Dzisiaj, czyli 31 marca 2019, kończy się “czarter” Web Platform Working Group. A wraz z nim prawdopodobnie kończy się także historia HTML5 (i DOM 4). I nie, ...
Kolejne 10 pytań na rozmowę rekrutacyjną z języka JavaScript Pytania na rozmowę rekrutacyjne były bardzo popularne. Do
Kolejne 10 pytań na rozmowę rekrutacyjną z języka JavaScript Pytania na rozmowę rekrutacyjne były bardzo popularne. Do
Bartek oraz Kuba za sprawą prowadzonej przez siebie fundacji próbują jednoczyć rozproszone po całym śląsku jednostki dzielące się wiedzą w zakresie IT. W ich działania wpisuje się np. organizacja cross meetup, czyli łączenia istniejących meetupów w ramach jednego spotkania. Mega chłopaki i mega inicjatywy które warto wspierać w działaniach 💪 Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej […]
Chciałbyś pewnie zaprojektować własny procesor, który działałby tak jak prawdziwy, prawda? Nie jest to tak trudne i abstrakcyjne, jakby ci się wydawało. Wystarczy rozumieć zasadę działania podstawowych układów z których zbudowany jest ten układ. Spokojnie, wszystko po kolei omówimy. Dzisiaj zajmiemy się jedną z dwóch głównych części CPU – modułem …
Zainspirowana radami przyjaciela, postanowiłam ruszyć z nowym projektem. Będą to cokwartalne podsumowania osiągnięć. Po co? O tym poniżej. Zarys problemu Zwykle, gdy spotykam się z czymś nowym np. nowym językiem programowania, frameworkiem, blbioteką, patrzę na to i stwierdzam: „uuuu, to wygląda na trudne i skomplikowane” Po jakimś czasie, gdy poznaję ten język/framework/bibliotekę, zaczynam to rozumieć…
Blog programistyczny.
Blog programisty.
Zapraszam serdecznie do odsłuchania dwunastego odcinka drugiego sezonu DevTalk Trio. Jak zwykle, przy mikrofonach: Maciej Aniserowicz, Andrzej Krzywda i Sławomir Sobótka. Kontynuujemy tematy poruszone w poprzednich odcinkach. Drugi sezon DevTalk Trio nie mógłby powstać bez pomocy firmy Lingaro. Firma specjalizuje się w rozwiązaniach z obszarów Business Intelligence, Hurtowni Danych i Big Data. Klientami Lingaro są […]
Zapraszam serdecznie do odsłuchania dwunastego odcinka drugiego sezonu DevTalk Trio. Jak zwykle, przy mikrofonach: Maciej Aniserowicz, Andrzej Krzywda i Sławomir Sobótka. Kontynuujemy tematy poruszone w poprzednich odcinkach. Drugi sezon DevTalk Trio nie mógłby powstać bez pomocy firmy Lingaro. Firma specjalizuje się w rozwiązaniach z obszarów Business Intelligence, Hurtowni Danych i Big Data. Klientami Lingaro są […]
Zapraszam serdecznie do odsłuchania dwunastego odcinka drugiego sezonu DevTalk Trio. Jak zwykle, przy mikrofonach: Maciej Aniserowicz, Andrzej Krzywda i Sławomir Sobótka. Kontynuujemy tematy poruszone w poprzednich odcinkach. Drugi sezon DevTalk Trio nie mógłby powstać bez pomocy firmy Lingaro. Firma specjalizuje się w rozwiązaniach z obszarów Business Intelligence, Hurtowni Danych i Big Data. Klientami Lingaro są [...]
#unknowNews, czyli cotygodniowe zestawienie ciekawych linków technologicznych. W tym odcinku Retrospektywy Jakub ‘Unknow’ Mrugalski dzieli się swoim doświadczeniem: jak udało się zdobyć taką popularność takiego cotygodniowego zestawienia? Jak częściowo automatyzuje swoją pracę? W jaki sposób udaje mu się zarabiać na takim projekcie? -> Dobrowolne wsparcie podcastu.
W ostatniej dekadzie słowo „Continuous” było odmieniane przez wszystkie przypadki. Magiczne, nieokreślone coś, Święty Graal, dzięki któremu firma potroi swoje zyski, wydajność pracowników wzrośnie o 1600%, krowy będą dawać więcej mleka, a przychód z młyna zwiększy się do 5000 sztuk złota tygodniowo. Poniższy artykuł w zwięzły sposób przedstawia, czym tak naprawdę są Continuous Integration, Delivery i [...]
Zbliża się kwiecień, a to oznacza tylko jedno – kolejna główna edycja 4Developers już wkrótce! Z tej okazji jako partnerzy konferencji mamy dla was kod 15% zniżki na wejściówki. Wystarczy, że podczas rejestracji podacie kod DEVENV_ZAPRASZA. Na tegoroczną edycję jako DevEnv wysyłaliśmy kilka zgłoszeń CfP, ale możliwe, że tylko Adrian pojawi się tego dnia na […]
Jeśli trochę już programowałeś, z pewnością słyszałeś o czymś takim jak undefined behavior – niezdefiniowane zachowanie. Jest to bardzo nieprzyjemna sytuacja, kiedy kompilator nie do końca wie, jak poprawnie się zachować. Wynika to głównie ze standardu, w którym niektóre operacje są opisane jako niezdefiniowane. Standard C99 definiuje prawie 200 takich …