Lista artykułów

BoardGamesNook – przypisanie gracza

Udało mi się dokończyć nową funkcjonalność, którą jest przypisanie gracza do zalogowanego użytkownika. Przy pierwszym logowaniu użytkownik jest proszony o podanie kilku informacji: Po ich dodaniu (jeśli nie istnieje jeszcze gracz o danym nicku) można korzystać z aplikacji. To znaczy również, że przy ponownym logowaniu zostanie od razu wczytany profil gracza dla danego użytkownika (na…

Konfiguracja sieci w Vagrant

Konfiguracja sieci wirtualnej maszyny przez Vagrant-a jest dość elastyczna i każdy powinien znaleźć rozwiązanie spełniające jego wymagania. Zaczynając od zwykłego przekierowania portów przez stworzenie prywatnej sieci niedostępnej spoza maszyny gospodarza (hosta), kończąc na publicznym dostępie. Wpis ten będzie bazował na pliku Vagrantfile, który tworzyłem w poprzednim wpisie Vagrant instalacja i konfiguracja środowiska. Końcowym efektem był […]

Prywatność? A komu to potrzebne?

W obecnych czasach każdy z nas posiada kilka urządzeń elektronicznych podłączonych do internetu. Duża część osób nie rozstaje się ze swoimi smartfonami, nosząc je cały czas przy sobie oraz nie wyłącza w ogóle w nich internetu, co sprawia, że są bez przerwy online. Korzystamy z mnóstwa serwisów ułatwiających nam pracę, edukację czy komunikację ze znajomymi: […]

Prywatność? A komu to potrzebne?

W obecnych czasach każdy z nas posiada kilka urządzeń elektronicznych podłączonych do internetu. Duża część osób nie rozstaje się ze swoimi smartfonami, nosząc je cały czas przy sobie oraz nie wyłącza w ogóle w nich internetu, co sprawia, że są bez przerwy online. Korzystamy z mnóstwa serwisów ułatwiających nam pracę, edukację czy komunikację ze znajomymi: […]

5

Modyfikator const w C

Po omówieniu modyfikatora volatile w poprzednim wpisie, dzisiaj zajmę się drugim podobnym modyfikatorem – const. Modyfikator const jest często przedstawiany jako sposób deklarowania stałych liczbowych. W artykule wytłumaczę, dlaczego do definiowania pojedynczych stałych liczbowych lepiej nadają się inne mechanizmy oraz jak używać const w deklaracjach funkcji, aby uzyskać lepszą kontrolę typów. Definicja Modyfikator const jest […]

6

Modyfikator const w C

Po omówieniu modyfikatora volatile w poprzednim wpisie, dzisiaj zajmę się drugim podobnym modyfikatorem – const. Modyfikator const jest często przedstawiany jako sposób deklarowania stałych liczbowych. W artykule wytłumaczę, dlaczego do definiowania pojedynczych stałych liczbowych lepiej nadają się inne mechanizmy oraz jak używać const w deklaracjach funkcji, aby uzyskać lepszą kontrolę typów. Definicja Modyfikator const jest […]

7

Recenzja książki „Siła nawyku”

Nawyk, zautomatyzowana czynność, którą nabywa się w wyniku ćwiczeń. Przeczytaj moją recenzję książki, która pomoże Ci czerpać korzyści z własnych nawyków.

Sałatka z wołu, czyli robimy tatara ;)

Często gdy jem tatara to słyszę, że tak surowe mięso ?? Przecież to niedobre, ale gdy spytam czy próbowali to okazuje się że mało kto jadł. Taka fajna mentalność nie próbowałem, ale mam już wyrobione zdanie. A przecież to jest meeeeeega smaczne !!! Potrzebne składniki 250g mielonej wołowiny lub gotowej potrawy tatarskiej, 2 ogórki kiszone […]

Poznaj toolbar’a

W tym wpisie zostanie przedstawione kilka możliwości toolbar’a. Android Toolbar został wprowadzony do androida w wersji 21 znany jako Android Lollipop. Jest następcą ActionBar’a. Znajduje się w grupie View oraz jest bardziej elastyczny i wygodniejszy w użyciu niż jego poprzednik. Aby użyć go we wcześniejszych wersjach androida trzeba użyć biblioteki wsparcia. Toolbar jest zaimplementowany w klasie android.support.v7.widget.Toolbar. 1. Dodanie paska do aktywności. W najprostszej formie Layout dla danej aktywności może wyglądać...

97 rzeczy które każdy programista powinien wiedzieć. Część pierwsza (1-16)

Jakiś czas temu wspominałem na blogu, że chciałbym przerobić cały zbiór 97 rzeczy które każdy programista powinien wiedzieć. Pomyślałem, że mógłbym każdy z tych punktów krótko streścić aby podzielić się z innymi tylko najważniejszymi informacjami z każdej części. Oczywiście zachęcam również do przeczytania pełnych wersji, szczególnie dla tych punktów, które mogą powodować jakieś wątpliwości. Aby […]

Przykładowa rozmowa kwalifikacyjna

Rozmowa kwalifikacyjna na stanowisko programisty będzie tematem dzisiejszego wpisu, który powstał przy współpracy z jedną z uczestniczek konkursu Daj się poznać. Zaproponowałem vevurce współpracę przy tworzeniu tego materiału, ponieważ na co dzień zajmuję się programowaniem. Wraz z doświadczeniem, przychodzi moment, kiedy to Ty zadajesz pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej, osobie ubiegającej się o pracę w zespole do którego

DevTalk Trio S01E04 – Frameworki

To już czwarte spotkanie z DevTalk Trio. W tym odcinku poruszamy temat frameworków. Jak co środę posłuchaj mojej rozmowy z Andrzejem Krzywdą i Sławkiem Sobótką. W serii podcastów dyskutujemy o tym jak wygląda świat IT w naszych odrębnych spojrzeniach. O czym rozmawialiśmy do tej pory? Jakie tematy jeszcze poruszymy? Szczegóły na http://devtalk.pl/trio. PLAY!

13

Trio S01E04 – Frameworki

To już czwarte spotkanie z DevTalk Trio. W tym odcinku poruszamy temat frameworków. Jak co środę posłuchaj mojej rozmowy z Andrzejem Krzywdą i Sławkiem Sobótką. W serii podcastów dyskutujemy o tym, jak wygląda świat IT w naszych odrębnych spojrzeniach. O czym rozmawialiśmy do tej pory? Jakie tematy jeszcze poruszymy? Szczegóły na http://devtalk.pl/trio. PLAY!

14

Trio S01E04 – Frameworki

To już czwarte spotkanie z DevTalk Trio. W tym odcinku poruszamy temat frameworków. Jak co środę posłuchaj mojej rozmowy z Andrzejem Krzywdą i Sławkiem Sobótką. W serii podcastów dyskutujemy o tym, jak wygląda świat IT w naszych odrębnych spojrzeniach. O czym rozmawialiśmy do tej pory? Jakie tematy jeszcze poruszymy? Szczegóły na http://devtalk.pl/trio. PLAY!

Generowanie kodu wykorzystując Live Templates

W poprzednim moim wpisie pokazałem kilka sposobów na pracę z IDE dostarczanym przez firmę JetBrains. Jednak wpis ten pokazuje jedynie ułamek możliwości jakie są dostarczone wraz z IDE. Dziś chciałem przedstawić wam szablony (Live Templates), które służą do generowania kodu w zdefiniowany przez nas sposób. Ile bowiem razy zdarza się, że kopiujemy jakiś fragment kodu […]