, jakim jest dyrektywa preprocesora #define. Nie będzie to tekst przeznaczony dla początkujących. Skupię się raczej na bardziej zaawansowanych zastosowaniach, przydatnych sztuczkach i dobrych praktykach. Zastosowanie dyrektywy #define – stałe i makra Dyrektywa preprocesora #define umożliwia zdefiniowanie nazwy, która znaleziona w kodzie zostanie przez preprocesor zamieniona na odpowiednią […]

2

Jak używać dyrektywy #define

W dzisiejszym artykule omówię element składni języka C, jakim jest dyrektywa preprocesora #define. Nie będzie to tekst przeznaczony dla początkujących. Skupię się raczej na bardziej zaawansowanych zastosowaniach, przydatnych sztuczkach i dobrych praktykach. Zastosowanie dyrektywy #define – stałe i makra Dyrektywa preprocesora #define umożliwia zdefiniowanie nazwy, która znaleziona w kodzie zostanie przez preprocesor zamieniona na odpowiednią […]

Artificial Intelligence on the board

In the previous post, I mentioned that the next thing developed in the Aksesi project will be a management console. After submitting that post, I realized that it is going to be another boring application with 90% of its logic encapsulated in CRUD operations. When I decided to take part in Get Noticed competition, my […]

Refactoring in EventSearch views

Hey there 🙂 Today was quite short modification in application views. From the beginning JHipster generates views with record ID at the beginning of the line and links ID to details of the record. I modified ID still to be displayed, but name in all entities name will link to the details. It’s basic case, but it

Refactoring in EventSearch views

Hey there ? Today was quite short modification in application views. From the beginning JHipster generates views with record ID at the beginning of the line and links ID to details of the record. I modified ID still to be displayed, but name in all entities name will link to the details. It’s basic case, but it

3 książki o projektowaniu stron

Jeśli przeczytałeś w tym roku co najmniej 1 książkę, to jesteś już w gronie 37% czytających Polaków. Jeżeli więcej to już ścisła czołówka, gratulacje!  Chcę...

7

Biking Endorphines - User Model and TDD.

Recently I've created User model that wasn't tdd-friendly. All about the time - ironic isn't it? To save time of figuring out how to make proper tdd-approach to django-models, I've created model without them. What a shame! Today I'm going to fix that :) Also the bmi-specific name will be done :) Check it out :)

DiscoverPlaces Raport #10 – dodawanie wiadomości, wybór zdjęcia oraz wideo

Pora na kolejny raport odnośnie tworzenia projektu DiscoverPlaces, w których przedstawione zostanie tworzenie komponentu MessageCreator do tworzenia nowych wiadomości oraz komponentów pomocniczych do załączania zdjęć oraz wideo. Opisane zostaną również problemy wynikłe w czasie pracy. Dodawanie wiadomości ze zdjęciem lub filmem Według założeń projektu zarówno w wiadomości jak i w komentarzu ma być możliwość załączenia zdjęcia lub wideo. […]

Map i Reduce w JS

Napisałem artykuł o obserwablach, ale czegoś mi w nim zabrakło: Objaśnienia tak podstawowych pojęć i funkcji jak map i reduce. Observable na blogu pojawią się wkrótce, a ten krótki wpis ma na celu tylko lekkie wprowadzenie. Bardzo krótko i pobieżnie.

Map i Reduce w JS

Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Napisałem artykuł o obserwablach, ale czegoś mi w nim zabrakło: Objaśnienia tak podstawowych pojęć i funkcji jak map i reduce. Observable na blogu pojawią się wkrótce, a ten krótki wpis ma na celu tylko lekkie wprowadzenie. Bardzo krótko i pobieżnie. Jeśli oczekujesz zgłębiania programowania funkcyjnego w JS to natychmiast zamknij ten wpis. Nie jest dla Ciebie! MapReduce to także nazwa konceptu w programowaniu, który polega na dzieleniu danych …

Dreams come true: I AM GAMEDEV!

Reading Time: 1 minute I did it! I officially become game developer! I’m working with great game studio Vile Monarch, creators of CRUSH YOUR ENEMIES and OH…SIR!! THE INSULT SIMULATOR. My road to that goal was long, I could say. I’m very happy with my job. Currently I’m exploring project. Everything is new, fresh. Interesting and challenging. I’m feeling … Continue reading "Dreams come true: I AM GAMEDEV!"

Dreams come true: I AM GAMEDEV!

I did it! I officially become game developer! I’m working with great game studio Vile Monarch, creators of CRUSH YOUR ENEMIES and OH…SIR!! THE INSULT SIMULATOR. My road to that goal was long, I could say. I’m very happy with my job. Currently I’m exploring project. Everything is new, fresh. Interesting and challenging. I’m feeling … Continue reading "Dreams come true: I AM GAMEDEV!"

Week #9 – Connecting to Neo4j

The time has come to use the database in Commutee. You can do it pretty easily using Spring Data Neo4j, here’s how. Spring offers so Continue Reading Week #9 – Connecting to Neo4j

14

Akka.NET #5: Persisting actors state – events

As I’ve mentioned in previous posts about Akka.NET, everything that actor knows is stored in memory. While we can skip any database or IO related bottlenecks because things in memory are generally speaking very fast, we must remember that memory is not a place where you can store your data for an extended period of time…

15

Akka.NET #5: Persisting actors state – events

As I’ve mentioned in previous posts about Akka.NET, everything that actor knows is stored in memory. While we can skip any database or IO related bottlenecks because things in memory are generally speaking very fast, we must remember that memory is not a place where you can store your data for an extended period of time…