Lista artykułów

Usuwanie dryftu żyroskopu

Dzisiaj zaprezentuję jak wyeliminowałem wpływ dryftu żyroskopu z pomiaru prędkości kątowej wykorzystując Rozszerzony Filtr Kalmana. Będzie miejsce na teoretyczny opis problemu i implementację najpierw w środowisku symulacyjnym, a następnie w robocie Micromouse. Definicja dryftu Częstą wadą żyroskopu jest dryft, czyli błąd systematyczny pomiaru polegający na dodaniu do niego pewnej wartości (offsetu). Ten rodzaj błędu często […]

Usuwanie dryftu żyroskopu

Dzisiaj zaprezentuję jak wyeliminowałem wpływ dryftu żyroskopu z pomiaru prędkości kątowej wykorzystując Rozszerzony Filtr Kalmana. Będzie miejsce na teoretyczny opis problemu i implementację najpierw w środowisku symulacyjnym, a następnie w robocie Micromouse. Definicja dryftu Częstą wadą żyroskopu jest dryft, czyli błąd systematyczny pomiaru polegający na dodaniu do niego pewnej wartości (offsetu). Ten rodzaj błędu często […]

3

Using ruby parser and AST tree to find deprecated syntax

Sometimes when doing large refactoring or upgrades we would like to find places in the code for which <code>grep</code> or Rubymine search is not good enough. These are usually cases where you would like to use something more powerful. And we can do that.I am upgrading this old app to Rails 4.1 and the <a href="http://edgeguides.rubyonrails.org/upgrading_ruby_on_rails.html#usage-of-return-within-inline-callback-blocks" rel="nofollow">official guide mentions this case</a>:<blockquote>Previously, Rails allowed inline callback blocks to use return this way:</blockquote><code>class Model < ActiveRecord::Base before_save { return false }end</code><blockquote>This behavior was never intentionally supported. Due to a change in the internals of <code>ActiveSupport::Callbacks</code>, this is no longer allowed in Rails 4.1. Using a return statement in an inline callback block causes a <code>LocalJumpError</code> to be raised when the callback is executed.</blockquote>Of course, the same code could look like:[code]class

CSS – Clip-Path

Ostatnim czasem zauważyłem, że bardzo popularne stały się niesymetryczne kształty elementów na stronach internetowych, zwłaszcza na stronach typu One Page. Pomyślałem, że dobrze jest się dowiedzieć jak coś takiego się robi od strony kodu. Po poczytaniu o tym oraz napisaniu kilku przykładów, postanowiłem podzielić się z czytelnikami mojego bloga zdobytą wcześniej wiedzą. Chodzi nam o

Prototypy i dziedziczenie – Powtórka przed ReactJS #10

Przypuśćmy, że naszym dzisiejszym celem jest usprawnienie masowej produkcji krzeseł. Dziedziczenie klasowe Postrzegając ten problem przez pryzmat języków obiektowych zorientowanych na klasy, zanim przejdziemy do wytwarzania, musimy przygotować specyfikację produktu. Rolę specyfikacji będzie stanowiła klasa Krzesło. Zamieścimy w niej wszystkie właściwości i funkcjonalności krzeseł, które będziemy produkować. Najpierw skupimy się na najprostszym modelu, jaki przychodzi […]

Projekt Macieja Aniserowicza – agregator treści Parentingowe.pl – PODCAST

Rozmowa z Maciejem Aniserowiczem na temat jego projektu Parentingowe.pl – agregator treści blogów parentingowych. Trochę o technologiach w projekcie, o blogosferach (programistyczna vs parentingowa) i niedojrzałości biznesowej. Zapraszam do pobrania odcinka podcastu na Retrospektywa.com Lub do wysłuchania na YouTube:

007: Projekt Macieja Aniserowicza – agregator treści Parentingowe.pl

Rozmowa z Maciejem Aniserowiczem na temat jego projektu Parentingowe.pl – agregator treści blogów parentingowych. Trochę o technologiach w projekcie, o blogosferach (programistyczna vs parentingowa) i niedojrzałości biznesowej. -> Dobrowolne wparcie podcastu.

Projekt Macieja Aniserowicza – agregator treści Parentingowe.pl – PODCAST

Rozmowa z Maciejem Aniserowiczem na temat jego projektu Parentingowe.pl – agregator treści blogów parentingowych. Trochę o technologiach w projekcie, o blogosferach (programistyczna vs parentingowa) i niedojrzałości biznesowej. Zapraszam do pobrania odcinka podcastu na Retrospektywa.com Lub do wysłuchania na YouTube:

DevTalk Trio Q&A: Gry rekrutacyjne

Co myślicie o grach rekrutacyjnych? To kolejne pytanie z cyklu DevTalk TRIO! Maciej: Nie wiem dokładnie, co to znaczy. Według mojej interpretacji jest to zadawanie durnych pytań, np.: „Ile szamponu zużywa się w ciągu roku w Łomży?”. Sławek: Będąc liderem zespołu, prowadziłem swego czasu dużo rekrutacji. To należało do moich obowiązków przez ponad rok. 100 [...]

10

[Recenzja] Zawód Programista – Maciej Aniserowicz

Hej hej. Dziś post nieco nadprogramowy, ale stwierdziłem, że jednak go napiszę. Chciałem pokrótce przedstawić wam pewną książkę – oto[...]

Jak założyłem własną firmę… – ZUS, US, VAT-US, siedziba, problemy i zagadki

Wiele osób pyta odnośnie zakładania działalności w domu rodziców lub w innym miejscu, ale innym niż miejsce zamieszkania. Napiszę tu jak to wyglądało u mnie, ponieważ założyłem właśnie działalność i przeszedłem całą ścieżkę z VAT + ZUS + księgowość itd. Moja sytuacja Wynajmuję mieszkanie w Katowicach. Niestety właściciel, a raczej agencja nie zgodziła się na … Continue reading "Jak założyłem własną firmę… – ZUS, US, VAT-US, siedziba, problemy i zagadki"

Jak założyłem własną firmę… – ZUS, US, VAT-US, siedziba, problemy i zagadki

Wiele osób pyta odnośnie zakładania działalności w domu rodziców lub w innym miejscu, ale innym niż miejsce zamieszkania. Napiszę tu jak to wyglądało u mnie, ponieważ założyłem właśnie działalność i przeszedłem całą ścieżkę z VAT + ZUS + księgowość itd. Moja sytuacja Wynajmuję mieszkanie w Katowicach. Niestety właściciel, a raczej agencja nie zgodziła się na […]

Podsumowanie roku 2017

Właśnie mija pierwszy pełen rok, od kiedy prowadzę tę stronę. Wydawałoby się, że rok to wcale nie tak długo, jednak jak się bardziej nad tym zastanowię, to ciężko mi sobie przypomnieć jak to było wcześniej. Nie ma co się oszukiwać. Blog na dobre zagościł w moim codziennym życiu i dobrze mi z tym. Jakiś czas temu pokusiłem się o podsumowanie pierwszego kwartału. Jest tam więcej informacji, jak to wszystko się zaczęło. Końcówka roku to świetna okazja, żeby zrobić większe podsumowanie. Od kiedy udało mi…

14

Ewolujca typu Interface w języku Java

PHP – Mapowanie zagnieżdżonych struktur JSON za pomocą JsonMapper

W poprzednich artykułach poruszałem już tematykę związaną z obsługą formatu JSON w języku PHP. Było co nieco na temat serializacji obiektów oraz walidacji schematu. Do zamknięcia krótkiej serii o JSONie, brakuje jeszcze przedstawienia sposobu „deserializacji” danych zapisanych za pomocą tego popularnego formatu do obiektów PHP. Kontekst – JSON W artykule posługiwał będę się następującym zestawem […]