Lista artykułów

1

Jak optymalizować działanie programu?

Ostatnio w pracy miałem za zadanie dokonać optymalizacji pewnego fragmentu kodu. Postanowiłem, że to dobra okazja, aby zebrać trochę porad dotyczących optymalizacji i się nimi podzielić. Część porad odnosi się konkretnie do C, ale większość można uogólnić na każdy język. Entuzjaści wyciskania procesorów do granic możliwości mogą jednak poczuć się zawiedzeni, ponieważ nie będę się […]

2

Jak optymalizować działanie programu?

Ostatnio w pracy miałem za zadanie dokonać optymalizacji pewnego fragmentu kodu. Postanowiłem, że to dobra okazja, aby zebrać trochę porad dotyczących optymalizacji i się nimi podzielić. Część porad odnosi się konkretnie do C, ale większość można uogólnić na każdy język. Entuzjaści wyciskania procesorów do granic możliwości mogą jednak poczuć się zawiedzeni, ponieważ nie będę się […]

Recenzja – Building Microservices with ASP.NET Core

Z racji tego że to okrągły, 16 post, to postanowiłem zrobić coś nowego :). Obecnie mój blog jest wypełniony ciężkimi, technicznymi tematami. To zawsze będzie serce i kręgosłup tego bloga. Jednak, aby zachować świeżość umysłu, trzeba od czasu do czasu zrobić coś nowego. Postanowiłem podzielić się opinią o książce "Building Microservices with ASP.NET Core" autorstwa Kevina

Achievements

Reading Time: 1 minute   Half year is quite a long time. A good time for retrospection. I’d love to share with you all these important things, that I achieve. started this blog by taking part in Get Noticed 2017 contest, entered top 25 (on over 1100 other blogs) – it’s a great achievement! more regular writing over last … Continue reading "Achievements"

Achievements

  Half year is quite a long time. A good time for retrospection. I’d love to share with you all these important things, that I achieve. started this blog by taking part in Get Noticed 2017 contest, entered top 25 (on over 1100 other blogs) – it’s a great achievement! more regular writing over last … Continue reading "Achievements"

0b1100 edycja konferencji JDD tuż za rogiem. Darmowa wejściówka do wygrania i 20% zniżki dla każdego!

Za chwilę odbędzie się kolejna edycja konferencji JDD. Jeśli chcesz wziąć w niej udział zupełnie za darmo, to spróbuj szczęścia w moim konkursie.

Twórcy Niezależni – #06 – projekty widzów kanału!

Czas na kolejny odcinek serii “Twórcy Niezależni” – serii, w której przedstawiam Wasze projekty! Jeśli macie ochotę zgłosić własny projekt do serii, to tutaj znajdziecie wszystkie informacje o tym jak zgłaszać projekt. Projekty z odcinka: Tap! Tap! Tap! Square World Awesome Circle Up & Up Code Land It! Constellation Mind Fotogry PixelArtApp – (jeszcze nie […]

Twórcy Niezależni – #06 – projekty widzów kanału!

Czas na kolejny odcinek serii „Twórcy Niezależni” – serii, w której przedstawiam Wasze projekty! Jeśli macie ochotę zgłosić własny projekt do serii, to tutaj znajdziecie wszystkie informacje o tym jak zgłaszać projekt. Projekty z odcinka: Tap! Tap! Tap! Square World Awesome Circle Up & Up Code Land It! Constellation Mind Fotogry PixelArtApp – (jeszcze nie […]

“Zawód: Programista”. Już można zamówić moją książkę!

Tak jest! Moje najdroższe dziecko, cel 10-letniej drogi… już można zamawiać! Przedsprzedaż książki ruszyła 13 września 2017, czyli w 256. dzień roku. Dzień Programisty! Jakże by inaczej ;). I jak to mnie się wielce podoba! Treść Co znajdziesz w tej książce? Starałem się, aby było tam “wszystko, czego potrzebuje świadomy developer”! Dużo opisów i literackich [...]

DevTalk Trio Q&A: Kiedy kończyć projekt?

Co za pytanie, prawda? Jak to jest wg. naszego Trio z szacowaniem i obietnicami? Andrzej: Ja uważam, że w tę grę w ogóle nie powinno się grać. Nie robi się projektów, które mają być na czas. Sławek: Nie dajmy się wkręcić. Ostatnio mieliśmy przykład: „Słuchajcie, chłopaki, mamy zaplanowaną datę ślubu, tylko jeszcze nie zapytałem jej [...]

Postępy prac nad Micromouse

Dawno nic nie było o postępach w pracach nad Micromousem, więc pora na mały update. Od ostatniego wpisu o regulatorze obrotów z sierpnia udało się zrobić parę rzeczy. Udało się również parę rzeczy zepsuć. Projekt posunął się do przodu na różnych frontach, ale postępy przystopowało trochę spalenie płytki. Regulator ruchu postępowego Jakiś czas temu opisałem […]

Postępy prac nad Micromouse

Dawno nic nie było o postępach w pracach nad Micromousem, więc pora na mały update. Od ostatniego wpisu o regulatorze obrotów z sierpnia udało się zrobić parę rzeczy. Udało się również parę rzeczy zepsuć. Projekt posunął się do przodu na różnych frontach, ale postępy przystopowało trochę spalenie płytki. Regulator ruchu postępowego Jakiś czas temu opisałem […]

Stack Exchange dla programisty

<figure></figure> <div><!-- https://pixabay.com/pl/pracy-pracoholizm-pisarz-1627703 --> W skład Stack Exchange wchodzą między innymi Software Engineering, Stack Overflow, czy Code Review. Fora te mogą stać się bardzo dobrymi narzędziami wspomagającymi naukę nowych zagadnień - języka programowania, biblioteki, wzorców projektowych, dobrych praktyk. Po pierwsze: <strong>pytaj</strong>. Jednak rób to ostrożnie - nie będę mówił o tradycyjnym szukaniu rozwiązania w Google, gdyż jest to oczywiste, ale o pewnego rodzaju umowie. Każde z forów ma własne zasady zadawania pytań (np. na Stack Overflow <a class="reference external" href="https://stackoverflow.com/help/on-topic">nie zapytasz o polecenie książki</a>, natomiast Code Review <a class="reference external" href="https://codereview.stackexchange.com/help/how-to-ask">wymaga podania kodu źródłowego w treści pytania</

Docker – Network

Docker, konteneryzacja aplikacji, mikroserwisy to nie jest tylko pozamykanie jakiś małych części aplikacji w oddzielne kontenery i zdeploy-owanie ich na jakaś chmurę w celu jej uruchomienia. Sam docker to dużo bardziej skomplikowane narzędzie niż mogłoby się wydawać. Za jego pomocą możemy tworzyć całe ekosystemy zawierające wirtualne sieci, usługi typu service discovery a nawet (od niedawna)

Omówienie zakładki Audio w ScreenFlow

W związku z wydaniem nowej wersji ScreenFlow wszystkie kolejne wpisy będą dotyczyły nowej wersji. Nie ma bowiem sensu opisywać starszego wydania, gdyż każda osoba która zdecyduje się na zakup ScreenFlow zakupi wersję 7. Elementy interfejsu W tym wpisie postaram się przybliżyć możliwości jakie daje zakładka “Audio”. Na pewno nie powinien was odstraszyć jej wygląd, bowiem […]