Lista artykułów

Encje doctrinowe i relacje – praktyczne wykorzystanie

Przyszedł czas na kolejną część cyklu o encjach doctrinowych. W ostatnim poście poznałeś już podstawy jak używać Doctrina. Wiesz jak konfigurować encje i podstawowe pola. Przyszedł czas osiągnąć kolejny poziom wtajemniczenia. W tym poście poznasz jak w Symfony 3 wykorzystać encje doctrinowe i […]

Prima aprilis 2017

Ledwo minęła północ, a już znalazłem w necie newsa: “Z ostatniej chwili – Liroy pobił Morawieckiego”. Dotarło to do mnie dopiero po chwili – no tak, Prima Aprilis można uznać za rozpoczęty. Jeden z cytatów z internetu głosi, że 1 kwietnia to jedyny dzień w roku, kiedy ludzie zastanawiają się, czy informacje, które przeczytali, zobaczyli […]

Prima aprilis 2017

Ledwo minęła północ, a już znalazłem w necie newsa: „Z ostatniej chwili – Liroy pobił Morawieckiego”. Dotarło to do mnie dopiero po chwili – no tak, Prima Aprilis można uznać za rozpoczęty. Jeden z cytatów z internetu głosi, że 1 kwietnia to jedyny dzień w roku, kiedy ludzie zastanawiają się, czy informacje, które przeczytali, zobaczyli […]

#JuniorSoftDev# – cz.3 „Czy łatwo znaleźć pierwszą pracę w zawodzie?”

Cześć, Witam Was w trzeciej części mojej serii JuniorSoftDev. Ostatnio udzieliłem Wam mojej odpowiedzi na pytanie czy studia są ważne. Dziś postanowiłem pójść dalej… Postaram Wam się opowiedzieć na swoim przykładzie, czy tak łatwo faktycznie jest znaleźć pierwszą pracę w zawodzie. Zacznijmy, więc od początku… O pracy w branży IT zacząłem poważnie myśleć zaraz po […]

JSON Schema – czyli sposób na opisanie struktury JSON

Niedawno, w jednym z realizowanych projektów zaistniała potrzeba sprawdzania czy dostarczony przez klienta końcowego dokument JSON jest prawidłowy pod względem struktury. Nie potrzebowaliśmy walidacji na poziomie poprawności wartości (np. czy identyfikator kategorii faktycznie występuje w naszym systemie). Ważny był dla nas fakt, aby schemat dostarczonych danych w formacie JSON był taki jakiego sobie życzymy. Musiał […]

Java Switch Case | Kurs Java

SWITCH CASE to instrukcja wielokrotnego wyboru, dzięki której można warunkowo wykonać pewne fragmenty kodu. Jest to swego rodzaju rozszerzenie instrukcji IF ELSE. Jednak od pierwowzoru różni się przede wszystkim typem przyjmowanych argumentów wejściowych, możliwością wykonania kilku bloków kodu i samą czytelnością zapisu, ale o tym wszystkim za chwilę. Switch Case Switch nie jest typową instrukcją warunkową, a raczej swego rodzaju przełącznikiem. Przy jego pomocy można “przełączyć” wykonywanie kodu aplikacji na różne tory w zależności od zaistniałej sytuacji. [crayon-5bb9aec5da433078846883/] Przykład powyżej prezentuje możliwie prostą konstrukcję Switch z jednym…

Warstwa logiki – UseCase

W jednym z pierwszych postów, w których opisywałem rejestrację użytkowników dałem krótką informację, że użyłem klasy RegistrationService do kontrolowania całego procesu, jednak wtedy nie zagłębiłem się w temat mocniej. Może to i dobrze, bo całe zagadnienie „dojrzało” w mojej głowie i teraz, kiedy dodałem już więcej serwisów postanowiłem zmienić jego nazwę na RegistrationUseCase i podobnie […]

„XTravel Alarm” – główny etap projektu – resolved.

  Cześć, Witam wszystkich w nowo rozpoczętym miesiącu kwiecień. Chciałbym Wam wszystkim się pochwalić moim niesamowitym wyczynem. Otóż, tak się rozpędziłem z projektem, że udało mi się go w pełni skończyć ?   A co, ja nie dam rady!? Oczywiście żartuję, a to wszystko z racji, że dziś…   Projekt nieustannie się rozwija. Krok po […]

Timber – czyli Twig w WordPressie

Timber to nie kolejny serwis do randkowania, chociaż jego nazwa brzmi podobnie do jednego z nich (Tinder ? ). Umożliwia on natomiast korzystanie z systemu szablonów Twig w WordPressie. Aby zacząć z niego korzystać wystarczy zainstalować wtyczkę Timber. Co daje Timber? Główną zaletą jest tutaj oddzielenie danych oraz logiki od szablonu, widoku co zostało umożliwione […]

10

Projekt API, obsługa kolorów biblioteki – DSP#08

Kolejnym krokiem na ścieżce rozwoju biblioteki będzie zaprojektowanie malutkiego API, oraz dodanie obsługi kolorów do poszczególnych elementów, które pojawią się w widoku kartki z kalendarza. Projektowanie zaczniemy od atrybutów, które <a href="https://www.michalgellert.pl/blog/projekt-api-obsluga-kolorow-biblioteki-dsp08/" rel="nofollow">[…]</a>

4Developers

W tym roku pierwszy raz wybieram się na tę konferencję. Jeśli cena biletu Cię przeraziła, to już uspokajam – firmy bardzo często sponsorują wyjazdy na takie konferencje, nie trzeba wydawać pieniędzy z własnej kieszeni. Warto też za czasów studenckich zainteresować się tematem, ponieważ bilet na tak dużą imprezę kosztuje poniżej 100 zł. W takich chwilach…

Silnia liczby C++

Silnia liczby naturalnej w skrócie jest iloczynem liczb naturalnych mniejszych, równych liczbie, dla której obliczamy silnie. W tym wpisie przedstawiam program na silnię liczby w C++. Przykładowo: 2! (dwa silnia) = 1*2=2 3!=1*2*3=6 4!=3!*4=24 5!=4!*5=120 Łatwo zauważyć, że silnia danej liczb N to inaczej (N-1)! * N. Na przykładzie szóstki: 6!=(6-1)!*6=5!*6=120*6=720 0! wynosi 1.   Silnia ...

Dlaczego warto robić unit testy?

Ostatnio w pracy miałem do wykonania dosyć proste zadanie. Chodziło o to, aby w przerwaniu od timera wykonującym się co 10 ms umieścić funkcję, która miała wykonywać się co 100 ms. W tym przerwaniu już wcześniej był wywoływany task co 10 ms i obsługa komunikacji. Napisany przeze mnie kod wyglądał mniej więcej tak: [crayon-5b7dee8b03d31487727695/] Kryje […]

Dlaczego warto robić unit testy?

Ostatnio w pracy miałem do wykonania dosyć proste zadanie. Chodziło o to, aby w przerwaniu od timera wykonującym się co 10 ms umieścić funkcję, która miała wykonywać się co 100 ms. W tym przerwaniu już wcześniej był wywoływany task co 10 ms i obsługa komunikacji. Napisany przeze mnie kod wyglądał mniej więcej tak: [crayon-5a85c0fed5746562094494/] Kryje […]

Nadal w kosmicznym klimacie – Jupyter

Ostatnio w czasie kursu o którym wspomniałam w poprzednim wpisie – Dataquest miałam okazję zapoznać się narzędziem jakim jest Jupyter. Jest to środowisko często używane w świecie data science. Mamy w nim do dyspozycji konsolę w której możemy wywoływać kolejne komendy, ale jest to dość rozbudowana konsola przypominając raczej rich text editor. W wersji online wygląda …