Lista artykułów

Podsumowanie Daj Się Poznać 2017

I… meta! Dobiegliśmy do końca Daj Się Poznać 2017, pot wysechł, czas na zerknięcie wstecz. W jednym zdaniu: było super, dzięki i wielkie gratulacje! :) Do tego tekstu podchodziłem kilkukrotnie i za każdym razem wychodził mi nieco… sucho. No i trudno, tak zostanie. Więcej na ten temat: na koniec. Numerki Rok: 2017. Edycja: 3. Uczestników: [...]

Problem z uprawnieniami użytkowników

Po zalogowaniu danego gracza mamy możliwość podejrzenia informacji o nim. Jeśli to są nasze informacje, możemy je edytować. Jeśli informacje należą do innego gracza, możemy je tylko podglądać (do tego tylko wybrane informacje). Natknęłam się więc na problem, jak przekazywać informację dotyczącą tego, czy właściciel danego obiektu (np. obiekt gracza zawierający takie informacje jak imię,…

Podsumowanie DSP2017

Konkurs Daj Się Poznać to świetna inicjatywa mająca za zadanie skłonić programistów do wyjścia ze swojej piwnicy. Uczestnicy mają przed sobą dwa zadania – prowadzić bloga technicznego i rozwijać projekt open source. Obie te aktywności skupiają się na udostępnieniu innym osobom naszego kodu, doświadczeń, czy luźnych przemyśleń, a tym samym wystawieniu się na oceny i […]

Podsumowanie DSP2017

Konkurs Daj Się Poznać to świetna inicjatywa mająca za zadanie skłonić programistów do wyjścia ze swojej piwnicy. Uczestnicy mają przed sobą dwa zadania – prowadzić bloga technicznego i rozwijać projekt open source. Obie te aktywności skupiają się na udostępnieniu innym osobom naszego kodu, doświadczeń, czy luźnych przemyśleń, a tym samym wystawieniu się na oceny i […]

Visual Studio Unity Debug.Log snippet

Reading Time: 1 minute Lifehacker’s ultimate goals of all activity is to recognize and fight with the repetition. I found that currently I often Debug.Log state of variables. Let’s make it little simpler! Preparation download & unzip debuglog snippet copy it to default snippets folder C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 14.0\VC#\Snippets\1033\Visual C# Usage copy variable that you would like to log hit … Continue reading "Visual Studio Unity Debug.Log snippet"

Visual Studio Unity Debug.Log snippet

Lifehacker’s ultimate goals of all activity is to recognize and fight with the repetition. I found that currently I often Debug.Log state of variables. Let’s make it little simpler! Preparation download & unzip debuglog snippet copy it to default snippets folder C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 14.0\VC#\Snippets\1033\Visual C# Usage copy variable that you would like to log hit … Continue reading "Visual Studio Unity Debug.Log snippet"

Jak się rozwijać w kierunku IT i nie zwariować?

IT rozwija się niesamowicie szybko, w związku z tym pracując w branży należy śledzić zmiany, aby po prostu z niej nie wypaść. Jednak czyhają tutaj na nas pewne pułapki, w  które samemu niestety udało mi się wpaść. W tym wpisie chciałbym przedstawić swoje przemyślenia na ten temat. Szerokie zainteresowania Zawsze interesowałem się wieloma rzeczami, nie […]

Jak się rozwijać w kierunku IT i nie zwariować?

IT rozwija się niesamowicie szybko, w związku z tym pracując w branży należy śledzić zmiany, aby po prostu z niej nie wypaść. Jednak czyhają tutaj na nas pewne pułapki, w które samemu niestety udało mi się wpaść. W tym wpisie chciałbym przedstawić swoje przemyślenia na ten temat. Szerokie zainteresowania Zawsze interesowałem się wieloma rzeczami, nie […]

Omówienie interfejsu ScreenFlow

Jednym z powodów dla których wybrałem Screenflow była prostota obsługi. Jeśli nigdy nie korzystaliście z aplikacji tego typu to zaskoczy ona was pozytywnie swoją prostotą. Jeśli zaś jesteście zaawansowanym użytkownikiem iMovie czy też innej aplikacji do obróbki wideo to spotkasz tutaj sporo znajomych elementów ? Ekran początkowy Po uruchomieniu Screenflow pierwszy ekran jaki zobaczycie to […]

Retrospektywa z samodzielnego wydania książki “Junior Developer”

Trochę ponad miesiąc temu zacząłem wysyłać papierową wersję książki “Junior Developer” – czas na obiecaną retrospektywę z całego projektu. Zapraszam. Zanim zaczniemy… W większości przykładów selfpublisingu (przynajmniej w tych, które czytałem) wydano jednocześnie książkę papierową i e-booka. U mnie było trochę inaczej. Rok temu ruszyłem z samym e-bookiem. Jako wstęp warto przeczytać poprzednie podsumowanie startu […]

Retrospektywa z samodzielnego wydania książki „Junior Developer”

Trochę ponad miesiąc temu zacząłem wysyłać papierową wersję książki „Junior Developer” – czas na obiecaną retrospektywę z całego projektu. Zapraszam. Zanim zaczniemy… W większości przykładów selfpublisingu (przynajmniej w tych, które czytałem) wydano jednocześnie książkę papierową i e-booka. U mnie było trochę inaczej. Rok temu ruszyłem z samym e-bookiem. Jako wstęp warto przeczytać poprzednie podsumowanie startu […]

12

Devoxx 2017 – było, minęło, podsumowanie

Co dobre szybko się kończy, małe podsumowanie: Przygotowanie takiej konferencji wymaga dużo czasu, energii. Ponad 2500 ludzi z IT, pasjonatów i użytkowników środowiska Java, 6 równoczesnych wykładów, nie wiadomo co wybrać, jaką ścieżkę obrać. Za taką dawkę wiedzy należy się pochwała prelegentom, organizatorom, ludziom uczestniczącym w wydarzeniu. Po prostu wielkie brawa za całość i za: […]

97 rzeczy które każdy programista powinien wiedzieć. Część druga (17-32)

Nadszedł czas na drugi post cyklu „97 rzeczy które każdy programista powinien wiedzieć” dotyczącego dobrych praktyk programowania. 17. Komentuj tylko to czego kod nie może powiedzieć Bardzo często kod się zmienia, ale komentarze pozostają te same i nie są aktualne. Z tego powodu programiści zaczynają je ignorować co prowadzi do tego, że można pominąć istotne […]

Twarz bohatera

Grafika libGDX to temat jaki jeszcze nie był poruszany w kontekście gry UWar. Dziś jednak to zmienimy i dodamy do naszej gry pierwszą teksturę, która będzie reprezentowała postać naszego bohatera. Dodatkowo bohater będzie miał animowane kroki, aby gra ładniej się prezentowała. To wszystko zrealizujemy w dzisiejszym wpisie, dzięki temu będziemy mieć dobre podstawy, aby przystąpić do kolejnych etapów związanych z

Darmowy paczkomat z Helionu tylko w ten weekend

Hej, przypominam o nowej weekendowej promocji Helionu. Książki o dowolnej cenie zostaną w ten weekend wysłane do paczkomatu za darmo! Warunek jest taki, aby minimum jedna wydrukowana książka Wydawnictwa Helion. Czas trwania promocji od piątku 23.06 do niedzieli 25.06. Zerknijcie tutaj na stronę promocji 🙂 Ponadto masa ebooków jest również na promocji, można coś znaleźć.