Tworząc strony internetowe lub aplikacje każdy z nas szuka dobrego rozwiązania dla publikowania swoich prac w internecie. Jest wiele narzędzi, które to umożliwiają. Jedne mniejsze, drugie bardziej rozbudowane. Jednak tutaj chciałbym przybliżyć dokładnie dwa narzędzia, których używam na co dzień. Czym są takie narzędzia? Co jakiś czas wypadało by opublikować wersję demo dla klienta, opublikować […]
Wpis dedykuje gimba… no tak, siódmoklasistom. Albo i młodszym. Wszystkim, którzy siedzą w szkołach oraz powoli odkrywają świat programowania i myślą sobie “to jest...
W naszym życiu przychodzi taki moment, w którym trzeba przelać kakałko w termos i ruszyć w świat zbierać wiedzę. Obrałem kierunek na dziki wschód. Nie, nie chodzi mi o góry Ural czy klasztor tybetańskich mnichów. W Białymstoku odbył się Programistok 2017. Konferencja miała niepowtarzalny, "wschodni" klimat, czego udekorowaniem jest podkładka pod myszkę wyglądająca jak dywan.
Ostatnim elementem serwera LAMP, który konfigurujemy jest baza danych MySQL lub MariaDB. W związku z czym, wzbogacimy konfigurację z poprzednich wpisów o instalację i konfigurację bazy danych. Co pod koniec wpisu da nam w pełni działający serwer LAMP pod nasze przyszłe projekty. Poprawki Zanim jednak przejdziemy do samego procesu instalacji i konfiguracji bazy danych dokonamy […]
Od dawna nie wrzucałam informacji na temat mojej aplikacji. Najwyższy czas pokazać nowy moduł – wyników gier. Po wejściu w moduł zostaje wyświetlona lista dotychczasowych wyników. Na ten moment jest to publiczna lista wszystkich wyników wszystkich graczy. Każda pozycja składa się z kilku niezbędnych informacji: nazwy gracza nazwy gry liczby punktów miejsca w klasyfikacji Oczywiście…
Reading Time: 1 minute Project ending is hard. Every gamedev knows it. I’m feeling it “well” now at my job. And also at my side project. Everyone thinks, that the end of a project is its ending. The truth is more brutal. You can end a project many times. It’s not the point in history. In fact, this is … Continue reading "There is no end"
Project ending is hard. Every gamedev knows it. I’m feeling it “well” now at my job. And also at my side project. Everyone thinks, that the end of a project is its ending. The truth is more brutal. You can end a project many times. It’s not the point in history. In fact, this is … Continue reading "There is no end"
Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Niemal cała Twoja aktywność w Internecie odbywa się za pośrednictwem protokołu HTTP (Hypertext Transfer Protocol). Właściwie niezależnie co robisz, z czym albo skąd się łączysz – prawdopodobnie robisz to przez HTTP. Wraz z tym jak Twoja zależność od Internetu rośnie, jesteś narażona/y na coraz więcej różnego rodzaju zagrożeń. Każde nieszyfrowane połączenie HTTP upublicznia informacje o tym co robisz, jakie strony …
Zakładka Video Motion nie posiada zbyt wielu efektów jakie możemy użyć jednak przy bliższym ich poznaniu otrzymujemy potężne narzędzie pozwalające na dodawanie w prosty sposób efektów do naszych materiałów wideo. Elementy Interfejsu Po przejściu do zakładki naszym oczom ukaże się bardzo skromna ilość ustawień. Nie należy się tym zrażać, gdyż liczą się efekty jakie są […]
Będąc programistą trzeba nieustanie trzymać rękę na pulsie, śledzić nowości i cały czas poszerzać swoją wiedzę. Nie jest to łatwe, szczególnie w świecie front-endu, gdzie (podobno) codziennie wypuszczany jest jeden nowy framework oraz dziesięć nowych bibliotek. Jak to wszystko ogarnąć? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie w dzisiejszym wpisie… albo raczej pokazać Ci jak ja do tego podchodzę.
Storing data in multitenant environments always required some consideration. With Cosmos DB we have 2 options that are really worthy of our attention so let’s weight some pros and cons. Let’s start with some explanation about how data is structured in Cosmos DB. The endpoint for accessing our data along with keys and some settings (most…
Storing data in multitenant environments always required some consideration. With Cosmos DB we have 2 options that are really worthy of our attention so let’s weight some pros and cons. Let’s start with some explanation about how data is structured in Cosmos DB. The endpoint for accessing our data along with keys and some settings (most…
Obiecuję, że po przeczytaniu tego wpisu, Wasz kod asynchroniczny stanie się bardziej czytelny. Skąd taka pewność siebie? A no, społeczność JavaScript od dwóch lat zachęca do jak najczęstszego składnia obietnic. Spokojnie, to nadal powtórka przed ReactJS, a nie zapowiedź mojego startu w plebistycie na najlepszego blog front-endowy. Na to przyjdzie czas wiosną 2018 roku #DSP […]
W ostatni piątek miałam okazję wziąć udział w mini konferencji Modern Web Development. Była to nietypowa konferencja, ponieważ została podzielona na 3 panele dyskusyjne z ekspertami. Poniżej lista obecnych ekspertów: Backend: Mirek Pragłowski (Ruby) Kuba Kociubiski (Java, PHP) Łukasz Pyrzyk (.NET) Piotrek Gankiewicz (.NET) Łukasz Szydło (Java) Frontend: Michał Chudziak (React) Kuba Gutkowski (.NET, Javascript)…
Podstawą TDD jest szybki feedback jaki otrzymujemy z unit testów. Oznacza to, że kompilacja i uruchomienie testów powinno trwać kilka sekund. Kluczem do osiągnięcia tak krótkiego czasu jest odpowiednio skonfigurowany system buildowania. Wiadomo, że w te kilka sekund nie uda nam się zbudować od zera całego projektu. System buildowania musi więc udostępniać nam odpowiednie opcje. […]