Czy zastanawialiście się kiedyś jak wyglądają miejsca pracy innych czytelników bloga? Możecie już przestać i zobaczyć to na własne oczy :)
Case Study akcji crowdfundingowej mojego ostatniego projektu “IT Startup – Gra Karciana”. Co przyczyniło się do sukcesu? Jak można zrobić samemu coś podobnego? Co dzisiaj zrobiłbym inaczej? Zapraszam do słuchania. Zainteresowanych tematem zapraszam również na case study w formie wpisu na blogu: http://www.javadevmatt.pl/ponad-60-000-zl-z-crowdfundingu-gry-karcianej-it-startup-case-study/ -> Dobrowolne wsparcie podcastu.
Czas na obiecane case study crowdfundingu projektu “IT Startup – Gra Karciana“! ? Projekt w 30 dni zebrał na portalu Wspieram.to 63 262 zł wsparcia (tylko trochę zabrakło do okrągłych 64k). Ten wpis to odpowiedź na powyższe pytanie Michała. Wiele rzeczy można było zrobić dużo lepiej (błędy również zostaną opisane), ale patrząc na to, że jest […]
Czas na obiecane case study crowdfundingu projektu „IT Startup – Gra Karciana„! ? Projekt w 30 dni zebrał na portalu Wspieram.to 63 262 zł wsparcia (tylko trochę zabrakło do okrągłych 64k). Ten wpis to odpowiedź na powyższe pytanie Michała. Wiele rzeczy można było zrobić dużo lepiej (błędy również zostaną opisane), ale patrząc na to, że jest […]
Spis treści Wstęp Mikroserwisy nie są lekiem na całe zło Mikroserwisy są atomowe Liczba mikroserwisów nie może być za duża Service Discovery jest lepszym wyborem niż Load Balancer Async by default Monitorowanie zamiast load testów Testy e2e nie przyniosą korzyści Utrzymanie mikroserwisów Continuous Integration (CI) Feature toggle/switch CD Wprowadzanie zmian kompatybilnych wstecz (Deferred change) Przygotuj […]
Szybki post! Jeśli chcesz sprawdzić które pliki zostały zmienione w branchu względem innego to wystarczy na danym branch wywołać komendę: [crayon-5bf4600b588c5790683775/] Wyświetli nam listę zmienionych plików względem master ? Przydatne gdy chcemy np. zmienione pliki odpalić w ESLint czy innym narzędziu.
“Zbliża sie majówka potocznie nazwana czeka na ten weekend ludność kochana ” aut. Bozka A wy czekaliście z utęsknieniem na kolejną porcję newsów? No mam nadzieję! Wersja audio (podcast Devsession): Machine Learning Build Your First Deep Learning Classifier using TensorFlow – zbuduj swoje pierwsze rozwiązanie oparte o TensorFlow + Python rozpoznające rasę psa. 5 Open Source Libraries to Aid [...]
Witam w ósmym odcinku podcastu "Porozmawiajmy o IT". Tematem rozmowy z moim gościem będzie uczenie dzieci programowania . Dziś moimi gościem jest Marcin Zajkowski , który jest w branży IT od ponad 10 lat. Programista-przedsiębiorca, certyfikowany coach Umbraco. Trener IT związany z technologiami Microsoft. Od prawie 3 lat mocno powiązany ze szkołą programowania dla dzieci i młodzieży WOW School, obecnie również współwłaściciel szkoły. Głównie przygotowuje programy nauczania, rekrutuje nauczycieli i sam sporadycznie uczy. Po godzinach prowadzi bloga udfnd.pl, traktującego o programowaniu i problemach pracy, życia. Prywatnie dumny tata. W tym odcinku: czy warto uczyć dzieci programowania? jak uczyć dzieci i młodzież programowania? na czym polega ucznie dzieci programowania? kiedy rozpocząć edukację informatyczną najmłodszych? jakie programy, narzędzi i książki się wykorzystuje? jakie inicjatywy rządowe i prywatne wspierają nauczanie dzieci w temacie komputerów? od jakiego języka programowania najlepiej rozpocząć? po co rodzice zapisują dzieci do szkół programowania? kto uczy w takich szkołach? czego dzieci się w nich uczą? czy żeby uczęszczać do takiej szkoły trzeba mieć jakieś predyspozycje lub już coś umieć? jak Polska wypada na tle innych krajów w temacie nauczania najmłodszych programowania? jaka jest przyszłość nauczania dzieci? Subskrypcja podcastu: zasubskrybuj w iTunes , Spreaker , Sticher , przez RSS , lub Twoją ulubioną aplikację do podcastów na smartphonie (wyszukaj frazę „Porozmawiajmy o IT”) poproszę Cię też o polubienie fanpage na Facebooku Linki: Blog Marcina - udfnd.pl Marcina kanał na YouTube - umbraCoffee Kanał na YouTube szkoły WOW School WOW School - szkoła programowania dla dzieci i młodzieży Film na YouTube , w którym tata uczy dzieci robić kanapki według algorytmu Marcin na Twitterze Marcin na Facebooku robot Photon i na LinkedIn odcinek podcastu o cyberbezpieczeństwie Książki: Hello Ruby. Programowanie dla Dzieci. Magia Ruby Programowanie z Minecraftem
Datę instalacji systemu można określić na podstawie plików zawierających logi z tego procesu. W dystrybucjach bazujących na Debianie [1] znajdują się one w katalogu /var/log/installer/ , dystrybucje oparte na Fedorze [2] umieszczają logi w plikach /var/log/anaconda.* . Jeśli pliki te nie zawierają informacji o dacie instalacji, to można posłużyć się czasem ich modyfikacji: # stat /var/log/installer/lsb-release File: /var/log/installer/lsb-release Size: 152 Blocks: 8 IO Block: 4096 regular file Device: fe06h/65030d Inode: 29 Links: 1 Access: (0644/-rw-r--r--) Uid: ( 0/ root) Gid: ( 0/ root) Access: 2017-12-14 22:28:55.406766334 +0100 Modify: 2017-12-14 22:28:55.406766334 +0100 Change: 2017-12-14 22:28:55.406766334 +0100 Birth: - Pliki z logami
Rozmowa z Krzysztofem Owsianym o jego autorskich projektach. Jakie z tych projektów zostały porzucone? Które udało się w jakimś stopniu skończyć? W odcinku o tym popularnym problemie: kiedy porzucić projekt, a kiedy brnąć z nim dalej? Oprócz tego standardowo o technologiach, planowaniu i promowaniu autorskich pomysłów. -> Dobrowolne wsparcie podcastu. <- Nawet bez wkładu pieniężnego. Linki […]
Rozmowa z Krzysztofem Owsianym o jego autorskich projektach. Jakie z tych projektów zostały porzucone? Które udało się w jakimś stopniu skończyć? W odcinku o tym popularnym problemie: kiedy porzucić projekt, a kiedy brnąć z nim dalej? Oprócz tego standardowo o technologiach, planowaniu i promowaniu autorskich pomysłów. -> Dobrowolne wsparcie podcastu. <- Nawet bez wkładu pieniężnego. Linki […]
Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Często w różnych artykułach poświęconych Reactowi i Reduksowi napotkasz takie sformułowania jak Presentational and Container Components albo Skinny and Fat Components albo Dumb and Smart Components i być może jeszcze kilka innych podobnych ? Wszystkie te określenia oznaczają to samo: Podział komponentów na 2 rodzaje: Służące prezentacji oraz zawierające logikę. Presentational Components Bardzo lubię określenie dumb, bo ono naprawdę …
Pisząc unit testy chcielibyśmy wiedzieć, czy robimy to wystarczająco dobrze i czy dodajemy w ten sposób wartość do projektu. Informacja ta jest potrzebna programistom, aby mogli doskonalić swój warsztat i ułatwiać pracę zespołowi. Korzystają z niej również managerowie planując zadania, skład zespołu itp. Najczęściej wykorzystywaną metryką jest tutaj test coverage, jednak niesie ona jedynie ograniczoną […]
Pisząc unit testy chcielibyśmy wiedzieć, czy robimy to wystarczająco dobrze i czy dodajemy w ten sposób wartość do projektu. Informacja ta jest potrzebna programistom, aby mogli doskonalić swój warsztat i ułatwiać pracę zespołowi. Korzystają z niej również managerowie planując zadania, skład zespołu itp. Najczęściej wykorzystywaną metryką jest tutaj test coverage, jednak niesie ona jedynie ograniczoną […]