Lista artykułów

Wroc# 2019 – po drugiej stronie lustra

To była już trzecia edycja konferencji Wroc#, w której brałam udział (wcześniejsze recencje są dostępne tu i tu). Ale tym razem po raz pierwszy nie byłam zwykłym uczestnikiem. Tym razem znalazłam się na zaszczytnej liście osób, które dołożyły swoją cegiełkę do stworzenia tej konferencji. Dzisiejsza recenzja nie skupi się więc bezpośrednio na ocenianiu, jak było…

Event Storming

Event Storming to bardzo modny ostatnio termin. Co się pod nim kryje? Do czego może być przydatny? W ostatnim czasie słyszałem wiele na ten temat, czytałem, oglądałem różne prezentacje. Jednak podczas SegFault University Gdańsk nadarzyła się okazja, żeby uczestniczyć w warsztatach z Event Stormingu i zobaczyć jak to wygląda w praktyce. W tym poście opiszę […]

047: Czy dobra gra to zawsze dobry produkt?

Czy każda dobra gra to dobry produkt? W tym odcinku dzielę doświadczeniem w ukierunkowaniu mechanik/pomysłu gry na drogę dobrze sprzedającego się produktu. Brzmi obrzydliwie komercyjnie, ale warto przesłuchać, by nie żreć gruzu jako twórca gier. -> Dobrowolne wsparcie podcastu.

Wiosenne konferencje – SegFault University, Boiling Frogs i 4Developers

Ostatnie tygodnie upłynęły mi pod znakiem konferencji. Byłem w Gdańsku na SegFault University, we Wrocławiu na Boiling Frogs i w Warszawie na 4Developers. A wcześniej jeszcze w Norynberdze na Embedded World, co już zdążyłem opisać na blogu. Na trzech pierwszych występowałem ze swoją prezentacją o systemach safety-critical. Przy okazji dodałem nową stronę, gdzie można znaleźć […]

5

Boiling Frogs – 2019

W dzisiejszym podsumowaniu konferencji Boiling Frogs znajdziecie parę rzeczy, które najbardziej mi się spodobały i zapadły w pamięć:) Po pierwsze – trzy Read More

6

Using streams to build read models

Dev:Cast – #26 Lead Developer? Kto to #$%#@ jest?!

Jakiś czas temu rozmawialiśmy w kuluarach na temat roli jak Lead Developer. Nasze spojrzenia na kwestię obowiązków były różne i wynikały z nabytych doświadczeń podczas pracy nad różnymi projektami w różnej konfiguracji personalnej. W tym odcinku podcastu staraliśmy się odpowiedzieć na zasadnicze pytanie: Za co może być odpowiedzialny Lead Developer? Dyskutujemy o potencjalnych odpowiedzialnościach, tym […]

8

#26 Lead Developer? Kto to #$%#@ jest?!

Jakiś czas temu rozmawialiśmy w kuluarach na temat roli jak Lead Developer. Nasze spojrzenia na kwestię obowiązków były różne i wynikały z nabytych doświadczeń podczas pracy nad różnymi projektami w różnej konfiguracji personalnej. W tym odcinku podcastu staraliśmy się odpowiedzieć na zasadnicze pytanie: Za co może być odpowiedzialny Lead Developer? Dyskutujemy o potencjalnych odpowiedzialnościach, tym czy taka rola musi pojawiać się w każdym projekcie oraz kiedy może przynosić korzyści? Czy coś z tego wynikło? Tak. Zdefiniowaliśmy wstępnie pięć typów Lead Developera mając pełną świadomość, że to tak na prawdę typy wynikające z naszych obserwacji i wstęp do dłuższej dyskusji. Zainteresowany? W takim razie zapraszam Cię do odsłuchu tego odcinka podcastu. Gotowy na podzielenie się swoimi spostrzeżeniami? Zatem: ➡️ Z jakimi typami Lead Developera się spotykałeś? ➡️ Za co powinien być odpowiedzialny Lead Developer i dlaczego? ➡️ A może sam pełniłeś/pełnisz rolę Lead Developera? Czym się w takim razie zajmujesz? Zachęcam Cię do pozostawienia swojej odpowiedzi w komentarzu – dziękuję.

O kreatorze Beaver Builder

Wraz z rozwojem WordPressa pojawiły się kreatory umożliwiające tworzenie zawartości stron za pomocą drag & drop oraz kreatorów wizualnych tak, aby osoby nie potrafiące tworzyć stron www mogły je samodzielnie modyfikować i uzupełniać treścią. Obecnie na rynku do dyspozycji mamy kilka narzędzi przeznaczonych do tego celu. Najpopularniejsze z nich to Divi, Elementor, Visual Composer oraz …

Testy jednostkowe – Mocki

Mocki to obiekty, które imitują zachowanie prawdziwych obiektów i prawdziwego kodu. Zadaniem programisty jest zaprogramowanie odpowiedniego działania mocka. Ten wpis jest drugą częścią miniserii o stubach oraz mockach. Poznamy w nim zalety stubów, a także ich ogólną charakterystykę i zastosowanie. Pod tym adresem znajdziesz część pierwszą, w której omawiane są stuby. Jak mocki, to Mockito Aby w ogóle móc skorzystać z obiektów mockowych, należy dodać do projektu zależność w postaci frameworka Mockito. Najlepiej ściągnąć najnowszą wersję, aktualnie jest to wersja 2.25. ... Czytaj dalej...Testy jednostkowe – Mocki

Wiele odsłon CQRS-a.

Blog programisty.

Światełko w tunelu

Być może mój pesymizm związany z końcem HTML5 okaże się przesadzony. Wszystko wskazuje bowiem, że negocjacje pomiędzy W3C a WHATWG faktycznie do czegoś prowa...

4Developers 2019 – szybkie podsumowanie

To jak tam, już implementujecie wszędzie nowe rozwiązania zasłyszane podczas konferencji? Ja wróciłem jakieś 4 godziny temu do domu i pomyślałem, że może napiszę jakieś podsumowanie. Wrażenia bardzo pozytywne, jedynie cały czas mam lekki niedosyt, że tak szybko to minęło, a mogłem jedynie zobaczyć małą część prezentacji. Tak, aby w dzień konferencji funkcjonować w miarę […]

Rekordowy Marzec 2019: podsumowanie i raport finansowy.

Na swoim (nieaktywnym już) profilu na Patronite obiecałem publikować co miesiąc “raport finansowy”. Dodatkowo zamieszczam podsumowanie tego, co działo się w imperium devstyle w ostatnim miesiącu. Pokazuję… wszystko. Bez tajemnic. Enjoy! W marcu jak w garncu, ale ogólnie to zajebiście :). Przychodowo: najlepszy miesiąc w historii devstyle. Na początku wraz z Maćkiem Korsanem ogłosiliśmy Program Skutecznej [...]

15

DevTalk #93 – O PowerBI z Katarzyną Kulikovich

Czołem! Przed wami dziewięćdziesiąty trzeci Power odcinek DevTalk! A czemu power? Tego dowiecie się po przesłuchaniu rozmowy z moim dzisiejszym gościem. Kasia Kulikovich z Lingaro specjalizuje się w ogromnie pożądanej w biznesie dziedzinie. Jeśli kiedykolwiek zastanawiało Was, jak powstają te super przejrzyste prezentacje danych, które serwują nam w różnorakich podsumowaniach i raportach poważne firmy, to dzisiejsza […]