Just start to do it. Choose one best habit, that leads to your goal. Meditate when you want achieve enlightenment. Make games, when you want to create best one. If you afraid – do it even much aggressive. Because you benefit most from it. Pushing your borders. It’s every master secret – do … Continue reading "How to learn anything"
Aby ruszyć dalej z pracami nad micromousem, potrzebuję funkcji logujących dane z działania programu na konsolę w czasie rzeczywistym. Są mi one potrzebne do kalibracji czujników ścian i doboru nastaw dla regulatorów silników. Idealnym rozwiązaniem było by wykorzystanie standardowej funkcji printf. Na mikrokontrolerze jednak nie jest to takie proste, ponieważ trzeba dopisać warstwę obsługi drivera […]
Aby ruszyć dalej z pracami nad micromousem, potrzebuję funkcji logujących dane z działania programu na konsolę w czasie rzeczywistym. Są mi one potrzebne do kalibracji czujników ścian i doboru nastaw dla regulatorów silników. Idealnym rozwiązaniem było by wykorzystanie standardowej funkcji printf. Na mikrokontrolerze jednak nie jest to takie proste, ponieważ trzeba dopisać warstwę obsługi drivera […]
Podczas ostatniego Microsoft Build zaanonsowano powstanie dwóch nowych pojęć. Mowa tu o .Net Standard 2.0 i XAML Standard 1.0. .Net Standard obecny był już od jakiegoś czasu a obecnie anonsowana jego wersja 2.0 ma zapewnić bardziej rozbudowany zakres API wspólnego dla wszystkich wspieranych przez .Net platform. Nie będę się tutaj rozwodził nad zakresem możliwości jakie […]
Kontynuujemy wpisy o toolbarze. Ten artykuł pokarze Ci w jaki sposób można przesuwać pasek akcji wraz z przewijaniem się ekranu. Przewijany toolbar to świetny sposób na prezentacjie różnych rzeczy na ekranie np. wyświetlanie artykułów. W tym artykule użyjemy takich widoków jak CoordinatorLayout, AppBarrLayout oraz CollapsingToolbarLayout, 1. Dodanie zależności do gradle: compile 'com.android.support:design:26.0.0-alpha1' 2. Tworzymy layout:
Podczas ostatniego Microsoft Build zaanonsowano powstanie dwóch nowych pojęć. Mowa tu o .Net Standard 2.0 i XAML Standard 1.0. .Net Standard obecny był już od jakiegoś czasu a obecnie anonsowana jego wersja 2.0 ma zapewnić bardziej rozbudowany zakres API wspólnego dla wszystkich wspieranych przez .Net platform. Nie będę się tutaj rozwodził nad zakresem możliwości jakie […]
Obiecałem, że domknę temat eksperymentu z projektem pobocznym, który rozwijałem w ramach konkursu #dajsiepoznac. ? W ramach projektu prowadziłem DevLoga. Celem numer dwa (pierwszym celem było podszkolenie się w js) było sprawdzenie w praktyce, jak trudno jest zarobić parę groszy na proste grze webowej – takiej pseudo “flashowej”. W jednym z tych DevLogów poruszyłem temat […]
Obiecałem, że domknę temat eksperymentu z projektem pobocznym, który rozwijałem w ramach konkursu #dajsiepoznac. ? W ramach projektu prowadziłem DevLoga. Celem numer dwa (pierwszym celem było podszkolenie się w js) było sprawdzenie w praktyce, jak trudno jest zarobić parę groszy na proste grze webowej – takiej pseudo „flashowej”. W jednym z tych DevLogów poruszyłem temat […]
Kto jest kim? Jakie mam zadania? Kompetencje w zespole to temat dzisiejszego wydania DevTalk Trio. Razem z Andrzejem Krzywdą i Sławkiem Sobótką spotykamy się z Wami w kolejną środę, żeby porozmawiać o naszym rynku IT. Pełną listę dotychczasowych oraz przyszłych odcinków znajdziesz na http://devtalk.pl/trio. PLAY!
Kto jest kim? Jakie mam zadania? Kompetencje w zespole to temat dzisiejszego wydania DevTalk Trio. Razem z Andrzejem Krzywdą i Sławkiem Sobótką spotykamy się z Wami w kolejną środę, żeby porozmawiać o naszym rynku IT. Pełną listę dotychczasowych oraz przyszłych odcinków znajdziesz na http://devtalk.pl/trio. PLAY!
Kto jest kim? Jakie mam zadania? Kompetencje w zespole to temat dzisiejszego wydania DevTalk Trio. Razem z Andrzejem Krzywdą i Sławkiem Sobótką spotykamy się z Wami w kolejną środę, żeby porozmawiać o naszym rynku IT. Pełną listę dotychczasowych oraz przyszłych odcinków znajdziesz na http://devtalk.pl/trio. PLAY!
Timeline inaczej linia czasu to miejsce, gdzie wykonujemy jedną z najistotniejszych prac podczas edycji materiału. To tutaj decydujemy, które elementu zostaną usunięte, w których miejscach pojawią się przejścia czy też inne efekty. Pracując w dowolnym edytorze wideo będziecie pracować z linią czasu, może być to praca przyjemna lub droga przez mękę. Ja bym wybrał pierwszą […]
Zobaczyłem dziś wypowiedź: “Programista jest jak muzyk. Trzeba się nim urodzić“. Zarówno część o programiście jak i muzyku uważam za nieprawdziwą. Beethoven, który jest uważany...
Rozpoczynając pracę nad projektem, każdy zespół zaczyna od wyboru technologii odpowiedniej do zrealizowania wyznaczonych problemów biznesowych aplikacji. Często firmy są wyspecjalizowane w niektórych językach, a nawet frameworkach. Mamy odpowiednich specjalistów, aby ruszyć z taką aplikacją. Jednak każdy w programowaniu powinien iść z duchem czasu, rozwijać siebie i popychać w rozwój swój zespół. Dziś na rynku … Continue reading "Firebase – świetny backend dla nowoczesnej aplikacji"
Rozpoczynając pracę nad projektem, każdy zespół zaczyna od wyboru technologii odpowiedniej do zrealizowania wyznaczonych problemów biznesowych aplikacji. Często firmy są wyspecjalizowane w niektórych językach, a nawet frameworkach. Mamy odpowiednich specjalistów, aby ruszyć z taką aplikacją. Jednak każdy w programowaniu powinien iść z duchem czasu, rozwijać siebie i popychać w rozwój swój zespół. Dziś na rynku […]