Lista artykułów

Funkcje strzałkowe – Powtórka przed ReactJS #1

Na dobry początek, postanowiłem omówić jeden z najcieplej przyjętych dodatków, które zostały wprowadzone w specyfikacji ECMAScript 6. Gry robiłem pierwsze podejście do opanowania tych nowości, to właśnie funkcje strzałkowe jako pierwsze przyciągnęły moją uwagę. Jak się okazuję, nie byłem sam. Źródło: Ankieta przeprowadzona na blogu 2ality.com. Skąd taka popularność funkcji strzałkowych? Czy czas pożegnać się […]

001: Populous – od eksportu fasoli do wydania gry.

Co w tym odcinku? Z tego odcinka podcastu Retrospektywa.com dowiesz się więcej o projekcie Populous – grze na Amigę, do której wydania przyczyniło się baaardzo dużo szczęśliwych zbiegów okoliczności. -> Dobrowolne wsparcie podcastu.

Lombok w Androidzie

W poprzednim wpisie przedstawiłem w jaki sposób można ograniczyć pisanie kodu który i tak jest wymagany. Natomiast ten wpis będzie kontynuacją rozpoczętego tematu związanego z boilerplate. Jeżeli tworzymy klasę a w niej metody gettery, settery, toString itp to tworzy nam się znowu dużo kodu który pogarsza nam czytelność kodu. Projekt Lombok to nic innego jak odpowiedz na “problemy” związane z generowaniem tego typu metod i pół z których i tak korzystamy. 1. Lombok Lombok...

Czysty kod

Natchnieniem do napisania dzisiejszego postu była prezentacja szkoleniowa, którą przygotowałam w firmie. Dotyczyła ona czystego kodu, a główne materiały do jej utworzenia pochodziły z książki „Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty” Roberta C. Martina (znanego pod pseudonimem Wujek Bob). Przykłady użyte w książce są napisane w języku Java i niektórzy mogą mieć problem z analizą trudniejszych…

Zabawa klockami – tworzymy UI

W tym wpisie zajmiemy się utworzeniem interfejsu użytkownika, tworząc nowy wygląd menu, ekranu kończącego rozgrywkę oraz ekranu z autorem gry. Do tego celu wykorzystamy zaimplementowaną klasę Scene2d.ui, do wykorzystywanej przez nas biblioteki libGDX. Klasa ta, daje możliwość tworzenia UI, w bardzo prosty sposób. Jednak przed rozpoczęciem tworzenia interfejsu, musimy zadbać o prawidłową konfigurację omawianej dziś

Jak pisać dobre unit testy

Często unit testy nie są przez programistów traktowane jak prawdziwy kod. Są dla nich jedynie narzędziem do osiągnięcia określonego celu – sprawdzenia poprawności implementacji. Przez to testy stają się trudne w utrzymaniu albo wykonują się zbyt długo. Przez co uniemożliwiają pracę zgodnie z TDD i nie mają wartości dokumentacyjnej. Istnieją jednak proste zasady tłumaczące, jak […]

Jak pisać dobre unit testy

Często unit testy nie są przez programistów traktowane jak prawdziwy kod. Są dla nich jedynie narzędziem do osiągnięcia określonego celu – sprawdzenia poprawności implementacji. Przez to testy stają się trudne w utrzymaniu albo wykonują się zbyt długo. Przez co uniemożliwiają pracę zgodnie z TDD i nie mają wartości dokumentacyjnej. Istnieją jednak proste zasady tłumaczące, jak […]

Wzorce projektowe – Metoda wytwórcza

Każdy, kto zetknął się z programowaniem, na pewno słyszał o czymś takim jak wzorce projektowe. Na początku drogi nie bardzo wiemy, po co one są, w czym niby mają pomóc i jak je rozumieć. W sieci jest wiele instrukcji, jak […]

Angular2ComponentTemplate – rozszerzenie do VisualStudio

Dzisiaj krótko i treściwie: znacie ten problem, gdy musicie utworzyć nowy komponent w Angularze?   Potrzebujecie wtedy następujące pliki: testName.component.ts, testName.component.html, testName.component.css. Dotychczas tworzyłam te pliki ręcznie (lub kopiowałam istniejące i zmieniałam nazwy). Ale odkryłam, że nie ma takiej potrzeby. Można to zautomatyzować poprzez pobranie odpowiedniej paczki do Visual Studio. Nazwa paczki to Angular2ComponentTemplate.

5 pytań na rozmowę kwalifikacyjną z języka JavaScript

5 pytań na rozmowę kwalifikacyjną z języka JavaScript Kilka dni temu zostałem poproszony o przygotowanie 3 pytań, dla kandydata na programistę Full Stack, z języka JavaScript. Przygotowałem 4 i potem dodałem jeszcze jedno. Oto one.

.NET Core – Testy jednostkowe z wykorzystaniem xUnit

Testy jednostkowe - temat rzeka. W każdej technologii, z którą miałem do czynienia, jednym z ważniejszych tematów były testy jednostkowe. Powstała już cała masa artykułów opisujących dobre praktyki czy różnego typu metodyki takie jak TDD lub BDD. Wspominając swoje początki, gdy odpalając kod nie wiedziałem czy się odpali i dlaczego nie, zrozumiałem, jak słaby nacisk

Don’t worry – first idea won’t work

Reading Time: 1 minute Don’t be bad if your first idea don’t work. It happens. Mostly, always.  Have it in mind. Allow yourself to fail. Free from too much expectation. And don’t be angry on yourself. Cause this doesn’t help at all. You shouldn’t have expectation at all if you do something first time. But you have. This is … Continue reading "Don’t worry – first idea won’t work"

Don’t worry – first idea won’t work

Don’t be bad if your first idea don’t work. It happens. Mostly, always.  Have it in mind. Allow yourself to fail. Free from too much expectation. And don’t be angry on yourself. Cause this doesn’t help at all. You shouldn’t have expectation at all if you do something first time. But you have. This is … Continue reading "Don’t worry – first idea won’t work"

Interfejsy NIE są potrzebne

https://www.flickr.com/photos/baldiri/5734993652/ " data-medium-file="https://i0.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2017/09/wireframe.jpg?fit=300%2C200&ssl=1" data-large-file="https://i0.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2017/09/wireframe.jpg?fit=676%2C451&ssl=1" /> Vademecum Juniora #005: Interfejsy NIE są potrzebne

Relacja z PHPers Summit 2017

Cześć, chciałbym się z Wami podzielić krótką relacją z PHPers Summit 2017. Konferencja drugi rok z rzędu zorganizowana została w Poznaniu na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Wśród prelegentów bardzo ucieszyła mnie obecność Mariusza Gila jednego z założycieli PHPersów i aktywnego uczestnika społeczności PHP. To właśnie od jego wykładu zaczęła się konferencja. Mariusz mówił o modelowaniu […]