Rozpoczynamy 4. sezon podcasta DevTalk! Jak wiecie (stąd) zastanawiałem się nad “dyskontynuacją” tej inicjatywy… ale finalnie: zostajemy na antenie! To już 60. odcinek i przyszłość wygląda bardzo ciekawie :). Dzisiaj rozmawiam z Jackiem Kolonko. Kiedyś admin, teraz programista. Goni za nowymi technologiami i stosuje je w praktyce! Skoro o nowych technologiach mowa… to niniejszy odcinek […]
Reading Time: 1 minute Too much things to do. Want to help everyone. Short deadlines. Many problems with finding solutions. It force me to get help from others. Mostly, I lead project alone. Less code quality, more getting things done asap. Less thinking, more doing. There always will lack something. Always will be more problems on the way … Continue reading "Sometimes you win, sometimes you learn"
Too much things to do. Want to help everyone. Short deadlines. Many problems with finding solutions. It force me to get help from others. Mostly, I lead project alone. Less code quality, more getting things done asap. Less thinking, more doing. There always will lack something. Always will be more problems on the way … Continue reading "Sometimes you win, sometimes you learn"
Dzisiaj szybki tutorial jak skorzystać z dobrodziejstw strukturalnego logowania (structured logging) określanego również mianem logowania semantycznego (semantic logging). Na początek mój przypadek użycia z codziennej pracy. Korzystamy z klasycznych, obytych już przez lata bibliotek do logowania jak log4j, log4net czy wbudowane w...
<figure></figure> <div>Z każdym dniem programowanie staje się dostępne dla coraz to szerszego grona. Już teraz, aby uzyskać w pełni funkcjonalny produkt, wystarczy odpowiednio dobrać i zastosować istniejące elementy. Dobrym przykładem jest Python – język, w którym można szybko napisać aplikację, wykorzystując gotowe pakiety, takie jak Kivy. Do artykułu dołączony jest <a class="reference external" href="https://chyla.org/project/SnakeGame/">kod źródłowy gry Snake</a> napisanej na urządzenia z systemem Android. Inne, ciekawe artykuły: <ul> <li><p class="first"><em>Przegląd kompilatorów i narzędzi online</em></p> Czy zdarzyło Ci się kiedyś być w potrzebie podzielenia się problemem programistycznym? A może potrzebowałaś na szybko dokonać jakichś zmian, ale na Twoim komputerze nie było akurat zainstalowanych odpowiednich narzędzi? W tym artykule przedstawi
Próbując wprowadzić TDD w projekcie najczęściej spotkamy się z oporem. Argumenty przeciwko tej technice ze strony developerów i osób decyzyjnych, które nie miały z nią do czynienia często się powtarzają. Postanowiłem więc w tym wpisie zebrać te argumenty i je omówić. Krytyka TDD ze strony osób mających doświadczenie w temacie zwykle przybiera inną formę i […]
Próbując wprowadzić TDD w projekcie najczęściej spotkamy się z oporem. Argumenty przeciwko tej technice ze strony developerów i osób decyzyjnych, które nie miały z nią do czynienia często się powtarzają. Postanowiłem więc w tym wpisie zebrać te argumenty i je omówić. Krytyka TDD ze strony osób mających doświadczenie w temacie zwykle przybiera inną formę i […]
26 maja, dzień po spotkaniu z klientami w Warszawie, włączam YouTube żeby prześledzić co mnie ominęło. Przeglądam listę subskrybowanych a tam Maciej Aniserowicz i odcinek o wypaleniu zawodowym… Myślę sobie, że to będzie mega odcinek. I był, na tyle, że postanowiłem do niego napisać i podzielić się swoją historią. 8 bitów Informatyką i programowaniem zaraziłem [...]
W ostatnim wpisie (Tiled Map Editor) omówiłem program, przeznaczony do tworzenia map, wykorzystywanych w grach 2D. W tym wpisie zajmiemy się, implementacją utworzonej mapy w naszym projekcie UWar. W ten sposób zrobimy kolejny krok w kierunku ukończenia naszej gry, która z każdym wpisem przybiera coraz to lepszy wygląd. Implementacja Musimy pamiętać, aby do katalogu
Logi są jednym z ważniejszych elementów aplikacji żyjącej w świecie produkcyjnym. Pomagają w wykrywaniu błędów oraz w eliminowaniu ich przyczyny. Niestety, często analiza logów bywa utrudniona. Należy posiadać ich kopię lub bezpośredni dostęp do serwera produkcyjnego, gdyż czasem znajdują się one w kilku różnych lokalizacjach, lub są po prostu za duże, aby wygodnie je przejrzeć. […]
https://pixabay.com/pl/ulubieniec-zabawny-zabawki-dzieci-972908/ " data-medium-file="https://i1.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2017/08/minion-hula.jpg?fit=300%2C199&ssl=1" data-large-file="https://i1.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2017/08/minion-hula.jpg?fit=676%2C450&ssl=1" /> Praca dla korporacji to zło? Nie można się tam rozwijać? W korpo pracuje tylko najgorszy sort? Też tak myślałem. Myliłem się. Teraz się do tego przyznaję.
Opierając się na szczegółowej implementacji klasy podczas wstrzykiwania zależności tworzymy sprzężenie pomiędzy klasą a zależnością. Kod staje się sztywny, a ewentualna podmiana zależności stanowi problem. W celu stworzenia elastycznego rozwiązania powinniśmy przestrzegać zasady Dependency inversion principle, która prezentuje się następująco: Moduły wysokopoziomowe nie powinny zależeć od modułów niskopoziomowych. Jedne i drugie powinny zależeć od abstrakcji. […]
Opierając się na szczegółowej implementacji klasy podczas wstrzykiwania zależności tworzymy sprzężenie pomiędzy klasą a zależnością. Kod staje się sztywny, a ewentualna podmiana zależności stanowi problem. W celu stworzenia elastycznego rozwiązania powinniśmy przestrzegać zasady Dependency inversion principle, która prezentuje się następująco: Moduły wysokopoziomowe nie powinny zależeć od modułów niskopoziomowych. Jedne i drugie powinny zależeć od abstrakcji. […]
Po wszystkich naszych zmaganiach przyszedł czas na poznanie Docker Hub. Jest on tym samym dla dockerowych obrazów czym Github dla naszych repozytoriów – miejscem ich przechowywania, udostępniania oraz miejscem, z którego możemy je pobrać. Dziś pokażę, jak wysłać stworzony przez nas obraz z lokalnego zbioru na Docker Hub, a następnie zautomatyzuję ten proces przy pomocy … Continue reading "Docker część V: DockerHub"
Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Na pewno wiele osób kojarzy mnie z firmą Toptal – w szczególności ci, którzy brali udział w lokalnych meetupach w Gdańsku, na których opowiadałem o pracy zdalnej na przykładzie Toptala. W tym wpisie opisuję rekrutację do Toptala, mimo że od kilku miesięcy nie współpracuję już z Toptalem – zrezygnowałem z tego całkowicie na rzecz pełnego zaangażowania w projekty za pośrednictwem X-Team. Dlaczego? Co wpłynęło na moją decyzję? Dokładnie tym pytaniom chciałbym poświęcić …