Lista artykułów

1

DevTalk #109 – O Analityce w Gamingu z Kamilem Ciukszo

Kto ma wiedzę, ten ma WŁADZĘ. Gamedev nie jest wyjątkiem! W nowym roku powracamy do tematu gier, żeby przyjrzeć się mu od strony analityki. Dodam, że to bardzo ważna strona, bo może mieć POTĘŻNY wpływ na rozwój gier, cykl ich życia, strategie cenowe i wiele innych rzeczy. Wystarczy wiedzieć, CO i JAK analizować. O tym wszystkim […]

2

Podcasting w 2020

Witam w bonusowym odcinku podcastu „Porozmawiajmy o IT”. Tematem dzisiejszej rozmowy są trendy w podcastingu na rok 2020. Jest to rozmowa, którą przeprowadziliśmy w grupie trzech poznańskich podcasterów, współtwórców inicjatywy PyrCaster: Krystian Zych z podcastu „Jak zrobić podcast” Jędrzej Paulus z podcastu „Developer-Wannabe Podcast” Krzysztof Kempiński z podcastu "Porozmawiajmy o IT" Subskrypcja podcastu: zasubskrybuj w Apple Podcasts , Spreaker , Sticher , Spotify , przez RSS , lub Twoją ulubioną aplikację do podcastów na smartphonie (wyszukaj frazę „Porozmawiajmy o IT”) poproszę Cię też o polubienie fanpage na Facebooku Linki: PyrCaster – https://pyrcaster.pl/ Jeśli masz jakieś pytania lub komentarze, pisz do mnie śmiało na [email protected] https://porozmawiajmyoit.pl/podcasting-2020/

Moje 5 Minut 7h

Nanoszę poprawki na model. Zmieniam język na angielski. Dopisuję do komend, widoków i zdarzeń właściwości wraz z przykładowymi danymi.

059: W wieku 17 lat wydał grę na Steam. EarthX, Denis Szwarc

Denis nudził się w Sylwestra, więc postanowił zacząć pracę nad nową grą. Pierwszy prototyp został wrzucony na itch.io i spodobał się graczom. Późniejsza wersja na Steam (jako early access) sprzedała parę tysięcy egzemplarzy gry. W odcinku rozmawiamy o historii powstania projektu i poruszamy zalety/wady wydania gry jako early access na platformie Steam. -> Dobrowolne wsparcie podcastu.

“this” oraz bind() call() apply() (#7 Zrozumieć JavaScript)

“this” oraz bind() call() apply() Ostanio omówiłem jak działa słowo kluczowe “this” i kiedy, na co wskazuje – co jest kontekstem wywołania funkcji. Dziś...

Potwierdzanie wiadomości w RabbitMQ

W ostatnim wpisie stworzyliśmy prostego producenta oraz konsumenta wiadomości. Wszystko działało prawidłowo, jednak nasze aplikacje były bardzo proste oraz ich działanie nie było uzależnione od żadnych aplikacji zewnętrznych, co nie zawsze będzie prawdą. Dlatego warto przygotować się na najgorsze scenariusze. A takim scenariuszem może być sytuacja, w której podczas przetwarzania wiadomości przez konsumenta nastąpi jego […]

Porządkowanie kodu CSS

Na samym początku swojej przygody z tworzeniem stron WWW zupełnie nie zwracałem uwagi na porządkowanie kodu CSS. Tworzony przeze mnie kod zwykle zawierał się w jednym, spuchniętym pliku CSS. Nazwy klas co prawda ( zwykle ) opisywały czym dany element jest jednak brakowało im systematyczności. Po powrocie do takiego kodu miałem bardzo dużo momentów, gdy nie wiedziałem, czy np. klasa page-header odpowiada za nagłówek całej strony, czy też …

8

Nie rozliczaj podatku za 2019 rok przed 15 lutego!

W tym roku wszedł w życie nowy przepis, o którym dowiedziałem się w ostatnim momencie. Mianowicie od teraz ubiegły rok podatkowy rozliczamy od 15 lutego. W ubiegłych latach nie było daty początkowej (była tylko końcowa – 30 kwietnia) i rozliczenia można było dokonać nawet 1 stycznia. Co... Czytaj dalej →

Mały ZUS Plus, czyli trzecia ulga obniżająca wysokość składek ZUS

https://pixabay.com/photos/animals-three-nature-mammals-2915390/ " data-medium-file="https://i0.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2020/01/timons.jpg?fit=300%2C165&ssl=1" data-large-file="https://i0.wp.com/programistanaswoim.pl/wp-content/uploads/2020/01/timons.jpg?fit=676%2C371&ssl=1" /> Poznaj Mały ZUS Plus - nowy rodzaj ulgi, który być może pozwoli Ci obniżyć składki na ubezpieczenie społeczne.

Deploy przez SSH, SFTP lub rsync w Buddy.works

Type of Web - Blog o programowaniu. Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Po poprzednich wpisach wiele osób pytało mnie, w jaki sposób automatycznie wrzucać ich aplikacje z repozytorium GitHub na hosting używając SSH (SFTP) w Buddy.works. Czy w ogóle jest to możliwe? Oczywiście! A Buddy znacznie to ułatwia dzięki predefiniowanej akcji. Poniższy artykuł powstał we współpracy z Buddy.works. Deploy przez SSH SSH to „Secure Shell” i służy do zdalnego łączenia się z komputerami, a w naszym konkretnym przypadku z serwerem. Można go …

“this” w JS – kiedy i na co wskazuje (#6 Zrozumieć JavaScript)

“this” w JavaScripci – kiedy i na co wskazuje Słowo kluczowe “this” byłe jedną z rzeczy, która dosyć mocna wprawiała mnie w osłupienie, mimo...

12

Java14EA Text Blocks

Wreszcie dali w Java coś co pomaga w przypadku zapisywania wielolinijkowych tekstów (na marginesie w PHP to już było od wieków). Czy jest to użyteczny ficzer, jak zwykle to zależy. Czasami w sofcie potrzebujemy wydrukować na ekranie/konsoli, zapisać do pliku kilka-kilkadziesiąt linijek tekstu. Na pewno jest trochę bardziej czytelniej: String oldJavaString = "Usage: route [-nNvee] […]

13

How to migrate large database tables without a headache

Podsumowanie grudnia 2019

Mamy już styczeń 2020 roku, zatem to odpowiednia pora by napisać kilka słów o tym czego nie udało się zrobić w poprzednim miesiącu.

15

POIT 053: Tworzenie aplikacji mobilnych

Witam w pięćdziesiątym trzecim odcinku podcastu „Porozmawiajmy o IT”. Tematem dzisiejszej rozmowy jest tworzenie aplikacji mobilnych. Dziś moim gościem jest Krzysztof Wojewodzic – CEO Escola S.A, software house’u specjalizującego się w tworzeniu aplikacji mobilnych. Posiada background akademicki w technologiach IT i zarządzaniu. Prelegent i od niedawna podcaster.W tym odcinku o tworzeniu aplikacji mobilnych rozmawiamy w następujących kontekstach: skąd wynika ich fenomen? czy często są one jedynie biednymi kuzynami strony WWW? co to jest podejście mobile first? jakie są podstawowe etapy ich tworzenia? czy korzysta się z prototypowania podczas ich budowy? czy klient najczęściej zamawia od razu na Android i iOS? czy te platformy mają dużo różnic? jak sprawdzają się platformy hybrydowe typu React Native czy Xamarin? jak w praktyce testuje się takie aplikacje? jak w praktyce utrzymuje się takie aplikacje? czym jest marketing aplikacji mobilnych? czy wykorzystuje się machine learning i wirtualną rzeczywistość? jak rynek aplikacji mobilnych wygląda w Polsce w porównaniu do innych krajów? w którym kierunku ta branża będzie się rozwijać? Subskrypcja podcastu: zasubskrybuj w Apple Podcasts , Spreaker , Sticher , Spotify , przez RSS , lub Twoją ulubioną aplikację do podcastów na smartphonie (wyszukaj frazę „Porozmawiajmy o IT”) poproszę Cię też o polubienie fanpage na Facebooku Linki: Escola – https://escola.pl/ Profil na LinkedIn – https://www.linkedin.com/in/krzysztofwojewodzic/ Podcast Escola Mobile – https://escolamobile.podbean.com/ Profil na Facebook – https://www.facebook.com/wojewodzic.krzysztof Jeśli masz jakieś pytania lub komentarze, pisz do mnie śmiało na [email protected] https://porozmawiajmyoit.pl/53