Java, PHP, C++, OpenGL
Słów kilka wróbla ćwierka na temat bezpieczeństwa w świecie komputerów, tak trochę od strony praktycznej. Na wstępie trzeba jasno powiedzieć nie ma na 100% pewnych zabezpieczeń IT, nawet w poważnych firmach dysponujących dużymi budżetami występują przypadki włamań czy wycieku informacji. W warunkach domowych głównie chodzi o to żeby nie utracić naszych danych, które mamy w […]
Dzisiaj chciałbym napisać trochę na temat PostProcessingu i PreProcessingu, czym się różnią te obydwa tematy: PreProcessingu – oznacza generowanie danych przed generacja właściwej grafiki PostProcessing – oznacza operacje przeprowadzone po wygenerowaniu właściwej grafiki W przypadku shaderów możemy te dwa elementy wykorzystać do upiększenia lub modyfikacji generowanego obrazu: PreProcessing – do generowania pikselizacji przeliczanych punktów, generowania […]
Generate Sky & Sun in Ray Marching algorithm is very simple to process. When the map procedure don’t intersect a scene obiect (In my shader Hit variable is false) gl_FragColor set to background color. Is simple way to create it: First define te Sun structure: struct Sun { vec3 posistion; vec3 color; float haloSize; float […]
Menger sponge Jest przykładem fraktala IFS (Iterated Function System) opracowanego przez austriackiego matematyka Karla Mengera w 1927 roku. Więcej na Wikipedi. W przypadku opracowania Menger’a przy pomocy shaderów posługujemy się następującym algorytmem: Generujemy sześcian Generujemy trójwymiarowy krzyż o o 6 ramionach który w kolejnych iteracjach jest przesuwany i zmieszany Odejmujemy od utworzonego sześciana Wykonujemy kolejną […]
Prosty przykład formularza do podawania danych oraz wyświetlenia ich na tosterze. Kroki: Przy pomocy Eclipse generujemy standardowy projekt Androidowy W głównej aktywności układamy komponenty GUI (TextView, EditText, Button), poniżej wygenerowany kod Activity:
W trzeciej części chciałbym opisać technikalia tworzenia poszczególnych modyfikacji shadera do uzyskania efektów oraz przedstawić kod shadera stanowiącego podstawkę do dalszego rozwoju: 7. Technikalia Fraktal IFS – Menger-Sponge Niebo i Słońce PostProcessing i PreProcessing Generowanie terenu Światło i cienie Ambient occlusion Odbicia Mgła Metaball 8. RayMarch shader Działającą wersję shadera można zobaczyć tutaj //-------------------------------------------------- // […]
Czasami Redis zwiesza się jeżeli obsługuje powyżej 1024 klientów, wynika to z ograniczeń ilości otwartych deskryptorów w linuksie, żeby to obejść trzeba wykonać: jako root: echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches echo 1 > /proc/sys/vm/overcommit_memory dodać wpis do: /etc/security/limits.conf * soft nofile 10240 * hard nofile 10240 dodać wpis do: /etc/sysctl.conf vm.overcommit_memory = 1 […]
3. Funkcja odległości (Distance estimators) Funkcja odległości jest to matematyczny opis obiektu dla danej pozycji (f) gdzie wynikiem tej funkcji jest dystans który pozwala stwierdzić czy punkt jest na powierzchni, przed obiektem lub wewnątrz obiektu: f(p)>0 – punkt (p) jest na zewnątrz obiektu f(p)=0 – punkt (p) jest na powierzchni obiektu f(p)
1. Wstęp Raymarching jest to technika generowania obrazów 3D, bazująca na zupełnie innym podejściu niż grafika 3D generowana na podstawie obiektów trójwymiarowych. Ta technika używana jest szczególnie w intrach 4kb, gdzie cała grafika jest generowana przy pomocy PixelShadera. Raymarching można go nazwać innym podejściem do Raytracingu, gdzie zamiast wyliczać punkt przecięcia promienia z obiektem na […]
From time to time i’m searching for new demoscene productions. It inspired me to code some programs in free time. It example video: Actually i’m writting program to create Old Demoscene Intro on Android, Windows and Linux. Program uses libGdx game library, OpenGl, OpenAl and Java. Unfortunately coding is very slow, because I’m not […]
When create a GUI class I’m find a problem of access to the variables in another class using a universal procedure. Here is my solution to the problem package testexample; import java.lang.reflect.Field; class S3Element { private Object obj=null; private Field fld=null; private String fieldName=""; /** * * @param obj - A reference object to override […]
In Akka 2.0.2 authors change a procedure to set a load balance. Example to set router: val system = ActorSystem("HarvestSystem") val router = system.actorOf(Props[SiteTestActor].withRouter(RoundRobinRouter(nrOfInstances = testSiteWorkes))) implicit val timeout = Timeout (10 seconds) val countUrl=index.values.size val countDownUrl = new CountDownLatch(countUrl) var cnt=0 index.values.foreach(url =>{ Sys.info("HarvestActor::"+actorName,"Start site test "+cnt+": "+url.toString,4) cnt+=1 val futureTest=router ask SiteTestRequest(url.toString,testKeyWord,countDownUrl)
Niekiedy trzeba automatycznie zainicjować servlet podczas startu serwera w tym celu wpisujemy w web.xml w sekcji : Test test.TestSrv 1 Oraz tworzymy metodę inicjującą klasę: @Override public void init(ServletConfig config) throws ServletException { System.out.println(“—————————–“); System.out.println(” Init Servlet “); System.out.println(“—————————–“); } }
Cytat jednego komentarza z Onetu, moim zdaniem trafna uwaga. Wklejam w całości żeby nie zaginoł w zamętach onetu (czytaj został skasowany przez moderatora). Komentarz do artykułu http://firma.onet.pl/1597272,prasa.html. Trzeba przyznać w naszym kraju jest taki bajzel że to już jest dno. Niestety jeszcze trzeba tutaj żyć (praca, rodzina, nauka), ale miejmy nadzieję że nasze dzieci będą […]