W październiku mamy różne oktoberfest’y. Jest piwny – który co prawda zaczyna się we wrześniu ale jest także programistyczny! Ale o co chodzi? „Impreza” Hactkoberfest ma być celebracją projektów open source. Mają one bowiem bardzo duże znaczenie w naszej codziennej pracy. A jeśli myślisz...
Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… meet.js Summit 2017 dobiegł końca ? Minął ponad tydzień i opadły już emocje po zakończeniu największej tego typu konferencji w Polsce i przede wszystkim największego meet.js Summit w historii meet.js! Jako organizatorzy, chcielibyśmy tutaj przedstawić naszą relację: Jak to wszystko wyglądało z drugiej strony, czy organizacja konferencji to czysta przyjemność, co uważamy za udane, a co chcielibyśmy jeszcze dopracować. Tegoroczny meet.js Summit …
Chciałbym nieco rozwinąć temat który został już poruszony przez Mateusza na naszym blogu w postaci postu Blog, Hype i Fake News. Dodać do niego chcę więcej na temat samego Hype Driven Development. Rozwinąć kwestię podejścia do poznawania nowych technologii i wykorzystywania ich w komercyjnych, produkcyjnie działających aplikacjach. Uczestnictwo na konferencji często wiąże się z poznawaniem […]
Edit… wpis się już pojawił! ? Zapraszam tutaj: Nadgodziny/Crunch – doświadczenia i opinie osób z branży IT W ramach tego bloga wrzucałem już posty, w których zbierałem wypowiedzi czytelników. Np. w materiale z pierwszymi zadaniami programisty, czy doświadczeniach ze zmianą branży. Zebrało się tam sporo materiału i było to chętnie czytane/oglądane. W moim ostatnim […]
Edit… wpis się już pojawił! ? Zapraszam tutaj: Nadgodziny/Crunch – doświadczenia i opinie osób z branży IT W ramach tego bloga wrzucałem już posty, w których zbierałem wypowiedzi czytelników. Np. w materiale z pierwszymi zadaniami programisty, czy doświadczeniach ze zmianą branży. Zebrało się tam sporo materiału i było to chętnie czytane/oglądane. W moim ostatnim […]
Reading Time: 1 minute I’m having some hard times with finishing my job project. Gladly, I’ve got great help from my fellow boss, who’s also programmer. He showed me another way of coding opposite to my. I’ve call it: experimental coding. Doing simple change, testing it asap. Seeing impact. Working in this fast feedback loop until things don’t work. … Continue reading "Happy coding"
I’m having some hard times with finishing my job project. Gladly, I’ve got great help from my fellow boss, who’s also programmer. He showed me another way of coding opposite to my. I’ve call it: experimental coding. Doing simple change, testing it asap. Seeing impact. Working in this fast feedback loop until things don’t work. … Continue reading "Happy coding"
Funkcje wykorzystujące tablice to chleb powszedni każdego programisty JavaScript. Mając to na uwadze, komitet TC39 zatroszczył się o wprowadzenie kilku użytecznych usprawnień, które rozszerzają nasze możliwości. Oprócz nowinek, zastąpimy stare rozwiązania bardziej eleganckim kodem. Panie i Panowie, oto bohaterowie dzisiejszego wpisu: spread, rest i default. Jako że tematyka jest stosunkowo prosta i intuicyjna, to skoncentruje […]
Wczoraj pojawił się drugi odcinek podcastu “Retrospektywa.com” – podcast, w którym rozmawiamy o projektach! W odcinku o pierwszej części Diablo, która początkowo miała być grą taktyczną i sprzedawana razem boosterami na osobnych płytach. Historia projektu “Diablo I” z perspektywy głównego programisty i designera gry: Davida Brevika. Do przesłuchania na bezpośrednio jako mp3, albo na: YouTube: SoundCloud:
Wczoraj pojawił się drugi odcinek podcastu „Retrospektywa.com” – podcast, w którym rozmawiamy o projektach! W odcinku o pierwszej części Diablo, która początkowo miała być grą taktyczną i sprzedawana razem boosterami na osobnych płytach. Historia projektu „Diablo I” z perspektywy głównego programisty i designera gry: Davida Brevika. Do przesłuchania na bezpośrednio jako mp3, albo na: YouTube: SoundCloud:
Czas poświęcony na wpisy Raport wygenerowany przez Toggle dla miesiąca wrzesień 2017. W tym miesiącu czas poświęcony na prowadzenie bloga to niecałe 19 godziny czyli nieco gorzej niż w poprzednim miesiącu gdzie było prawie 22 godzin. Kolejne zmniejszenie liczby godzin poświęconych na prowadzenie bloga wynikało z przeprowadzki do Warszawy. Strasznie dużo czasu zajęło doprowadzenie mieszkania […]
W tym wpisie zajmiemy się muzyką odtwarzaną w menu oraz podczas rozgrywki, a także efektami dźwiękowymi jakie będą się pojawiać, gdy gracz odda strzał lub gdy zbierze prezent. Biblioteka libGDX do tego celu posiada specjalnie przygotowane klasy, posiadające odpowiednie metody, takie jak: play(), stop() czy pause(). Klasy o których mowa to Music oraz Sound. Music jest
To już 62. odcinek podcasta, a jeszcze ani razu nie rozmawialiśmy o programowaniu aplikacji mobilnych! Cóż za niedopatrzenie! Najwyższy czas to zmienić. Dzisiaj goszczę Jakuba Jędryszka. Kuba jest programistą i pracuje w budzącym respekt miejscu: samym Redmond, sercu Microsoft. Poza programowaniem bloguje, występuje na konferencjach i… współorganizuje DotNetConfPL – świetną inicjatywę 100% online. Na Twitterze: @JakubJedryszek. […]
To już 62. odcinek podcasta, a jeszcze ani razu nie rozmawialiśmy o programowaniu aplikacji mobilnych! Cóż za niedopatrzenie! Najwyższy czas to zmienić. Dzisiaj goszczę Jakuba Jędryszka. Kuba jest programistą i pracuje w budzącym respekt miejscu: samym Redmond, sercu Microsoft. Poza programowaniem bloguje, występuje na konferencjach i… współorganizuje DotNetConfPL – świetną inicjatywę 100% online. Na Twitterze: @JakubJedryszek. […]
To już 62. odcinek podcasta, a jeszcze ani razu nie rozmawialiśmy o programowaniu aplikacji mobilnych! Cóż za niedopatrzenie! Najwyższy czas to zmienić. Dzisiaj goszczę Jakuba Jędryszka. Kuba jest programistą i pracuje w budzącym respekt miejscu: samym Redmond, sercu Microsoft. Poza programowaniem bloguje, występuje na konferencjach i… współorganizuje DotNetConfPL – świetną inicjatywę 100% online. Na Twitterze: [...]