Lista artykułów

Continuos Integration, Delivery, Deployment.

Blog programistyczny.

Strict types w php

Od wersji php 7.0 mamy możliwość używania deklaracji typów w parametrach funkcji, metod, a od 7.1 również możemy określić typ wartości zwracanej. Jednak okazuje się, że nie do końca działa to w sposób jaki moglibyśmy oczekiwać, a często wartości są po prostu w miarę możliwości konwertowane do pożądanego typu. Natomiast konwersja często może być efektem […]

Strict types w php

Od wersji php 7.0 mamy możliwość używania deklaracji typów w parametrach funkcji, metod, a od 7.1 również możemy określić typ wartości zwracanej. Jednak okazuje się, że nie do końca działa to w sposób jaki moglibyśmy oczekiwać, a często wartości są po prostu w miarę możliwości konwertowane do pożądanego typu. Natomiast konwersja często może być efektem […]

Moja droga do BigData w chmurze Azure

Tomek pracuje na co dzień w gliwickiej firmie Future Processing zajmując się rozwiązaniami do przetwarzania dużej ilości danych w oparciu o chmurę Microsoft Azure. Podczas krótkiej rozmowy zapytaliśmy go w jaki sposób zaczął swoją przygodę z Big Data oraz co poleca śledzić osobą zainteresowanym tym tematem. Warto odwiedzić następujące strony: Tomek na LinkedIn Microsoft Azure […]

DevTalk #86 – O Programowaniu Satelity z Alicją Kubera

Cześć! Witam serdecznie w osiemdziesiątym szóstym odcinku podcastu DevTalk. Przed Wami bardzo nietypowy wywiad. Wynosimy poziom tematu odcinka w kosmos! Przed wami Alicja Kubera, web-developerka, studentka produkcji gier wideo, która w wolnych chwilach bierze udział w programie KRAKsat. Jest jedną z nielicznych osób na świecie, która może pochwalić się tym, że jej kod leci w [...]

Nie SOLID-nie #03: Liskov Substitution Principle

Seria zainspirowana bardzo dobrym kursem SOLID od Jarka Stadnickiego, dostępnym na platformie Udemy – SOLID praktyczny kurs Nie jest to reklama, ani żadna afiliacja. Wyrażam swoje zdanie . Polecam zerknąć. Jarek za pomocą...

Distortos – pierwsze kroki

Distortos to system operacyjny czasu rzeczywistego (RTOS) napisany w C++ z myślą o procesorach ARM Cortex-M, a szczególnie STM32. Pisałem już o nim przy okazji ciekawych projektów C++ Embedded i łazika na NASA Space Apps. Aplikacja na STM w łaziku chyba jednak będzie za prosta, żeby dawać do niej RTOSa, ale ostatnio zacząłem przepisywać Micromouse […]

Instalacja JDK oraz ustawienie JAVA_HOME

W momencie kiedy mamy już omówione wybrane JDK oraz IDE z jakich będziemy korzystać podczas kursu, przyszła pora na ich instalację na naszej maszynie. Jednym słowem kończymy powoli wstęp teoretyczny i przechodzimy dużymi krokami do tematów które interesują nas najbardziej

BenchmarkDotNet – Jak sprawdzić szybkość naszego kodu

Minęła dłuższa chwila od ostatniej publikacji bardziej technicznego wpisu ze świata .NET-a. Trzeba to nadrobić! Mój drogi czytelniku, zastanawiałeś się kiedyś jak szybko działa Twój kod? Nie chodzi mi o szybkość wykonywania request - u, czy też poprawnej optymalizacji komunikacji z bazą danych, tylko o działaniu największego mięcha... ten czysty kod, bez żadnych szczegółów architektonicznych, ...

10

Witajcie w Nowym Roku!

Tym razem zamiast comiesięcznego zestawienia najfajniejszych, moim zdaniem, wydarzeń chciałam Wam przedstawić mój całoroczny “rozkład” konferencji, które lubię, polecam, w których zwykle Read More

Android Architecture Components: WorkManager

Wykonywanie zadań w tle jest częstą praktyką wśród aplikacji na system Android. Najczęściej jest to synchronizacja z serwerem w celu wysłania lub odebrania danych, na przykład pobranie nowych artykułów. Częstym błędem wśród początkujących programistów jest wykonywanie długotrwałych operacji na wątku głównym aplikacji. Takie zadania powinno się wykonywać w osobnym wątku. Od początku Androida programiście musieli borykać się z problemem w jaki sposób wykonać daną rzecz w jak...

Remote debugging w Chrome

Mieliście kiedyś potrzebę przetestowania aplikacji na tablecie lub komórce? Najlepiej z funkcją debuggera? Przydaje się do tego opcja Remote debugging w Chrome. Jak się do niej dostać? To proste. Najpierw wystarczy wejść w Narzędzia deweloperskie (F12). Otworzy się nowa zakładka Remote devices: Możemy w niej zdefiniować nową zasadę przekierowania portu: Przykładowo: Po podłączeniu komórki przez…

Inbox Zero

Pierwszy e-mail został wysłany w 1971 roku, a później było tylko gorzej. Obecnie szacuje się, że wysyłanych jest ponad 269 miliardów e-maili dziennie. Z czego około 90% to spam i wirusy. W tym wpisie przybliżę Ci metodykę Inbox Zero, która może pomóc w okiełznaniu Twojej poczty. Tak mniej więcej wygląda moja skrzynka pocztowa każdego dnia. […]

Rust – Borrowing Ownership – Pożyczanie własności

W dwóch poprzednich odcinkach cyklu omówiliśmy: czym jest Ownership w języku Rust na czym polega przeniesienie własności (Moving). Dziś skupimy się na mechanizmie Borrowing, czyli na pożyczaniu własności. Po co nam pożyczanie? Do tej pory pokazałem, że możemy przekazać własność do zmiennej. A co, gdy nie chcemy oddawać własności? W jakich sytuacjach to może okazać […]

DevTalk Trio S02E02 – Jak się rozwijać, część 1.

Zapraszam serdecznie do odsłuchania drugiego odcinka drugiego sezonu DevTalk Trio! Jak zwykle, przy mikrofonach: Maciej Aniserowicz, Andrzej Krzywda i Sławomir Sobótka. Drugi sezon DevTalk Trio nie mógłby powstać bez pomocy filmy Lingaro. Firma specjalizuje się w rozwiązaniach z obszarów Business Intelligence, Hurtowni Danych i Big Data. Klientami Lingaro są największe światowe firmy z listy Global [...]