W kontekście tworzenia oprogramowania często mówimy o dobrych praktykach. O tym, jak coś powinno wyglądać, jakie zasady muszą zostać wprowadzone aby coś zostało uznane za DOBRE. Używamy podświadomie pozytywnych, powtarzalnych fraz – Clean Code, Dependency Injection, Design Patterns, Single Responsibility Principle, Agile i wymieniać mógłbym dalej, zajmując pół artykułu buzzwordami. Otaczamy się wianuszkiem pięknych i […]
Od pewnego czasu pracuję nad nowym projektem. Dziś nadeszła pora, by odsłonić pierwsze karty. Nie jest tajemnicą, że interesuję się produktami informacyjnymi oraz że podczas wielu lat pracy w zawodzie programisty zdołałem poznać różnego rodzaju procesy rekrutacyjne. Jestem również zdania, że każdy z branży IT powinien od czasu do czasu umówić się na rozmowę kwalifikacyjną, nawet jeżeli w najbliższym czasie nie planuje zmieniać pracy. Ot tak, by zbytnio się nie rozleniwić i nie wypaść z obiegu. Postanowiłem przekuć obie te pasje oraz doświadczenia w…
- JavaScript: Pierwszy projekt – Kalkulator walut - O migracji do Angulara, czyli debiut w świecie open-source - "display: contents" is coming - The Brutal Lifecycle of JavaScript Frameworks - PHP 7 type hinting: what you shouldn't do
- JavaScript: Pierwszy projekt – Kalkulator walut- O migracji do Angulara, czyli debiut w świecie open-source- "display: contents" is coming- The Brutal Lifecycle of JavaScript Frameworks- PHP 7 type hinting: what you shouldn't do
Very often in projects using Doctrine, in entity there are mapping for fields also for each field there are getters and setters. In addition, for each field, we have validation annotations, and forms are validating on the entity. Is this the right approach?
Bardzo często w projektach z użyciem Doctrine, encja wygląda w ten sposób, że zrobione jest mapowanie odpowiednich pól, oraz do każdego pola utworzone są gettery oraz settery. Dodatkowo do każdego pola mamy odpowiednie adnotacje walidacji, a formularze walidowane są na encji. Czy to na pewno jest dobre podejście?
Bardzo często w projektach z użyciem Doctrine, encja wygląda w ten sposób, że zrobione jest mapowanie odpowiednich pól, oraz do każdego pola utworzone są gettery oraz settery. Dodatkowo do każdego pola mamy odpowiednie adnotacje walidacji, a formularze walidowane są na encji. Czy to na pewno jest dobre podejście?
Do tej pory pokazałem kilka przykładów z React.js, a wszystkie wrzuciłem na codepen. Jak się pewnie domyślasz, tworzenie rozbudowanych aplikacji wygląda nieco inaczej. Dzielisz je na wiele plików, chcesz odpalać testy jednostkowe, a ostatecznie chciałabyś kod zminifikować. create-react-app to paczka pozwalająca na łatwe stworzenie projektu opartego o React.js. Tworzy dla Ciebie strukturę katalogów i plików, zawiera wszystkie potrzebne na początek narzędzia i pozwala …
Na moim koncie YouTube coraz większą mam listę do obejrzenia, głównie przesłuchania różnych wywiadów, konferencji czy innych pozycji w których głównym elementem jest głos – obraz jest zbędny. Niestety aplikacja YouTube na androida nie posiada możliwości (na chwilę obecną) odtwarzania pozycji na wygaszonym ekranie. Dodatkowo więcej baterii zużywamy oraz transferu danych. Z drugiej zaś strony też jesteśmy „uzależnieni od jakiejś platformy, urządzenia która nam serwuje treść z YouTube” – […]
Miło nam poinformować, że kolejny raz mamy okazję zostać patronem medialnym konferencji 4developers. Tegoroczna edycja odbędzie się 9 kwietnia w Warszawie. Z tej okazji mamy dla was zniżkę 10% na wejściówkę. W tym miejscu warto zaznaczyć, że bilety early bird w promocyjnej cenie dostępne są tylko do 5 lutego! Kod rabatowy dający 10% zniżki na […]
Po dłuższej przerwie wracam do prac nad micromousem. Została mi do zrobienia jeszcze ostatnia część sprzętowa – czujniki ścian. Roboty jest dosyć sporo, więc nie udało mi się wszystkiego machnąć za jednym podejściem. Przy okazji jak zwykle wynikły nieprzewidziane problemy. Wybór elementów Wybierając fotoelement i emiter podczerwieni najważniejszym parametrem jest długość fali. Chodzi o to, […]
Po dłuższej przerwie wracam do prac nad micromousem. Została mi do zrobienia jeszcze ostatnia część sprzętowa – czujniki ścian. Roboty jest dosyć sporo, więc nie udało mi się wszystkiego machnąć za jednym podejściem. Przy okazji jak zwykle wynikły nieprzewidziane problemy. Wybór elementów Wybierając fotoelement i emiter podczerwieni najważniejszym parametrem jest długość fali. Chodzi o to, […]
W tym wpisie zajmę się składnią controller as, a także możliwym utworzeniem kontrolera bez użycia usługi $scope przy pomocy tej skladni. Zaprezentuje, aplikację napisaną z wykorzystaniem obu metod, tak aby móc zobaczyć różnice w kodzie pomiędzy kontrolerem wykorzystującym wstrzyknięty obiekt $scope, a kontrolerem wiążącym właściwości oraz metody za pomoca this. Controller As w teorii
Praca zdalna jest celem dla wielu osób. Wiele razy ludzie pytali mnie: „Gdzie szukać pracy zdalnej?”. Z pamięci jestem w stanie przytoczyć zazwyczaj tylko kilka serwisów. A przecież podobnych portali z pracą zdalną w Internecie na pewno jest więcej! Dlatego stworzyłem stronę, na której zbierzemy wszystkie interesujące portale z pracą zdalną! Znajdź pracę zdalną z tymi serwisami. Chcę stworzyć zbiór portali …
Ten wpis będzie ostatnim dotyczącym mojej trochę zbyt długiej walki przygody z AutoMapperem. Linki do poprzednich części: część 1, część 2. Zadanie Miałam listę obiektów viewModelList typu GamerBoardGameViewModel oraz obiekt gamer typu Gamer. Dla każdego obiektu z listy viewModelList chciałam przypisać do propercji viewModel.GamerId oraz viewModel.GamerNickname odpowiednie propercje z obiektu gamer: gamer.Id oraz gamer.Nickname. Profil mapera wyglądał następująco: Problem Od…