Lista artykułów

050: Komiks internetowy “Galeria Widgeta” i współpraca z ilustratorem

Gościem odcinka jest Marek “Widget” Mosor. Porozmawialiśmy o jego komiksie internetowym “Galeria Widgeta”, o tym jak jako ilustrator pojawić się w prasie, jak utrzymywać się jako ilustrator oraz poruszyliśmy temat współpracy z ilustratorem. -> Dobrowolne wsparcie podcastu.

4 unikalne sposoby na problemy ze zwracaniem wartości w C++

Czy wydaje ci się, że wiesz już wszystko o zwracaniu wartości z funkcji/metody? Istnieje mnóstwo przypadków, w których trzeba nieco pomyśleć zanim napiszemy sygnaturę funkcji. W dzisiejszym artykule poznamy cztery sposoby na zwrócenie wartości z funkcji w pewnym kontrowersyjnym przypadku. Zadanie Wyobraź sobie, że jesteś bardzo zaradnym programistą i realizujesz …

3

Tymczasem na Dev-foundry

Jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji się zapoznać to na blogu devfoundry.pl pojawiło się kilka ciekawych wpisów – m.in. o pracy zdalnej, platformie GitHub czy o tym jaki język programowania wybrać. Czyli pakiet startowy dla osób zaczynających przygodę z programowaniem 🙂 Oczywiście nie zabrakło bardziej technicznego „mięcha” jak wpis o pracy z typem Optional w …

4

Tymczasem na Dev-foundry

Jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji się zapoznać to na blogu devfoundry.pl pojawiło się kilka ciekawych wpisów – m.in. o pracy zdalnej, platformie GitHub czy o tym jaki język programowania wybrać. Czyli pakiet startowy dla osób zaczynających przygodę z programowaniem 🙂 Oczywiście nie zabrakło bardziej technicznego “mięcha” jak wpis o pracy z typem Optional w …

Oczami programisty: wstępna konfiguracja projektu

Ostatnio miałam okazję tworzyć konfigurację projektu dla KNI Kernel. Maly zespół, kilka osób, Open Source, Vue na froncie, Firebase jako baza i backend (BaaS). Podeszłam do tego jako programista zaznajomiony przynajmniej z częścią dobrych praktyk, piszący kod komercyjny. I gdy tak zaczęłam powoli stawiać repozytorium, narzędzie do CI/CD, konfigurować testy… to zdałam sobie sprawę, że […]

Różnice pomiędzy final, finally, a finalize

Jednym z pytań pojawiających się podczas rozmowy kwalifikacyjnej na pozycje młodszego programisty jest to, o różnice pomiędzy działaniami słów kluczowych final i finally oraz metody finalize. Funkcjonalności te, wbrew pozorom, poza zbliżonymi nazwami nie mają ze sobą nic wspólnego. Na poniższym filmie omawiam działanie każdego z nich:   Final jest słowem kluczowym, które użyte ze zmienną zamienia ją w stałą. Natomiast użyte wraz z metodą powoduje, iż nie można jej nadpisać. Można również wykorzystać je wraz z klasą – wówczas ... Czytaj dalej...Różnice pomiędzy final, finally, a finalize

7

Jak znaleźć pracę zdalną w IT?

Niektórzy chcą podróżować po świecie, prowadzić życie cyfrowego nomada, co miesiąc zmieniać kraj, w którym mieszkają. Inni nie chcą spędzać godzin na dojazdach do biura, potrzebują domowej ciszy, by w

Lazarus + Pascal Scada i sterowniki Siemens Simatic

Jeszcze mniej więcej 15-20 lat temu narzędzia RAD wręcz rządziły światem developmentu. Był to okres rozwijającej się mocno sieci ale już dość dobrze ugruntowanych aplikacji desktopowych. Na świecie królował Windows XP, chociaż wiele osób korzystało jeszcze z wersji 2000. Na rynku narzędzi RAD było dwóch dużych graczy: Microsoft, ze swoim Visual Basic-iem oraz Borland z […]

9

DevTalk #97 – O Gamedev z Weroniką Ślusarczyk

Witam w 97. odcinku DevTalk. Dziś wracamy do tematu już dwukrotnie poruszanego na łamach podcastu, czyli gamedevu! Tym razem jednak spróbujemy podejść do niego od jeszcze innej strony. Tworzenie gier to nie tylko pracowanie nad wysokobudżetowymi projektami na PC i konsole. Dzisiaj największym rynkiem tego typu aplikacji są użytkownicy urządzeń mobilnych. O tworzeniu gier na […]

10

DevTalk #97 – O Gamedev z Weroniką Ślusarczyk

Witam w 97. odcinku DevTalk. Dziś wracamy do tematu już dwukrotnie poruszanego na łamach podcastu, czyli gamedevu! Tym razem jednak spróbujemy podejść do niego od jeszcze innej strony. Tworzenie gier to nie tylko pracowanie nad wysokobudżetowymi projektami na PC i konsole. Dzisiaj największym rynkiem tego typu aplikacji są użytkownicy urządzeń mobilnych. O tworzeniu gier na […]

DevTalk #97 – O Gamedev z Weroniką Ślusarczyk

Witam w 97. odcinku DevTalk. Dziś wracamy do tematu już dwukrotnie poruszanego na łamach podcastu, czyli gamedevu! Tym razem jednak spróbujemy podejść do niego od jeszcze innej strony. Tworzenie gier to nie tylko pracowanie nad wysokobudżetowymi projektami na PC i konsole. Dzisiaj największym rynkiem tego typu aplikacji są użytkownicy urządzeń mobilnych. O tworzeniu gier na [...]

Rola CTO – Wojtek Ptak

W tym odcinku rozmawiam z Wojtkiem Ptakiem o bardzo istotnej roli w organizacji – czyli CTO. Mój gość na co dzień pełni rolę CTO w firmie Freshmail gdzie m.in. odpowiedzialny jest za: decyzję związane z technologiami rozmawianie z biznesem produkt i jego...

Rola CTO - Wojtek Ptak

Dziś rozmawiam z Wojtkiem Ptakiem - CTO w firmie Freshmail. Jaka jest rola CTO w organizacji? za co jest odpowiedzialny? Kim jest dla zespołu, zarządu oraz klientów? Tego dowiesz się z tego odcinka. Serdecznie zapraszam do wysłuchania rozmowy i podzielenia się nią w mediach społecznościowych! Bardzo ważny jest dla mnie feedback i wsparcie podcastu! Dlatego zostaw proszę recenzję na  iTunes , podziel się informacją o tym odcinku w mediach społecznościowych czy polub  FanPage Devsession . Pozdrawiam Grzegorz Kotfis

Podsumowanie miesiąca – Maj 2019

Whoa! 5 miesięcy blogowania zleciało jak jeden dzień! Jak to po każdym miesiącu przystało, czas na małe podsumowanie! Jak zwykle zaczynamy od Google Analytics! 

Azure DevOps Planner

Na co dzień w pracy mam okazję korzystać z Azure DevOps. Tam znajduje się kod, wszystkie pull requesty, pipeliny do CI, a także tablice z taskami. Ostatnio na comiesięcznym spotkaniu WrocNet Irek Patalas pochwalił się, że napisał dodatek do VSCode, w którym nowe taski można… ZAKODOWAĆ! Jak dla mnie bomba 🙂 Co trzeba zrobić? Kilka…